Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '10

 
Kategori
Şiir
 

Bir savaş müzesi

Bir savaş müzesi
 

analar


Sahibi olmayan bir savaşın
sana değmeyen köşebentlerindeki,
dil bilmeyen kadınların
bakışlarıyla söyledikleri…

Ne kadar gerçek olabilir ki?

Bir nehir

ne denli sessiz olabilir ki?

Senin beğendiğin şairlerle seslendirilmiş olsa da
suskun dili kanlı bir broş gibi bağrındadır hala

Bir şehir
ne denli acı kokabilir ki?

Koca Dinyeper yetmemiş yangınlarına

Benim hüznüm çare olabilir mi?

Elleri olmayan çocuklar gördüm

Kemikleri öğütülmüş insanların,

İşkencelerdeki çığlıklarını duydum

Şarapnel oldum kimseye çarpmamak için yakaran

T–34 oldum yönünü bulamayan

MİG–21 oldum bomba atmayan

Çaresiz analar gördüm yavrusunu arayan

Doğmadığım yıllardan bir telsiz sesi duydum

Binlerce masumun öldüğünü birliğine bildiren asker oldum

Kan kokusunun normal olduğu günlerde,

Gülmeyi unutan bir şehir gördüm

Ve her şeye rağmen ayakta kalan analar

Kader birliği etmiş insanlar gördüm

‘’savaş bitti Almanlar geri çekiliyor’’

Havada uçuşan trompetler, trombonlar gördüm

Avurtları çıkmış ama gülen çocuklar vardı

Kuru toprak gibi çatlamış yanaklarında açan gamzeler gördüm

Başı bağlı Ortodoks kadınların bizimkilere ne denli benzediğini gördüm

Bir kez daha anladım ki…

Kimse kazanamamış.

08.Ağustos.2010

Nadir

 
Toplam blog
: 70
: 412
Kayıt tarihi
: 02.11.09
 
 

Gençliğime kadar İskenderun'daydım, sonra Yıldız Teknik'te İnşaat Mühendisliği okudum fakat o mesleğ..