Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '10

 
Kategori
İlişkiler
 

Bir sorunlu kadın, bir sorumlu uzman kadın, bir objektif yazar erkek

Bir sorunlu kadın, bir sorumlu uzman kadın, bir objektif yazar erkek
 

Feminizm mi, Meninizm mi Kitabında Öner samanlı, kadın erkek ilişkilerini anlatıyor.


Kadın sorununa uzman bir kadın ve yazar bir erkeğin gözüyle bakarak

Kadınların daha çok ilgilendiği ve üyesi bulunduğu bir sitede anlatılanlardı bunlar.

Kadınlar, sözde uzmanını bulacağı ve yanıtını alacağı düşüncesi ile yazmışlar daha doğrusu sürekli iç çekişlerini dışa vurmuşlardı.

Bunlardan birisi; “Eşimle çok sorunlar yaşıyorum”, diye başlamıştı bu dışa vurumuna.

“Evlendiğimizin ilk iki yılı mükemmel bir birlikteliğimiz vardı. Şimdi ise her gece işini bahane ederek geç geliyor cinsel hayatımız sıfır, bana karşı ilgisi ve alakası yok, ama işi sadece kendisine ait sorumluluğu da çok, böyle olması mı bunların nedeni?”

Devam ediyordu anlatmaya; “ Eşimin, çok katı kuralları var. 5 yıllık evliyiz hala kısıtlanıyorum. Konuşmak çözüm olmuyor. Boşanmak da şuan benim için çok zor. 2 yaşında oğlum var. Çok sinirliyim tedaviye de hayır diyor, ne yapacağım ben yardım edin lütfen, siz başkalarından farklı bir şeyler söyleyin. Çocuğa karşı ilgisiz, iş diyor sadece. Hep hayal ediyorum dilediğim hayatı ama çok uzak. Alt kattaki komşumuzun interneti var bende çocuğum uyudukça oradan internete giriyorum, biraz rahatlıyorum. Ailemde bana çok uzak. Yanımda kimsem yok. Lütfen yardım edin...”

UZMANI OLDUĞU SANILAN KADIN YANITLIYORDU;

“ Merhaba; Elbette ki kendi işi olması ve işinin çok olması seni ihmal etmesine sebep değil ve olamazda. Beş yıllık evlilik çok uzun süreli bir evlilik değil zaten. En baştan şunu da belirtmeliyim ben kolay kolay boşanma taraftarı değilim fakat elinden geleni yapıyorsan ve hala bir şeyler değişmiyorsa bazen çokta zorlamanın anlamı olmuyor. Bunlara rağmen boşanmam şu an için çok zor dediğinden birde aşağıda ki yolları denemeni tavsiye edebilirim.

Sinirli olman çok doğal çünkü kafanı kurcalayan sorulara cevap bulamadığın için öfke duyuyorsun. Kaldı ki hiç çözümde bulamamışsın nasıl bulacaksın bu kadar iletişim eksikliğinin olduğu bir evlilikte oda ayrı tabi. Yine de her şeye rağmen küçük denemeler yapsan ve yine sen değişsen..! Biliyorum bu söyleyeceklerim biraz senin kafanı karıştırabilir ama denersen bu durum da ne kaybedebilirsin? Çok katı kuralları olduğu için dışarı da bir sosyal hayat oluşturmana da izin vermeyecektir. Şimdi yapabileceklerini düşünelim. Hepsini uygulayamazsan da bir kısmını hayatına uyarlayabilirsin. Madde madde gidiyorum.

1. Öncelikle seninle ilgili her bilgiyi ve düşünceni kocanla paylaşmayacaksın.

2. Akşamları çocuğunu giydir özenli bir şekilde en fazla yarım saat babasıyla geçirmesini sağlayarak uyutmaya çalış. Birlikte akşamlar yaşarsınız belki ve evdeki ortamı sakinleştireceksin.

3. Ona fazla hissettirmeden kendi bakımınla çok fazla ilgilen akşam eve geldiğinde bambaşka bir kadın bulsun ama ondan ilgi bekleme normal davran.

4. Yine akşamları sevdiğiniz dostlarınızı evde ağırlamaya çalışırsan eve erken gelmek zorunda kalacak fakat yine ilgini onun üstünde tutma zor biliyorum ama zoru başaracaksın.

5. Bu dönemde kendine bir aktivite bul çocuğun küçük olsa da hayatına uygun çözüm bularak dışarıda kendine bir sosyal hayat oluşturacaksın. Bunların sonucun da dünya görüşün değişecek belki kendine bir iş bulacak ve güçlenebileceksin. Bu kendini geliştirmene ve sağlıklı evlilikler nasıl olur diye fikir edinmene de vesile olur. Buna izin vermeyecektir. Çünkü güçlendikçe bazı şeylere dur demenin daha kolay olacağını bildiğinden gerekirse ona söylemeden yapmalısın. Reddetme olasılığı yüksek.

