Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '10

 
Kategori
Resim
 

Bir ressam ve yapıtları......

Bir ressam ve yapıtları......
 

50x65 cm - 2005


Efendiler! Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz, hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz; fakat sanatçı olamazsınız.” – Mustafa Kemal Atatürk

Bugün Kadıköy Rıhtım’da Belediye binasına uğradım. Gazetemi aldıktan sonra Sanat Galerisi’ne girdim. Salondaki etkili ışıkların yansımasında masada yaşamın yorgunluğundan etkilenmiş bir bayanın oturduğunu gördüm. Selamladıktan sonra tablolara göz gezdirmeye başladım.

Yapıtlar oldukça özenle ortaya konmuş, her birinin renk ahenk uyumu baskın ve göz alıcı özellikte ve duvarları bezediklerini gördüm. Birer birer inceledikten sonra yapıtları çok beğendim! Sanatseverlerin görmesini salık veririm.

***

Sanatçının masasına gelerek tanıştım ve gösterilen sandalyeye oturdum. Kendisini coşkuyla kutladım ve tanımak istediğimi söyledim. Bana özgeçmişini verdi. Onu sizinle paylaşalım.


Adınını mı sordunuz? Adı : Suna Gürsu : 1935 Edremit doğumlu. Küçük yaşta resme ilgi duymaya başlar. 1976’da ressam Nevin Acıöz’den ilk derslerini alır. 1984-1985’de Kadıköy Halk Eğitimi Merkezi’nde açılan dekoratif resim kursuna katılır. 1999’da ressam Sevil Sayı’dan, 2000-2001’de Sevinç Köstepen’den ders alır.

Ressam Gürsu, Şimdilerde Moda Semt Evi’nin ‘Özgür Ressamlar Grubu’nda çalışmalarını sürdürmektedir. Doktor bir babanın kızı, hâkim bir beyin eşi olan ve onların rahmetli olması sonrasında oğluyla yaşamını sürdüren Gürsu, lise öğrenimi görmüştür. Ne ki üniversite bitirseydi ikilemsiz ülkemizin sayılı ressamlarında birisi olurdu.

Biraz yorgun ve gönül gücü (morali) yerinde olmayan yüz çizgileri gördüm. Çevresi olmadığından fazla geleninin de olmadığını belirtti. 26–31 Mart tarihlerinde açılan sergi duyusunun da yeterince yapılmamış olduğu anlaşılmaktadır.

Büyük Atatürk bir başka özdeyişinde şöyle diyor: “Sanatkâr, uzun savaşım ve çabadan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır.”


***

Bu tabloların görülmemesi gerçekten bir kayıptır. Arayıp bulunması ve o görkemli tabloların görülmesi için iletişim:

Suna Gürsu, Küçük Moda Hülya Sokak No:18 Da:6 Kadıköy / İSTANBUL Telefonlar: 0216 337 68 76 -0554 272 76 74


***

Muhsin DURUCAN

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..