Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

salih haluk reşat şentürk

http://blog.milliyet.com.tr/shr

16 Mart '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Bir sabun köpüğü ile başlayan yolculuk...(5)

Bir sabun köpüğü ile başlayan yolculuk...(5)
 

Çok uzun bir zaman önce okuduğum bir kitabın başlığı idi,

” Bir sabun köpüğü ile başlayan yolculuk...”

Bir başka zaman, bir başka olayda yaşananlar ise çok daha düşündürücü ve komikti...

Mağazada kalabalık arasında dolaşıyorum, bir adamı sürekli bardakları ağzına götürüp sonra yerine geri koyduğunu gördüm. Çok anlam veremedim ama adam aynı işi diğer bardaklara da uygulamaya devam edince, yakından ilgilenme ihtiyacı duydum. Yanına gidip “- yardımcı olabilirmiyim? “ diye sordum. Adamcağız bana döndü ve mahçup bir tavırla “- partak deneyrum da ..” dedi, ve devam etti “ - hancü partakla daha kolay içeyrum, oni anlayacağum, purnum hep bardaklara takılıyi...” O anda dikkatimi müşteriye doğru çevirip, yüzüne bakınca konu ortaya çıktı. Karşımızda “ büyük burun şampiyonu” bir karadenizli vatandaşımız vardı. Burnu yüzünden bardaklarla boğuşup dururmuş, bol çeşidi görünce sevinmiş ve deneyerek bardak almaya karar vermiş.

Alın size alınacak ders daha; Müşterilerin beklenti ve ihtiyaçları daima farklılıklar gösterir.

Bir mağaza açılışı öncesi, ürünlerin raflara yerleştirilmesi aşamasındayız ve mağaza içinde ustalar, çıraklar, satış ekibi bir sürü insan var. Arkadaşlara yorgunluk çayı ikram edeyim istedim, yan taraftaki çaycının çırağına “ – Gel bakalım kim ne içecekse sor.. “ dedim. Aradan ortalama bir yarım saat geçti, baktım çay yok ama çırak ortada dolaşıp duruyor.” – Oğlum ne oldu bizim çaylar .” dedim. Yanıt gayet açık ve netti. “ – Müdürüm yaa, kimse yerinde durmuyor ki hala sayamadım kaç kişi olduğunu... “

Her işin zor bir tarafı vardır. Ama çözüm çok basit olabilir.

Hepimiz, gerek iş hayatımızda gerekse özel hayatımızda hiç bir şeyin gözüktüğü kadar kolay olmadığını biliyoruz. Hayatlarımızı yaşarken gülüp geçtiğimiz veya üzülüp sıkıldığımız bir çok olayın aslında bize birşeyler öğrettiğinin de farkındayız. Bu söylediklerim gayet tabii öğrenme ve kendini geliştirme arzusunda olanlar için geçerlidir....

Reşat Şentürk

 
Toplam blog
: 136
: 750
Kayıt tarihi
: 18.02.07
 
 

Devlet Güzel Sanatlar Akademisi mezuniyeti ve askerlik sonrasında başladığım iş hayatım aynı kuru..