Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '15

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Bir Salihli'li olarak!

Bir Salihli'li olarak!
 

Tanıtım için daha fazlası lütfen.


Selamlar efendim,

Ben deniz Salihli doğumluyum . Çocukluğum gençlik yıllarım egenin bu güzel şehrinde geçti,

Şehir tam bir tarih kentidir. Kentin 5 km kadar dışında olan Sart Kasabası (Sardes) Lidyalılara ve Lidya kralı Kroisos (Karun) ev sahipliği yapmış  ve şehrin içinde mimarisiyle büyülüyen bir saray ve artemis tapınağını barındıran bir kenttir. Üzüm bağları, Kiraz bahçeleri, Kayısı bahçeleri, Muhteşem Bozdağ manzarasıyla bir tarih ve tarım kentidir.

Şimdi böyle kısa bir tarih ve bölge bilgisinden sonra nereden çıktı Salihliyle ilgili bir yazı yazmak? Efendim ben deniz doğduğum büyüdüğüm bu kenti hep çevreme anlatmışımdır, suyunun tadından tutunda üzüm bahçelerine kadar. Geçtiğimiz Hafta sonu Salihli' yi tanıtma projesi adı altında olsa gerek "1. Salihli Deve Güreşi" organizasyonu gerçekleşti. Kendi kendime şunu sordum Salihli 'nin deve güreşiyle alakası neydi ? Tamam böyle festivaller organizasyonlar yapılsında bu organizasyonun Salihli' ye herhangi bir katkısı olduğunu düşünmemekteyim. Neden ? derseniz eğer, Sevgili dostlar, bu organizasyonu gerçekleştiren ön ayak olan herkese teşekkürler, ancak Salihlide bir antik kent var! Ve bu kent paranın ilk icat olduğu kent. Turizm için mükkemmel ötesi Saray Ve fevkaledeninde fevkinde dışı kale gibi ancak içi boş bir otelimiz var!  Üzüm Bağlarımız var, İstanbul ' da halk bizim üzümümüzü İzmir Üzümü olarak biliyor, Sart Harebelerine ben turist geldiğine şahit olmadım. 

Demem şu 'ki : Hangi yönetim olursa olsun benim için farketmez . Salihli Üzüm Festivali yapılmalı,(Taytan Üzüm Festivali değil) Sart Harebelerine Turizmde daha aktif ziyaretçi çekebilmek adına tanıtımlar tur şirketleri ile görüşmeler yapılmalı, Sahil kentlerimizi ziyaret eden turistler pamukkale' yi ziyaret gidiyor ise bu şehirde tur şirketleriyle beraber çalışarak tur programları düzenlenmeli. Zira Deve güreşinin Salihli ile alakası yoktur. Hizmet tanıtım mı yapmak istiyorsunuz. buyrun efendim buralardan başlayınız. emin olun Salihliye en büyük faydayı ve tanıtımı yapacaksınız

Saygılarımla iyi haftalar dilerim efendim.

 
Toplam blog
: 12
: 197
Kayıt tarihi
: 09.04.12
 
 

1978'te Salihlide doğdum. En sevdiğim yaş 24'dü. Küçükken “çok iyi yazar olursun sen” gaz..