Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '09

 
Kategori
Mizah
 

Bir rüya tabiri!

Bir rüya tabiri!
 

Gelin kayalım!


Gaffar Abla Dert Dinliyor

gaffarabla@gmail.com

<ı>Bursa’dan Kadir Kaymak soruyor:

Sevgili Gaffar Abla;

Televizyonda hava durumunda bazen izliyorum da; Uludağ’da, Kartalkaya’da falan kar kalınlıklarını veriyor. Eskiden biz karda tahtadan yaptığımız kızaklarla kayardık, yokuş yoksa düzde arkadaşımız kızağı iter veya ip bağlar çekerdi. Bir de eğer kızağımız yoksa koşa koşa hız alır ve iki ayağımızı dengeleyerek ayakta kayardık mesela.

Artık ne doğru dürüst kar görebiliyoruz, ne de haberlerde bazen izlediğimiz sosyete gibi Uludağ’da lüks otellerin pistlerinde kayabiliyoruz. Karda kaydığımız o eski günleri çok özledim be Gaffar Abla! Şimdi hiç olmazsa akşamları rüyamda karda kayak yapabilsem diyorum, hep o niyetle uyuyor ama bir türlü kendimi Uludağ’da kayak yaparken göremiyorum. Bakıyorum; her taraf kar... Bir kuyruğa girmişim sıramı bekliyorum. “Ne kuyruğu bu?” diye soruyorum, bizim ilin valisi “Odun kömür kuyruğu!” diyerek bir kahkaha atıyor... Bu rüyamı yorumlar mısınız sevgili Gaffar Abla. Ben rüyamda olsun kayak yapamayacak mıyım?


* * *

<ı>A benim gerçek yaşamdan umudunu kesip rüyaların peşinde koşan yavrum... Kaç yaşındasın yazmamışsın ama anladığım kadarıyla nüfus kâğıdın biraz eskice. Hala öğrenemedin mi rüyaların da adamına göre olduğunu? Kimi dağda kayarken görür kendini, kimi senin gibi hayatı kayarken.

<ı>

<ı>Kimi arsaları dişlerken görür kendini, kimi belediye ihalesini götürürken, kimi hazır gazeteye televizyon kanalına konarken, kimi sekreteriyle yatağa girerken, kimi yüzde ellinin üzerinde oy alırken, kimi paracıklarını istiflerken, kimi seçim meydanlarında koyun güderken, kimi gemicik görür, kimi pırlantacık, kimi son sultan görür kendini, kimi halife... Senin gibi parasını ödemediğinden ötürü doğal gazı kesildiği için yorgan altında titreyerek uyuyanlar da kendilerini odun kömür kuyruğunda görecek elbet. Güzel rüyalar görmek istiyorsan, uyan da güzel bir yaşam için aklını başına topla... Al sana tabir.

 
Toplam blog
: 195
: 688
Kayıt tarihi
: 04.10.07
 
 

Dünyanın internet sayesinde küçüldüğü günümüzde büyüyen sorunlara ilişkin duygu ve düşüncelerimi pay..