Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '08

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Bir sayfa daha kapandı!

Bir sayfa daha kapandı!
 

www.diziler.com


Çocukluğumuzun ve gençliğimizin bir sayfası daha kapandı! Suna Pekuysal'ı kaybettik! Çok üzgünüm! Ne yazacağımı bilemiyorum! Suna Pekuysal gibi bizlere mâl olmuş sanatçıları kaybedince içimden bir şeyler akıp gidiyor...

Siyah beyaz Türk filmlerini düşünüyorum; Suna Pekuysal esas kızın yanında hınzır bir arkadaş; biraz gölgesinde kalmış ama sevgi dolu ve fedakâr...

Tiyatro sahnesinde Zihni Göktay ile birlikte senelerce oynadığı Lüküs Hayat'ın Zeynep'ini düşünüyorum; İki büklüm haliyle ne muhteşem bir enerjiyle canlandırmıştı Zeynep'i...

Oyun başlamadan bizlere kısa bir konuşma yapmıştı. Aklımda kaldığı kadarıyla şöyleydi;

"Bazıları Zeynep'i oynayamayacağımı söylediler, ama ben çıktım ve oynadım! Bu gün de oynarım, yarın da oynarım!"

Halk ayakta alkışlıyor, alkışlar durmak bilmiyor. Son sahnenin tekrarı, selâmlamalar, selâmlamalar...
Perde 7 kez bis yaptı ve biz hâlâ ayakta alkışlamaya devam ediyoruz;ayrılmak istemiyoruz o sımsıcak ve muhteşem atmosferden..

Ve... Bize hınzır hınzır gülümseyerek; "Yeter artık eviniz yok mu sizin, haydi evinize!" demişti.

Televizyonda MFÖ' nün Özkan'ı ile uzun süre canlandırdığı "Yeter Anne!" dizisinin başından ayrılamamıştık. Bitince de çok üzüldüğümü hatırlıyorum...

Evet! Gerçekten muhteşem bir sanatçımızı kaybettik. Ne yazık ki yerleri doldurulamıyor!..
Bir Kemal Sunal, Barış Manço, Bahri Beyat, Zeki Müren, Ayhan Işık, Belgin Doruk, Mahzuni Şerif ve şu anda aklıma gelmeyen nice güzel ve değerli sanatçılarımızın yerlerinin doldurulamadığı gibi...

Bir siyah beyaz film karesi gözlerimin önünde; Hangi film hatırlamıyorum; Suna Pekuysal gemide. Üzerinde beyaz ya da çok açık pembe olduğunu tahmin ettiğim büzgülü bir elbise, alabildiğine gülüyor, hınzır hınzır.

Ve Lüküs Hayat'ın Zeynep'i bizi azarlıyor;

...Yeter artık, ne bu üzüntü?

...Gülün bakayım!

...Siz beni hatırladıkça ben ölmem merak etmeyin!

Sevgili Suna Pekuysal, seni unutmayacağız, zaten buna imkân da yok. Çünkü benim kuşağımın yaşantısının hemen her sayfasında o kadar çok yer aldın ki!

Rabbim sana rahmet eylesin, nur içinde yat!


 
Toplam blog
: 516
: 1080
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

1955 Ankara doğumluyum. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunuyum. İstanbul'da uzun yıllar..