Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '20

 
Kategori
Doğa Sporları
 

Bir Sevdadır Yüksek Dağlar 8

Merhaba Değerli Milliyet Blog Okurları.

Bir Sevdadır Yüksek Dağlar serimin sekizincisi unutulmazdı. Hacılar Erciyes GSK nin düzenlediği 10. Uluslararası Erciyes Kış Dağcılık Şenliği' ne katılım oldukça yüksekti. Aylar öncesinden biletlerimi alarak heyecanlı bekleyişe başlamıştım. Şimdi gelelim hikayeme...

14 Şubat Cuma akşamı hazırlıklarımı tamamlayıp Turgutlu'dan otobüse bindim. Uşak' ta bir baktım;  Suat Abi , Hasan Abi ve Halide de otobüste.  İşte buna çok sevindim. Cumartesi sabahı Kayseri Otogarı' ndan  hep birlikte kayak merkezine ulaştık. Kayıtlarımızı yaptırarak katılımcıların gelmesini beklemeye başladık. Tüm sporcular toplandı ve hatıra fotoğrafları çekildi. Erciyes tüm güzelliğiyle, tüm  heybetiyle bizi çağırıyordu. Biz de bu çağrıya daha fazla dayanamadık ve önce teleferik ardından da telesiyejle 2500 metrelik Tekir Bölgesi' ne geçtik. Kamp yüklerimizle yaklaşık bir saatlik yürüyüşün ardından Çoban İni kamp alanına ulaştık. Kar o kadar yüksekti ki zemine ulaşamadan çadırlarımızı kurmak zorunda kaldık. Kürekle karda çadır yeri açmak , şakalaşmak oldukça eğlenceliydi. Yol arkadaşlarımla yanyana kurduk çadırlarımızı. Tabi fırtınada uçmasınlar diye de çeşitli önlemler aldık. Ardından teknik toplantımızı yaparak dinlenmeye çekildik. Ancak Beydağları muhteşem güzelliğiyle bizleri çadırlarımızdan çıkardı. Biraz da bu güzellikleri fotoğrafladık. Saat 20:00 ablamın leziz bulgur pilavını ton balığıyla karıştırıp yiyerek uyku durumuna geçtim. 23:00 te üşüyerek uyanmamın sebebi sanırım  - 20 lere gelen hava sıcaklığıydı. Tıp tıp tıp diye çadıra vuran kar taneleri Suat Abi' nin horultusuyla birleşip ninni gibi geliyordu bana... ve saat 02:00 - Uyanma Vakti

Sıcacık tulumdan ayrılmak zor da olsa bildiğim bir gerçek var ki; yola çıkmadan hedefe varılmaz. Komşularımın da uyandığından emin olduktan sonra son hazırlıklarımı tamamladım. Belirlenen saat olan 04:00 te yola çıkmaya hazırdım. İsmail Yılmaz rehberliğinde Yusuf Hakan Özdemir artçılığında tırmanış başladı. Oldukça soğuk olan havanın ve derin karın bizi bu kadar zorlayacağını tahmin etmiyordum. Kahvaltı kayalıklarına geldiğimizde birkaç arkadaşımız dönüş kararı aldı. Hörgüç Kayayı görüyor ancak ulaşamıyorduk. Rehberlerimiz Şeytan Rotası' na gireceğimizi, burada bizi yaklaşık 1 metrelik karın beklediğini bildirdiler. İz açma ekibi insanüstü bir performans gösteriyordu. Suat ve Hasan Abi'yle beraber yola devam ederken bir yandan da molalarda sohbet edip birbirimize moral veriyorduk. Günün ağarmasıyla beraber bastıran yoğun sis, görüş mesafesini 10 metreye kadar düşürdü. Şartlar aleyhimize olsa da ekibimizin deneyimi ve soğukkanlılığı sayesinde zirve öncesi son geçişe gelmeyi başardık. Burada iple önlem alan arkadaşların desteğiyle 3917 metrelik zirveye ulaştık. ( 16.02.2020 / 11:30 ) Evet çok zor oldu. Ama önemli olan da bu zoru birlikte başarabilmekti. Yoğun sis sebebiyle muhteşem manzaralardan mahrum da kalsak zirvede olmanın haklı gururunu yaşıyorduk. İnanın yazarken de aynı heyecanı yaşıyorum.  Zirvede yapılan tören ve çekilen fotoğraflar sonrasında çıkışa oranla çok daha tehlikeli olan iniş yolculuğu başladı. Her zamanki gibi oldukça dikkatli ve temkinli inmeye özen gösteriyordum. Çünkü inişte yapılacak en ufak bir hata tahmin edemeyeceğiniz sonuçlara yol açabilir. Bir elimde baton bir elimde kazma; dinlene dinlene, sakin sakin kamp alanına ulaştım. Son telesiyejin saat 16:00 da olduğunu öğrenince nefes bile alamadan kampımızı toplamaya başladık. Çünkü sadece 1,5 saatimiz vardı. İmdadıma Suat ve Hasan Abi yetiştiler. Hep birlikte çadırlarımızı toplayıp çantalarımızı sırtlandık ve 45 dakikada telesiyeje ulaştık. Sonrasında  teleferik ve nihayet kayak merkezi. Dostlarımızla vedalaşıp havaalanına giderken bu zorlu zirveyi başarmış olmanın verdiği gururunun tebessümü, amcamın vefat haberiyle yerini hüzne bıraktı. Acı haberi böyle mutlu bir günde almak da hayatın bir gerçeği olsa gerek diye düşünüyorum. Uçağımın havalanmasıyla beraber derin bir uyku sonrasında İzmir' e ulaşmak oldukça iyi geldi açıkçası. Beni havaalanında geç saatte karşılayan Bekir Bey' e de buradan teşekkür etmek isterim.  

***  Kusursuz bir organizasyon gerçekleştiren Hacılar Erciyes GSK ye, Yusuf Hakan Özdemir' e ve İsmail Yılmaz' a teşekkürlerimi iletiyorum. Ayrıca böyle şenliklere katılmamı her zaman destekleyen Zirve Dağcılık Genel Başkanı Orhan Kozan' a, Turgutlu Şube Başkanı Osman Tuğrul'a, Turgutlu Zirve Yönetimi' ne de çok teşekkür ederim.Tabi ki  yol arkadaşlarım Suat ve Hasan Abi' ye de teşekkür etmeden olmaz...

Bir sonraki yüksek dağ yolculuğumda görüşmek üzere...

Hoşçakalııııınnnn...

 

 

 

 
Toplam blog
: 59
: 140
Kayıt tarihi
: 03.11.10
 
 

Merhaba...1984 te Manisa'da doğmuş olup; Manisa'nın en büyük ilçelerinden biri olan Turgutlu'da y..