Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '09

 
Kategori
Şiir
 

Bir şey var aramızda

Bir şey var aramızda
 

Bu şiir 1940 sonrası Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı'nın popüler bir şiiridir.


Birisi

Bir şey var aramızda,
Senin bakışından belli
Benim yanan yüzümden.
Dalıveriyoruz arada bir
İkimiz de aynı şeyi düşünüyoruz belki
Gülüşerek başlıyoruz söze.

Bir şey var aramızda
Onu buldukça kaybediyoruz isteyerek.
Fakat ne kadar saklasak nafile
Bir şey var aramızda,
Senin gözlerinde ışıldıyor,
Benim dilimin ucunda.

NAHİT ULVİ AKGÜN

Bu şiir daha sonra İ. Behlül Pektaş tarafından sözlerinin bir kısmı değiştirilerek şarkı sözü formatına getirilmiş, Muzaffer Özpınar tarafından da bestelenmiştir. Şarkıyı Bülent Ersoy 1989 yılında İstiyorum albümüne okumuştur. Şiirin gerçek başlığı Bir Şey Var Aramızda dır. Şiirin yer aldığı kitabın adı ise Birisi' dir.

SABAH Gazetesi'nin ünlü yazarı Hıncal Uluç için de bu şiirin ayrı bir yeri vardır. Hıncal Uluç bu şiire iki kitabında birden yer vermiştir.

Bazı edebi kaynaklarda şairin adı Nakit Ulvi Akgün olarak geçmektedir (Sanıyorum nüfus memuru Nahit ismini yanlışlıkla Nakit olarak işlemiştir).

 
Toplam blog
: 21
: 2526
Kayıt tarihi
: 15.05.09
 
 

1991 yılının bir Sonbahar akşamında dünyaya gözlerimi açtım. Küçük yaşlardan itibaren Türk Sanat Müz..