Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '11

 
Kategori
Deneme
 

Bir sabah erken

Sabahın erken saati. Kadıköy'den Pendik'e giden bir minibüs. Benim yolum kısa, on dakika sürer sürmez. Ayakta kaldığıma dertlenmiyorum bu yüzden.

Ayakta binen ilk kişi olan ben minibüse adımımı atar atmaz kâhya bağırdı, "Hadiiii, yürrüü" Bunu duyan şoförümüz birden parladı, "N'oluyo, n'oluyoo? Bana mı  gıcığın? Alem elli kişiyi ayakta alana kadar bekliyon da, beni bi kişiyle mi yolluyon? Bana baaak, bi giderim bi sene uğramam bu durağa haberin olsun." Aman, dedim eyvah nereye düştüm ben? Ancak o zaman alıcı gözle baktığım şoförümüzün eni konu bıçkın bir delikanlı olduğunu fark ettim. Bu bıçkın delikanlı kâhyaya sinirini direksiyondan çıkarıp bastı gaza. Ama, hemen bir kaç metre ileride ayakta binmek isteyen yolcuları da topladı tek tek.

En önde, şoförün çarprazındayım. Şoför mahalinin yanındaki tekli koltukta oturan, şoförün arkadaşı olduğu anlaşılan delikanlının sesiyle konuşmalarına kulak kesiliyorum.

"Abi ya, daha demin yakmadın mı sen?" diyor bıçkın şoförümüze delikanlı.

"İyi söyledin işte, o demindi, geçmiş zaman yani. Bak, şimdi duraktan kalkışımın şerefine içiyorum, birazdan birine kızarım bi tane daha yakarım. Son durağa varana kadar bi sürü bahane bulurum. Durağa vardım mı da onun şerefine içerim. Amaaan be oğlum, İçenle içmeyen arasında beş dakka fark var."

"Nası ya abi be?"

"Oğlum, içen biraz daha fazla can çekişir, içmeyen dinç ölür, o kadar."

"Abi ya, ne alem adamsın sen be."

Gülüştüler.

Kafamı kaldırıp yola bakayım derken cama tutturulmuş levhalardaki yazılar dikkatimi çekti. Neredeyse orta yere konmuş olanda yazan yazıya bakın hele.

- No manita no dırdır

Yes makara yes gırgır-

Bıçkın şoförümüzün hayat felsefesi anlaşıldı.

Derken, bu kez sağ altta başka bir levha:

- Gel dediğin yere gitmek kolay, gideriz de,

o yoldan geri dönmek koymaz mı adama?-

Aynı zamanda gururlu da

Onun hemen altında bir başkası:

- Senin zor olduğun yerde benim hiç işim olmaz-

Vay vay vaaaayyy...

Al sana bir kadın güvensizi daha...

Ne yaşadın be oğlum? Hangi kadını anlamaya çalıştın ki bu kısa yaşantında?

Belki sevdin, yanıldın, olmadı, uymadı. Ya da aldandın, aldatıldın kim bilir?

Hemen kaçtın, uğraşmayı değil kolayı seçtin.

"Kadınlara güvenilmez abiiii"

Sen çok mu sütten çıkmış ak kaşıktın?

Değmez miydi tekrar denemeye, ha bıçkın kardeşim?

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..