Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '06

 
Kategori
Üniversiteler
 

Bir sancılı süreç daha: Üniversite tercihleri

Bir sancılı süreç daha: Üniversite tercihleri
 

Biz o iş senin bu iş benim, trafik şurada yoğun bu köprüde açık, yarına şu raporu yazıp bu sunumu yapacağım telaşı içinde koşturup dururken ve kendimizi kent yaşamının hareketli ve bir o kadar da yavaş temposuna kaptırmışken, nihayet ÖSS maratonu bitti, anneler babalar fakat en çok da öğrenciler rahat bir nefes aldı. Ancak hayatlarındaki bu ani değişimden sonra rahat nefes mi alsınlar, yoksa (sistemin aşıladığı görev ve yarış bilinciyle) şimdi de kendilerine nasıl bir okul düşeceğine mi kaygılansınlar karar veremediler birçoğu.. İyisiyle kötüsüyle maraton bitti, peki ya şimdi sırada ne var?

Sırada aylar süren çalışmadan sonra pek bir basit görünen "üniversite tercihi" yapmak var..Ve kanımca hazırlık aşamasından bile daha zor ve sancılı bir süreç.. Nitekim, üniversiteler neden orada olduğunu, neden o bölümü okuduğunu bilmeyen gençlerle dolu ve biliyorsunuz ki, geleceğimizi belirleyecek olan işte tam da bu gençler! Lise son sınıftayken, TM (Türkçe,Matematik) bölümünde okuyan arkadaşlarımdan sıkça duyduğum "Ben işletme okuyacağım", veya "Ben iktisat okuyacağım", vs gibi cümlelerdi.. Bir gün işletmenin ne olduğunu merak etmiş ve arkadaşıma sormuştum. Aldığım cevap hayli enteresan ve şaşırtıcıydı doğrusu: "Bilmem ki, iyi bir şey galiba..". Tabi bu cevaptan sonra üniversitedeki manzara beni fazla şaşırtmamıştı..

Buradan bütün anne ve babalara sesleniyorum, lütfen çocuklarınızı iyi yönlendirin ve onlar, misal işletme okumak istediklerini söylüyorlarsa, ders içeriklerine kadar araştırın çocuğunuzla birlikte, ki sonrasında hayal kırıklığına uğramasınlar.. Çocuğunuzu iyi tanıyın, neyi sever, neye yeteneği ve ilgisi var, vs.. Bu basit eylem, emin olun çok daha sağlıklı ve bilinçli, kendini gerçekleştirebilecek bireyler ve nesiller yetişmesine olanak tanıyacaktır..

 
Toplam blog
: 7
: 1002
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

27 Ocak 1983'te Balıkesir'de doğdum, hayat beni Ankara'ya kadar getirdi... Bundan sonra neler olur b..