Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '12

 
Kategori
Deneme
 

Bir somunu bölmek

Tatminsiz bir toplum olduk.

Maneviyatçılar, maneviyatsızlar, birbirine karşı peşin hükümlüler…

İdeolojik amaçları olmayanlar kendilerini boşlukta hissederler. Acaba bu kavramları özümseyemediğimizden midir bu acıklı durum?

Ki; maneviyatsızların hükmeden konumunda olduğu toplumlarda bu ayrıştırma zulüm düzeyindedir. Din kavramı yok edilemediğinden sosyal hayattan soyutlanıp vicdanlara hapsedilmeye çalışıldı. Bu nedenle zulümdür dedim.

“Dışımızda size ait olmayan dünya kara siyasa, size özgü olmayan sahici dünyayı yok ediyor”

Bu dayanılmazdır işte.

Siyasi garazdan bahsetmiştim. Biraz ağır bir ifade idi günümüz için, ama var bu!.

Her iki tarafta da var.

Oranları asla ayni değil ama var. Ve zannedersem kaçınılmaz bir etki tepki meselesi.

İnsan hangi dünyaya kulak kesilmişse öbürüne sağır oluyor ister istemez.

Bir somunun bölünmesinde silkinen gökyüzü aklımıza hiç gelmiyor.

Kalbimize sevgi tohumlarını ekip şer unsurları çıkarıp atacak metotlara tümden kapalıyız sanki.

İnsan bu değil ki!

Kendi mutluluğu kadar başkalarının mutluluğunu istemek, hayırda başkalarını kendine tercih eden insan…

Ana oğluna, çocuk babasına, öğrenci okuluna, okul öğrenciye, seçmen vekile, vekil seçmene düşman olmayan bir toplum yaratamaz mıyız?

İhlas ve samimiyetle; sağır ve duyarsız insan stilinden, hassas, sahih, müsamahalı ve örnek insan derecesine ulaşmak o kadar zor mu?

Dedik ya, bir somunun bölünmesinden gök yüzü silkiniyor, arş ayağa kalkıyor sevincinden..

Bütün yüreklerde çiçekler açtığı, baharların geldiği bir ülke düşünün.

Çünkü insan ve tabiat kopmaz bir birliktelik içindedir.

Onun için yazıyorum ve demiri bir hecenin sıcağında eritmek istiyorum.

Şiirler yazıyorum o nedenle.

“Uzun bir yola çıkmaya hüküm giymiş bir insan olarak kendimin ücrasında yaşayamam ben”.

Elimden geldiğince etrafımı aydınlatmaya çalışıyor, yazılar yazıyorum.

Bir somunun bölünmesindeki mutluluğu görebilmek için yazıyorum.

Bazen suskun ve kederli halimle öyle kalmak istiyorum ama toplumsal derlerimiz yakamı bırakmıyor.

Yetim ahi almayan bir toplum istiyorum.

Mazlumun hakkının yenmediği, güzele, en güzele giden bir toplum istiyorum.

Güzellikler içinde bir hafta sonu diliyorum.

Sevgi ve saygılarımla…

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..