Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir tatlı huzur almaya geldim Kalamış'dan

Bir tatlı huzur almaya geldim Kalamış'dan
 

Yıl, 1966_67, yer İstanbul, Fikirtepe, İstanbul Eğitim Enstitüsü.

Okul gecekondu mahallesi içerisinde inşa edilmiş, yeni bir bina .

Erguvan ağaçlarıyla ilk tanıştığım, bu güzel, şipşirin yüksek okulum, seni renksiz resimlerde, renkli canlandırmaya, çalışıyorum. 

Bugün, yine okul resimlerime bakarken, anılarımın bır kırıntısını, yazmak geldi içimden...

İNSANLARI SIMSICAK OLAN,  Kıbrıs'ımdan, ilk çıkışım. İlk kez ailemeden uzaklaşmam, endişelerim,  ve korkularımın  yanında ,tek tesellim, aynı lisanı konuşur olmamdı.(1965_66)

Herşey bana yabancıydı...

Arkadaşlarımıza, KIBRIS  ADASINDAN GELDİK, DEDİĞİMİZ ZAMAN,

ORASI NERE? VEYA NERESİ ORA,  veya ORASI?  Neyle geldiniz?

Otobüsle mi? gibi, SORULAR, beni, çok büyük bir hayal kırıklığına, uğratmıştı.

Nedeni, de, ben taa çocuk yaşımdan, Türkiye'mi, atalarımızın vatanı olarak, önce ailemden, sonra da okuldaki öğretmenlerimden, öğrenmiştim.

ATATÜRK'ÜN ÇOCUKLARI OLARAK BÜYÜMÜŞÜZ , hala daha, ATATÜRK'ÜN İZİNDEYİZ  ve bu arkadaşlar, benim kim olduğumu bilmiyorlardı. O günlerde çok üzülmüştüm...

Nasıl olur da beni, bu yaşlarına kadar, hiç duymamışlardı? TANIMIYORLARDI, üstelik 1963  yılındaki olaylardan, da haberleri yoktu.

Zamanla, anlattık, kaynaştık, dost olduk kardeş olduk. Tabii bunlar, çok uzun hikayeler, bırakın dağınık kalsın.

Şimdilerde, facede buluşup, bolca hasret gideriyor, eski resimlerimizi, birbirimize gönderiyoruz....

Eşimin de, aynı okuldan mezun olması nedeniyle, sıklıkla,  bizim  bıraktığımız  KALAMIŞ'tan bahsederken, yıllar önce oralardaki, huzur ve öğrencilerin de bu  huzurdan doğan mutluluklarından da bahsediyoruz.

Tahtadan yapılmış, balıkçı kulübesi, kafe karışımı denize sıfır yerler. Doğal ve sakin...  Bilhassa baharda, akşam üzerleri, dersler sonlandığında, sınıfça veya bölümce yürüyüşe çıkar, kendimizi kalamış Fenerbahçe gibi yerlerde bulurduk... 

YOLLAR TENHAYDI, şarkılar söyler, eğlenir, vaktinde okulda olurduk... Malum AKŞAM YEMEĞİ... 

(7 'ye kadar) yazmakla bitmez, şu KALAMIŞ...

Kalamış'da oturan, sevgili arkadaşlar, o meşhur şarkıyı mırıldanarak keyfini sürün yaşadığınız mekanın...

Bende, hem bu yazdıklarımla, hem de şarkıyı mırıldanarak,  bir tatlı huzur alabildim,  KALAMIŞ'DAN.  Sevgiyle kalın...

 
Toplam blog
: 172
: 228
Kayıt tarihi
: 24.07.11
 
 

1969 İstanbul Eğitim Enstitüsü İngilizce Bölümü mezunuyum. 25 yıl İngilizce öğretmenliği ve bölüm..