Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '15

     
    Kategori
    Sınavlar
     

    Bir sınav bin etken

    Bir sınav bin etken
     

    Bir Sınava Bin Etken!


    Bir öğrenci olarak sınav kaygıları ve endişelerimizi atmamız dileğiyle başlıyorum yazıma. Hepimiz biliriz kimilerimiz geçti o dönemlerden kimileri ise daha geçecek bizlere ise çok yakın. Çalışmak çabalamak sonucunda bir heyecan doğrultusunda giden lise hayatımız ve ardından gelen istemediğimiz meslekler. Kimileri geleceğin örnek insanı kimileri bir katil kimileri ise sadece kendi dükkanını açan aile ferdi olacak. Ama kaçırdığımız tek nokta hepimiz aynı eğitimi alarak bu sınavlara kadar geliyoruz fakat bir hata yüzünden bu sonuçlar meydana geliyor. Ya aile ortamı ya da maddi sıkıntı etkiliyor biz öğrencileri. Şehir dışında okuyanlar kira ve masraf derdi yüzünden bir dert ailesinden yardım isteyememesi de ayrı bir dert. Aile ortamı şiddetli ve kötü olanlar için okulda dikkatsizlik, depresyon, stres ve mutsuzluk. Anlayacağınız bizim sonucumuz sadece kendimiz değil sizlersiniz de. Şimdi bana "Benim suçum nedir?" diyeceksiniz. Sınavlarda çalınan kornalar, sesler ve gürültülerin sonucu da sizlersiniz. Çocuğunuzu düşünmeyip sınavdan iyi getirmezsen kötü olur gibi ettiğiniz tehditler bizleri bir sınav boyunca strese sokuyor zaten, bir de yanında ekstralar var... 2-3 saatlik ortalama bir sınavda kendimizi sanki sırat köprüsünde hisseder zamana karşı yarışır ve bu etkenleri istemesek bile düşünürüz. Sınava odaklanamama bitirir bir hayatı. 

     Şimdi sizden tek isteğim özgür bırakın çocuklarınızı, özgür bırakın öğrencileri onlar için düşünün bencil olmayın. Kendiniz getirdiniz bu dünyaya. Ne kadar istesen de istemesen de çocuğun bakıp en iyi şekilde yetiştireceksin. Yeri gelecek kendi boğazından kuru soğan bile geçmezken onun her dediğini yapacaksın. Sanacaksın ki iki birşey aldım ben çok iyi anne-babayım. İki üç şey alıp mutlu etmekle ne anne ne de baba olunuyor. Önce aileni sonra kendini sevecek, sayacak ve eğiteceksin! Sen doğru ve kusursuz ol ki evladın da aynı şeyi bekleyesin. Boşuna böbürlenip bizim zamanımızda diye söze girmeyin. Bizim şartlarımız daha iyi fakat maddi belki manevi olarak çok geriyiz ve fakiriz. Anlayacaksınız ki herşey tek bir maddeye bağlı değildir. Yaptığımız hatalar da sadece kendimize bağlı değildir. Siz siz olun saygı, sevgi ve enpatiyi yaşamınız için gerekli 3 element yapın. Siz kendinizi yetiştirin ki başkasında ozaman kusur arayın.

    Yazımı son olarak bir atasözüyle bitirmek istiyorum. İğneyi kendine çuvaldızı başkasına batır! Keyifli ve mutlu bir yaşam dileğiyle. Bir çocuğun görüşleri.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 109
    Kayıt tarihi
    : 19.03.15
     
     

    Merhabalar! Benim adım Berat Özdemir. 8. sınıf İlköğretim son sınıf öğrencisiyim. Çok girişken ve..