Bunları yapmanın sebebi akşam eşinden daha az ilgi bekleyeceksin ve bu sana iyi gelecektir. Çünkü kendini iyi hissedersen çocuğuna ve kendine de iyi, saygılı davranırsın bu durumda kocanda değişikliklere göre davranacaktır.

Hayal ettiğin hayat çok uzak diye düşünme kocandan ilgi beklemediğini belli etmeye çalışırsan kocan da ne oluyor diye düşünecektir. Bunların hemen olmasını bekleme biraz zamanla sonuç alma olasılığın olabilir. Lütfen hiçbir sorunun çözümsüz olduğunu düşünme inan bazen yapman gereken doğru çokta uzakta değil.”

UZMANI OLDUĞU SANILAN DA BİR KADIN VE NEDENSE ÇOK ÖNEMLİ BİR YERLERİ ATLIYOR

Kadınlar, sözde uzmanını bulacağı ve yanıtını alacağı düşüncesi ile yazmışlar daha doğrusu sürekli iç çekişlerini dışa vurmuşlardı diye başlamıştık.

Bunlardan birisiydi; Eşimle çok sorunlar yaşıyorum diye başlayan. Bu dışa vurumunda.

Peki sorduklarına yanıtını almış mıydı..?

Evet almıştı.

Bu yanıta göre hareket edecek bir kısa süreç sonrasın da evliliği kesinlikle bitecek.

Sorusunu birde farklı pencereden yanıtlamakta yarar var.

Kadınımız soruyor; “Evlendiğimizin ilk iki yılı mükemmel bir birlikteliğimiz vardı. Şimdi ise her gece işini bahane ederek geç geliyor cinsel hayatımız sıfır, bana karşı ilgisi ve alakası yok, ama işi sadece kendisine ait sorumluluğu da çok, böyle olması mı bunların nedeni?”

Devam ediyordu anlatmaya; “ Eşimin, çok katı kuralları var. 5 yıllık evliyiz hala kısıtlanıyorum. Konuşmak çözüm olmuyor. Boşanmak da şuan benim için çok zor. 2 yaşında oğlum var. Çok sinirliyim tedaviye de hayır diyor ne yapacağım ben yardım edin lütfen siz başkalarından farklı bir şeyler söyleyin. Çocuğa karşı ilgisiz, iş diyor sadece. Hep hayal ediyorum dilediğim hayatı ama çok uzak. Alt kattaki komşumuzun interneti var bende çocuğum uyudukça oradan internete giriyorum, biraz rahatlıyorum. Ailemde bana çok uzak. Yanımda kimsem yok. Lütfen yardım edin...”

UZMANI OLDUĞU SANILAN KADIN ;

1. Öncelikle seninle ilgili her bilgiyi ve düşünceni kocanla paylaşmayacaksın.

Diyor, kadının eline bırakınız kazmayı vermeyi, dinamit nasıl ateşleniri öğreterek, evlilik kurumunu yıkmanın en kolay yöntemine doğru kadını yola çıkartıyor.

Yani kadını yola çıkarmaktan öte, yoldan çıkartıyor…

DÜŞÜNCELERİMİZE GÖRE OLMASI GEREKEN;

1. Öncelikle seninle, evliliğinizle ve evliliğinizin meyvesi çocuğunuzla ilgili her şeyi kocanla daha sıcak ve samimi olarak, onun fikirlerine kendi fikirlerine duyduğun saygıdan daha fazla önem verdiğini hissettirerek her bilgiyi ve düşünceni paylaşmayı denemelisin..!

Olmalıydı, olması gereken bu olmalıydı, kesinlikle ama kesinlikle objektif kriterlerde bu olayın muhtemel sonuçlarının ufukta göründüğünü, yakınan görmese de uzmanı görmeliydi. işte böyle uzman geçinen beyin körü uzmanlarla evlilikleri kurtarmak hissiyatında olan kadınlarımız var ne yazık ki..

2, 3, 4 MADDELERİ ONAYLADIKTAN SONRA GELELİM 5. MADDEYİ DEĞERLENDİRMEYE

Kadınımız soruyor;

5. Bu dönemde kendine bir aktivite bul çocuğun küçük olsa da hayatına uygun çözüm bularak dışarıda kendine bir sosyal hayat oluşturacaksın. Bunların sonucun da dünya görüşün değişecek belki kendine bir iş bulacak ve güçlenebileceksin. Bu kendini geliştirmene ve sağlıklı evlilikler nasıl olur diye fikir edinmene de vesile olur. Buna izin vermeyecektir. Çünkü güçlendikçe bazı şeylere dur demenin daha kolay olacağını bildiğinden gerekirse ona söylemeden yapmalısın. Reddetme olasılığı yüksek.

