Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '10

 
Kategori
Güncel
 

Bir operasyon... Bir korku imparatorluğu....

Dün Ergenekon Operasyonun yeni bir dalgası daha oldu. 20’den fazla kişi gözaltına alındı. Buraya kadar her şey normal ama işin birde detay kısmı mevcut: “Operasyon sebebi olarak mahkemeyi yönlendirmeye çalışmak gösteriliyor.”

İşte burada film kopuyor…

Neden mi? Açıklayım…

Dün yapılan operasyon’da İşçi Partisi genel başkan yardımcısı ve İşçi Partisi’nin Ergenekon da savunmasını yapan Av. Mehmet Cengiz var.

Ve bahsettiğim gibi Av. Cengiz, mahkemeyi yönlendirmekten operasyona dahil oldu.

Ee dediğinizi duyar gibiyim…

“Aziz Nesin’in çok kulağı çınlıyor çook” adlı yazımda Silivri de ki davada gözlemlediklerimi yazmıştım. Ve bunların içinde Av. Cengiz’de var. Av. Cengiz, savunmasını izlediğim için söylüyorum. Her hangi bir yönlendirme mevcut değil. Aksine yönlendirilmelere karşı mahkeme başkanını uyarıyordu. Ve mahkeme başkanı’ da her hangi bir tepki vermiyordu. Yani uyarıyı kabul ediyordu.

İzlediğim mahkemede mahkemeyi yönlendirmeye çalışan kişiler vardı doğru ancak bu kişiler avukatlardan her hangi biri değildi. Aksine tutuklu yargılanan birkaç kişiydi.

İlginçtir, mahkemeye saygılı olanlara karşı sert tutum gösterirken mahkemeyi karıştırmaya çalışanlara karışmıyor. Ve mahkeme sonrası polisin de bu şahısları dinlemesine izin veriyor.

O zaman soruyorum şimdi: Av. Mehmet Cengiz mi aranmalı yoksa mahkemeyi karıştırmayı amaçlayan kişileri muhatap alan polis mi?

Biliyorum şu anda mahkeme devam ediyor. Ve benim konuşmalarım da mahkemeyi yönlendirmeye yönelik bir yazı gibi gözüküyor. Ama bu durumun hiç alakası yok.

Bu yazıyı mahkemeyi izleyen tarafsız biri olarak söylüyorum. Bu mahkeme mahkemelikten çıkmıştır. İnsanlar sorgusuz sualsiz içeri alınıyor. Bir iki tane kötü kişilerle bağlantı sağlanıyor. Bağlantının iftira olduğu ispatlanınca hiçbir şey yapılmıyor. İşte bu yüzden kimse neden tutuklu olduğunu bilmiyor.

Kaldı ki bu kadar uzun zaman tutuklu kalmak anayasamıza aykırı bir durumdur.

O zaman nasıl bu mahkemenin hukuka dayanıp tarafsız olduğunu iddia edebiliriz.
Bakın ceza hukukunu okuyanlar bilir ceza hukukunun amacı insanları içeri atmak değil. Aksine özgürleştirmektir. Ancak bu kişiler daha neden içeride olduklarını bilmiyorlar diyorum! Gerisini siz düşünün.

Amaç korku imparatorluğu kurmaktır. İktidarın önüne ileride çembe takıp düşmesini sağlayabilecekleri içeri atıp kalanları korku ile sindirmektir.

Bu mahkeme ve operasyonun hukuk ile uzaktan yakından ilgisi yoktur.

Artık uyanın ey Halk! Olayları basından değil gidip bizzat kendiniz görün! Bu olaylara kanmayın!

Lütfen… Lütfen…

VOLKAN KAHYALAR

 
Toplam blog
: 105
: 645
Kayıt tarihi
: 06.03.07
 
 

Eğitimim: Trakya üniversitesi İpsala Meslek Yüksek okulu 2. sınıf gümrük işletme okuyorum. Liseyi..