Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '08

 
Kategori
Şiir
 

Bir şiir de anılar hoşgeldin

Bir şiir de anılar hoşgeldin
 

Bir demet sevgi


Kaç yıl oldu bilmiyorum.Ama kendimi bildim bileli şiir yazar, müziğin o sihirli dünyasında dolaşır, ve hayatın siyah renklerini, sanatın, gök kuşağı renklerinde sevgiyle boyamaya çabalarım.

Ama çok uzun yıllar şiir yazdığımı pek kimse bilmezdi..Halbuki çok güzel keman çalan eşimle, hep müzikle, ve o dünyanın güzel insanlarıyla beraber olma imkanım oldu.

Eşimi kaybettiğim o simsiyah günlerde çocuklarım ve içimden taşan, zapdedilemeyen dizeler tek tesellimdi galiba.
Güneşin battığı yerde
Bir dönülmez ufka gittin
isimli ilk şiir böyle geldi.Küçük kara kaplı bir defterim vardı. Duygularımı paylaştığım.Sevgili dostlarım Selahaddin içli ve eşi o günlerimde hep yanımdaydılar Bir gün baktım benim defter Pınarın elinde.Okuyor.Selahaddin bey müsadenizle bu defteri ben alıyorum dedi ve iç cebine koydu.O defter benim dedi, bir daha da geri vermedi..O günlerin anısına hala Pınar da duruyor..
Bir gün elime bir nota verdi sevgili doktocuğum.. Güneşin battığı yerde şiirinin notaları.O an hissettiğim duyguları nasıl anlatabilirim ki.Sonra hüzün, sonbahar vurgunu gece gözlüm....vs.Ahmet Özhan ın doyumsuz yorumları
Benim acılı dünyamın kapılarını yepyeni ufuklara açtı, yönlendirdi.Bir dolu değerli şairde olduğu gibi, öksüz bir defterde kalacak dizelerimi o dost yüreği, ve yaratıcı bestekarlığının sihirli dokunuşlarıyla ölümsüz kıldı ve paylaştırdı.Kendi ölümsüzlüğüne ortak etti.

Şiirle, müzikle hüzünle dolu bir akşam yemeğinde, sevgili Selahaddin bey Pınar ve dostlar çok sitem ettiler bana.Hep hüzünlü şiirler yazıyorsun artık yetti, biraz da keyifli şeyler yaz diye. Sonra gece herkes evine gitti.

Masa öylece duruyor.Çocuklarım odalarında mışıl mışıl uyuyor.Dışarda usulca yağan yağmurun sesi dışında, hiç ses yok.Dostlar, gönül verdiğim sanat, ve hiç ölmeyecek sevgilerim..Birden içime şükür ışıkları doldu.Şiir masanın üstüden aldığım bir peçetenin üstüne dökülüverdi..

Hoş geldin gönül bahçeme
Bahar yüzlüm hoş geldin
Bak nasıl değişti renkler
Her taraf gonca doldu
Hoşgeldin

Geceler boyu beklediğim
Yağmurla gelen
Seninle doldu en kuytu köşeler
Her yer gülüyor sanki
Çok mutluyum inanki
Yeniden hayat verdin
Hoşgeldin

Bir yıldızdı istediğim
Karanlık geceme
Sazlım, sözlüm binlerce güneş verdin
Can verdin gönül verdin
Hoşgeldin
Noktayı koydum, Selahattin beylerin telefon numarasını çevirdim.Kapıdan yeni girmişler.Nefes, nefese Pınar açtı.Bak neşeli şiir yazdım dinle dedim.Sen delisin dedi ama şiiride çok beyendi.Selahaddin kağıt kalem al da gel sen bunu mutlaka bestelersin dedi.
O yıl Sevgili Ahmet Özhanın yorumuyla hoşgeldin bir dolu ödüller aldı.
Değerli bestekar Avni anılın bestesindeki şiir gibi,
Rüya gibi uçan yıllar
Biraz durun durun biraz.Yıllar durmadan rüya gibi uçup gidecek ama anı hazineleri, onlar hiç bitmeden nesilden nesile güzellikleriyle kalacak Yeter ki biz insanlar sevgisizlik ve dünya geçiciliğiyle onları yok etmeyelim.....

Cansın Erol

 
Toplam blog
: 181
: 613
Kayıt tarihi
: 15.01.08
 
 

Öğretmen olan anne ve babam. Ankara'da geçen cocukluk ve gençlik yıllarım. Evimize sık,sık gelen bab..