Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '08

 
Kategori
Şiir
 

BİR-SIFIR YENİK BAŞLADIM HAYATA, KÜÇÜCÜK BİR ÇOCUĞUM OYSA

BİR-SIFIR YENİK BAŞLADIM HAYATA, KÜÇÜCÜK BİR ÇOCUĞUM OYSA
 

Hayat;

Ağlarken açtım gözlerimi sana,

Can olmuştu iki nefeste tek yürek bana.

****
Annemin kucağında

Sarıldım kokusuna.

Babamın göğsünde,

Dokundum gözlerine.

****
Beyaz düşlerle düştük yollara,

Hayata; bir-sıfır yenik olduğumuz bir dünyada.

*********

Küçücük bir bebektim daha,

Yakama takılmış mavi boncuk düşler.

****

Eş-dost-akrabanın içinde,

El emeği-göz nuru işlenmiş sergiler üzerinde,

Emekledim döne döne.

****

Mavi düşlerle tutundum; sedir,divan, kanepe kenarlarına,

Yürümeye başladım etrafımdaki eşyalarla bir sohbet içinde.

****

Henüz akranlarımın cicili-bicili oyuncaklarından habersiz,

Avuçlarımın içinde tuttuğum bir parça kuru ekmek ile.

****

Beyaz düşlerdi attığım küçük adımlar,

Annemden emdiğim süt,

Babamda uyuduğumdu alkışlar.

****

Küçücük bir çocuktum daha.

Henüz bebektim aslında,

Çabucak büyümek zorunda olan bir çocuktum ya da.

****

Misafirdim,

Dünyaya misafir olmuş bir kıtada.

Ev sahipliğini; insanlık suçu işleyenlerin yaptığı şu koca dünyada;

Açlık, sefalet, yoksulluk reva görülmüş az gelişmiş bir ülkede,

Yenik başlamıştım hayata.

****

Küçücük bir çocuktum,

Yürüdüğüm yollarda ayakkabısız,

Yuvarlandığım toprakta gömleksiz, elbisesiz,

Uzandığım güneşin altında çırılçıplak bedenim.

****

Bir tek küçücük yüreğim

Masmavi gökyüzünün altında.

Bir de yıldızlar,

Ellerimi uzattığımda benim sandığım.

****

Gözlerim ; yüreğimden gerçeğe akan,

Çırılçıplak bir gerçek ellerimi yakan.

Bir ben miydim yeri olmayan.

****

Oysaki küçücük çocuktum,

Beyaz düşlerle dünyaya gelen,

Mavi düşlerle gülümseyen.

Bir ben miydim şu koskoca dünyaya fazla gelen.

****

Misafirdim; dünyaya gözlerimi açtığım anda,

Ömrüm; ellerinin karasında, kara zihniyetlilerin ellerinde.

****

Ömrüm; başladığı yerde,

Küçücük yüreğimde,

İrileşen gözyaşı şimdi,

Yürekleri “insanlık” diye çarpanların gözbebeklerinde.

****

Küçücük bir çocuktum,

Ellerim “kalem” tutacakken,

Dilim “mutluluk” şarkılarını söyleyecekken,

Gözlerim “ insanlık ve adalet “ kitaplarını okuyacakken

Ayaklarım “ özgürlük ve hak ” diye koşacakken

**

Tutunamıyorum,

Söyleyemiyorum,

Okuyamıyorum

Koşamıyorum.

Hayata bir-sıfır yenik başladığım bir dünyada

Gözyaşı oldu yaşadıklarım.

****

Küçücük bir çocuktum,

Alamadı koskoca dünya beni içine.

Küçücük yüreğim büyük geldi dünyaya

Küçücük bir çocuktum nede olsa.

****

Küçücük bir çocuğum,

Kendi şarkısını henüz söyleyemeyen.

****

Kara vicdanlılar,

Aklı selimi kaybetmiş cehennem zebanileri

Bir ben miydim yerinizi daraltan.

****

Yaşama şansı vermediniz,

Hayata yenik başladığım dünyada.

Ölü toprağı atsanızda üzerime,

Yaşarım ben ; annemin kokusunda, babamın göğsünde,

Küçücük bir çocuğum onların gözünde.

****

Bir kez daha hayatımı alamazsınız benden,

Misafirim,

Dünyaya misafir olmuş bir kıtada.

Ev sahipliğini; insanlık suçu işleyenlerin yaptığı şu koca dünyada;

Açlık, sefalet, yoksulluk reva görülmüş az gelişmiş bir ülkede,

Yenik başlamışım hayata,

****

Küçücük bir çocuğum,

Tutun ellerimden.

****

Küçücük bir çocuğum,

Avuçlarımı basın yüreklerinize.

****

Küçücük bir çocuğum,

Gözlerim; mühür olsun ağzınızdan çıkana.

****

Küçücük bir çocuğum,

Gözyaşlarım; inci gibi küpe olsun kulaklarınıza.

****

Sıkıca sarılın bana,

Beyaz düşlerim yol olsun yüreğimle mavi sevdalarınıza.

****

Çocuğuz,

Biz insanız,

Hayatız,

Biz dünyayız

****

Çekin kara ellerinizi hayatımızdan,

Kara vicdanlarınızı yüreklerimizden.

****

Küçücük bir çocuğum

Umutla büyüyen

Umutlarımı almayın benden.

****

Küçücük bir çocuğum,

Anlaşırlar dünya üzerinde tüm çocuklar kendi oyunları içinde,

Ve kendi şarkılarını söylerler hep birlikte

Tüm dünya çocukları için

*****




NOT : Pazar önerilerim ; Secret Garden & Lorena MacKenith ( tango to evora ), yanına Beethoven " kader kapıyı iki kez çalar " senfonisini de alabilirsiniz.

 
Toplam blog
: 43
: 1843
Kayıt tarihi
: 24.06.07
 
 

72 istanbul doğumluyum.  Yağmur yüklü buluttan pamuk şekeri, Yağmurdan sonraki gökkuşağı, to..