DÜŞÜNCELERİMİZE GÖRE OLMASI GEREKEN;

Bu dönemde kendine bir aktivite bul çocuğun küçük olsa da hayatına uygun çözüm bularak dışarıda kendine bir sosyal hayat oluşturacaksın diyen uzman kadınımız, bir yandan kadının kişiliğini geliştireceğini sanırken, diğer tarafta bir yuva içerisindeki gizliliklerin tohumlarının serpiştirilmesine öncülük ediyor ve kısa zamanda da bu tohumların büyüyüp hasad edileceğini önemsemiyor.

Bunların sonucun da dünya görüşün değişecek belki kendine bir iş bulacak ve güçlenebileceksin diyen uzman kadınımız bir hemcinsinin dünya görüşünü değiştirmeyi o kadar kolaya almış ki, sanki patates nasıl haşlanır yada omlet nasıl yapılır tarifi verir gibi bir önemseyişi sergiliyor.

Bu kendini geliştirmene ve sağlıklı evlilikler nasıl olur diye fikir edinmene de vesile olur. Buna izin vermeyecektir, diyen uzman kadınımız yine müthiş bir bomba patlatıyor ve kadının uyuştuğunu sandığı beynindeki tüm duraksamaları en potansiyel tehlike haline getirmenin uğraşını verdiğini bile fark etmiyor.

Sağlıklı evliliklerin nasıl olduğunun, kadının kendisine iş bulmasının öylesine önünü açmış ki, kadın bu öngörünün açılmışlığında acaba hangi tarladaki kabak çiçeği gibi açılabilir, bu kabak çiçeğinden kimler leziz dolma yaparak tadına bakar bunları asla önemsemiyor.

Çünkü güçlendikçe bazı şeylere dur demenin daha kolay olacağını bildiğinden gerekirse ona söylemeden yapmalısın. Reddetme olasılığı yüksek, diyen uzman kadınımız,

Fazla söze ne hacet; kendince kişiliksiz bulduğu bu masum kadını evlilik yıkıcı bir felaketin tellalı yaptığını da öteleyerek, kişilikli bir kadının temelini attığını sanıyor…

PEKİ BU UZMAN KADINIMIZ, NE GİBİ ÖNEMLİ YERLERİ ATLIYOR

Tekrar evliliğinde ve yaşamındaki mutsuzluğu sorgulayan kadınımızın anlattıklarına dönersek;

Ne diyor du, yazısının ikinci bölümünde..?

“ Eşimin, çok katı kuralları var. 5 yıllık evliyiz hala kısıtlanıyorum. Konuşmak çözüm olmuyor. Boşanmak da şuan benim için çok zor. 2 yaşında oğlum var. Çok sinirliyim tedaviye de hayır diyor ne yapacağım ben yardım edin lütfen siz başkalarından farklı bir şeyler söyleyin. Çocuğa karşı ilgisiz, iş diyor sadece. Hep hayal ediyorum dilediğim hayatı ama çok uzak. Alt kattaki komşumuzun interneti var bende çocuğum uyudukça oradan internete giriyorum, biraz rahatlıyorum. Ailemde bana çok uzak. Yanımda kimsem yok. Lütfen yardım edin...”

Burada uzmanımızın yanıtı içerine almadığı ve sorunun temel unsurlarından olan yerlere yanıtlar neden yok.

İşte o dikkat çeken, mercek altında fevkalade öneme haiz bölüm.

“…Hep hayal ediyorum dilediğim hayatı ama çok uzak. Alt kattaki komşumuzun interneti var bende çocuğum uyudukça oradan internete giriyorum, biraz rahatlıyorum. Ailemde bana çok uzak. Yanımda kimsem yok. Lütfen yardım edin...”

Zavallı kadın..!

Hayalleri ile yaşamındaki günleri öteleyen mağdure…!

Erkeğince ilgiden uzak bırakılmış zavallı..!

Aradığı en güzel mutlulukları 2 yılın sonrasında bekareti gibi yitirmiş kadın..!

Şanssız, yalnız bırakılmış kadın..!

Alttaki komşusunda internet denilen muhabbetin fırsatı ile tanışma şansını yakalamış kadın..!

Çocuğunun uyuduğunda, kömür yada doğalgaz ile zehirlenebilir korkusunu bile önemsemeyerek uyuyan minicik yavrusunu evde yalnız bırakarak internette arayışları bulunan kadın..!

