Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bir perşembe sohbeti; 02/08/12

Günaydınlar,

İki sabahtır kalkamıyorum yorgunluktan.  Bu ramazanda iklim koşulları ağır geçti. Neredeyse insanlar kıpırdayamasın diye şartlar gün geçtikçe daha da ağırlaştı. Neyse ki şimdi biraz yumuşama var.

Osmanlı her devraldığı şeyi değiştirmiş ve geliştirmiş. Orucu da keza öyle. Oruç tutmanın maksadı fakir gibi hissetmek olduğu halde, Ramazan ayını bir şölen haline getirmiş, ramazan sofralarını günlerce konuşulacak hale sokmuş.

Bunu her ama her konuda yapmış. Romalıların hamam kültürünü alıp bugünkü Türk hamamı kültürünü yaratmış. Bu konuda meşhur olarak biz kalmışız. Aynı şekilde Yunanlılardan zeytinyağını öğrenmiş, bir sürü zeytinyağlı yemek yapmış ancak isimleri aynı dahi olsa yemekler farklılaşmış Yunanlılarla...

Constantin isminde çok samimi Yunanlı bir arkadaşım vardı 1985 ylında Napoli'de. Onunla yaptığımız en büyük kavga Atatürk'ün annesi Yunanlı mı, Türk müydü! Sanki  ne önemi varsa! Yunanlı bile olsa Türk' gibi davranmıştır.

Bana göre en büyük yanılgımız da Osmanlı impartorluğunu Türk impartorluğu olarak düşünmemiz. Hayır Türkler hakimiyetinde yönetilen çokuluslu bir imparatorluk. Yani özcesi "Ne mutlu, Osmanlıyım diyene". Kisaca bugünkü Amerika, hem siyasi, hem de maliye açısından. Her bir eyalaet bağımsız bir ülkeymişçesine değerlendiriliyor ve vali mali açıdan develete bağlı ama aynı zamanda özerk. Bu konuda ileride daha detaylı bir blog yazacağım.

Evet farkındayım yeni Anıl daha çok bilgi ağırlıklı yazıyor ve itiraf etmek istersem gün geçtikçe edebiyattan daha da çok uzaklaşıyorum. Bunun sebebini açıkladığımı zannediyorum. İnsan normalleştikçe yazım kalitesi her zaman düşer çünkü normal bir insanın yazacak çok da fazla hikeyesi yoktur. Acısı yoktur, açlığı bakidir.Hayatında orijinal yaptığı bir şey yoktur; herşey bilindiktir. İtiraf etmem gerekirse benim de böyle. Karım ve çocuklarım ve ben artık tipik bir aileyiz.

Yorgunluk da var üstümde atamadığım. Artık erken kalkamıyorum, bir de bu yüzden! Bilimsel Yaklaşımla ilgili son bloğumu uyanabilirsem yarın yazacağım. Yarın benim için önemli bir gün nitekim ilk şirketimin temellerini atacağım. Bildiğiniz üzere 3 ay evvel zengin olmaya kararı verdim. Ve herkesin gözüne soka-soka, zengin olacağım. Bakalım nasıl olunuyormuş???

Doğduğumdan beri problemli giden hayatım, son 3 aydır demini buldu. Artık herşey akıl ve us ile çözülüyor; gerçekten duygusallığa yer yok hayatımda! Bu doğru bir şey mi? Benim için kesinlikle evet!

Artık bu ara sohbetleri de sonlandırmanın zamanı geliyor. Çünkü bundan sonra yazdıklarımı ya da kendimi anlatmak için bu muhabbetlere gerek kalmaycak.

Öncelikle bana bugüne kadar göstermiş olduğunuz sabırdan dolayı her birinize ayrı-ayrı teşekkür ederim. Sonrasını beraber göreceğiz. Aldığım kararların ne kadar da arkasında durabileceğim.

Herşey gönlünüzce olsun...

Saygılar,

Kavi'l...

 

 

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..