Yani anne bir kadın..!

Ama mutsuzluğuna arayışlarda olan bir kadın..!

“Fuhuş, zina, ihanet, aldatma, ahlaksızlık olayları, internet ile tanışanlar arasında çok daha yaygınlaştı… Gazeteler”

Başlıklarından bir haber olan kadın, o kadınımıza yorumuyla yanıt veren bi haber uzman kadın..!

DÜŞÜNCELERİMİZE GÖRE OLMASI MUHTEMEL DEĞİL KESİN OLACAKLAR;

Çok yakinen tanıdığım birileri ve bu evliliğin varış yeri örneği;

Bir aile dostum vasıtasıyla bu aileyi tanımıştım.

Erkek işleri iyi, 45 yaşlarında gösterir iken kadın da, 30-35 yaşlar arası bir görüntü sergiliyordu. Evde iki de kız çocuğu vardı. Yaşları da 15 ila 17 aralığındaydı.

Çok iyi bir ev sahipliği yaptılar. Dönüşte bazı şeyler kafama takılmış ve aile dostlarıma sormuştum.

Evin hanımı kaç yaşında evlenmiş ki böyle büyük genç kızları var. Çok genç görünüyor yoksa yaşı tahminlerimin ötesinde mi..?

O zaman gerçeği öğrenmiştim. Meğerse; Evin erkeği evlenir, iki kızı olur büyürler, kızlar 4-5 yaşları gibilerde iken kadın umarsız bir hastalığa yakalanır ve ölür. Çocuklar küçük adam çalışmak zorunda el kadını kız çocuklarına nasıl iyi bakacak..? Bu soru aralıklarında kadının ailesi bir çözüm üretir ve evdeki evlenmemiş kızı (baldızı) çocukların babası, ölen ablanın kocası ile evlendirerek hem teyzenin anne yarısı olmasını sağlarlar hem de bir acının daha fazla büyümesinin önüne geçtiklerini farzederler. Yeni evlilik çok mutlu şekilde işte bizim ogün ziyaret ettiğimiz evde gördüklerimiz imiş böylece öğrenmiştim.

Gerçekten çok konuksever ve mutlu görünen bir aile yapıları vardı. İkinci evlilikten yani (Baldız) eşten çocukları yoktu ve kızlar birer genç kız olmuşlardı…

İleriki süreçte ben birkaç yıl yurtdışında görev yaptıktan sonra döndüğümde, örneği geçen aile ile tanışmamızı sağlayan arkadaşımla söyleşirken, sana çok şaşıracağın bir haber vereyim dedi ve Bay A ile Bayan K 'nın konusunu açtı.

“Biliyor musun, A ile K çok ilginç bir şekilde ayrıldılar. Daha doğrusu K (Baldız) İstanbul’a kaçtı.

“- Allah Allah, nasıl oldu bu iş…?

“- K, biliyorsun, A nın işyerine gider yemek vb. sekreterlik işleri ile o zaman ki kocası A’ya yardım ederdi. A işleri büyüyünce internet sitesi yaptırmış ve işyerine internet bağlatmış. İşte böyle başlayan süreçte, K’da internete girmeyi, MSN yapmayı vs. öğrenmiş, İstanbul’da bir adamla tanışmışlar, adam ile işi pişirmişler ve K, o adama kaçmış. Düşünsene biz kaç yıllık dostlarıyız biz bile olay gerçekleştikten sonra öğrenip şok olduk..”

Aha fazla bir şeyler anlatmaya yada yoruma gerek var mı..?

Her şeyleri yazan ya da yazmayan medyamız bunu bir haber olarak yazmadı ama, yukarıdaki manşeti alıp bir tarihte, bir yerlere birgün gerekir diye iliştirmiş idik.

İşte böyle....

Aldatan, aldanan kadınlar ve erkekler.

Sosyalleşerek nasiplerini kısmetlerini iyi yada kötü, ahlaklı yada ahlaksızlıklarıyla kazananlar, kaybedenler.

İnternet dünyası işte...

Hem iyi ve yararlı işlerin kaynağı.

Hem bireysel ve toplumsal ahlaksızlıkların çanağı.

Önemli olan hangi çanağı tuttuğunuz...

“Fuhuş, zina, ihanet, aldatma, ahlaksızlık olayları, internet ile tanışanlar arasında çok daha yaygınlaştı… Gazeteler”

 
Toplam blog
: 295
: 3087
Kayıt tarihi
: 22.08.08
 
 

Prof.Dr. Öner Samanlı, yıllarını eğitim ve öğretim faaliyetlerine adamış, birçok bilimsel makalen..