Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '08

 
Kategori
İzmir
 

Bir torba kömür, bir paket makarna için.

Bir torba kömür, bir paket makarna için.
 

Pazarlık yapılmadan hiç bir şey olmuyormuş. Pazarlık yapmayı pek beceremediğim için özellikle alışverişlerde ben de "kaç para, al para" diyorum. Kredi kartı icat olduktan sonra "kaç para, al kredi kartı". Bana göre pazarlık yapılmayan ne bir alışveriş, ne de bir ortam vardır. Yani her zaman her yerde pazarlık vardır.

Bunu en son EXPO 2015 oylama sonucu sonrasında öğrendim.

İtalyanlar başta Başbakan Romano Prodi ve Milano Belediye Başkanı Letizia Moratti olmak üzere İtalyan iş
adamlarının yardıma muhtaç Afrika ve Karayip ülkelerinin delegeleri ile yaptıkları pazarlık sonucu oylamayı
lehlerine çevirdiler. Bu artık biliniyor, bilmeyen yok. EXPO 2015 için tek yetkili olan Milano Belediye Başkanı
sahneye çıkıp "Biz EXPO 2015 için altyapıya şu kadar dolar harcayacaktık, ama yarısı yeter, yarısını da size dağıtacağız" demiş. Dün gece TV'deki konukların yaptığı söyleşiden öğrendim.

Dün gece yerel medyamız, Yeni TV ve Ege TV (kendilerini bir kez daha kutluyorum) yaptıkları programda konukları ile EXPO 2015'le ilgili söyleşide konuyu enine boyuna tartıştılar. Yeni TV'nin konuklarından birisi de
Milliyet/Ege'nin Genel Yayın Koordinatörü Sayın Münir Koçarslan'dı. Münir bey İzmir'den giden basın, işadamı ve İzmir BB İl Genel Meclisi ve İTO üyeleri ile birlikte Paris'te, oylamanın yapıldığı yerdeymiş. Münir bey gerçekten çok güzel bilgiler verdi, sanırım ayrıntılı yazı Milliyet/Ege'de yayınlanır. Program geç saatlere kadar sürdüğü için bugünkü baskıya yetişememiş olabilir.

Dğer yayın kuruluşu Ege TV'de Sayın Erol Yaraş (Ege TV İcra kurulu başkanı ve Yönetim kurulu üyesi) programı
yönetirken konuklardan birisi de Sayın Hamdi Türkmen'di. Bu söyleşi de güzeldi, ancak her ikisinin yayın saatleri çakıştığı için, Yeni TV'deki söyleşinin ilk bölümünü, Ege TV'dekinin de son bölümlerini izleyebildim.

Her iki TV'deki tüm konuşmacılar oylama sürecinde yaşananları, ülkemizde yanlışlıklar komedisi :) ile nasıl 8-10
dakikalık bir sevinç yaratılmasından tutun İtalya Başbakanı, Milano Belediye Başkanı ve İtalyan iş adamlarının
oylamaya katılan ülke delegelerine etki etmek neler yaptıklarını en ince noktalarına varana kadar anlattılar.

Kısa bir süre önce aldığım, ses kayıt özelliği de bulunan küçük bir MP3'üm var. Ben TV izledim, o da TV de
konuşulanları kaydetmiş. Konuşulan, dile getirilen konular ilgili kişilerce kendi sayfalarında değerlendirilecektir, sanırım. Ben yazmaya kalksam program uzar yani yazım çok uzun olur, sıkılırsınız :)

İtalyan'ların oyları lehlerine çevirmeleri için yaptıklarını dinledikçe üzüldüm. Üzüldüm, çünkü önceki yazımda
İtalyan'lara; şikeyle, rüşvet vermekle, yardım yapmak vaadiyle oy topladıkları için kızmıştım. Onlar hakkında böyle düşündüğüm için üzüldüm, utandım. Şimdi İtalyan'lardan özür diliyorum. Neden derseniz;

Seçim zamanı meydanlara çıkıp

- "Ey ahali Bize oy verirseniz, işte size üniversite, hastane, bedava mazot, erken emeklilik,
parasız eğitim, herkese yeşil kart"


diyenler kim, vermeyenleri "Gavur İzmir" gibi cezalandırıp, tek bir yatırım yapmadan makus kaderine terkedenler kim?

- Bir torba kömür bir paket makarna uğruna oyların satın alındığı başka bir ülkedemi yaşıyoruz yoksa?

- İtalya, EXPO 2015 temasını görkemli bir programla sunmuş, konuklar söyledi. Ünlü müzisyenlerini getirmişler.
Hatta Ünlü futbolcu Seadorf'u bile getirmişler. Biz değilmiyiz Genç Parti'nin mitinglerinde ünlü türkücü ve şarkıcılarımızla coşan, açlığımızı ekmek arası dönerle gideren,

- Bizde değil başka ülkede mi oldu içeri girerken cep telefonu ile fotoğrafını çekerek EVET mühürünü nereye bastığını dışarıda gösterip karşılığında maddi çıkar sağlayanlar.

- Daha ön seçimlerde delegelerin oyunu almak için onlara da türlü vaatler sunan, cebinden aynî ve nakdî yardım yapıp oylarını satın alan aday adayları da mı başka ülkede?

Elin garip, muhtaç Afrika'lı, Karayip'li delegeler ile oylarını belki de ülkenin gidişatını değiştirecek oylarını ailesine, çevresine, ülkesine kurban edenlerin ne farkı var?

Adını ilk defa duyacağınız, haritada yerini bile bilmediğiniz, onlarca ülkenin, delegelerinin umurunda mı,

İtalya, Mitalya,

İzmir, Mizmir,

EXPO, MEXPO?

EXPO bize bir torba kömür ile bir paket makarnanın dünyanın bir çok yerinde hala bir pazarlık için yeterli olabileceğini bir kez daha öğretmiştir.

Resim: http://www.izto.org.tr den alınmıştır.

İkinci İnönü buluşması ile ilgili Sayın Talip Bölükbaşı'nın (Gökyüzü baharda çiçek çiçek) yazısına ulaşmak için;

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=103938

THK Yangın Uçağı alım kampanyasına katılmak için tüm operatörlerden yangın yazıp 3919 ' a gönderin. Bedeli 6 YTL'dir. Ülkemize katkısı, yemyeşil ormanlar.


 
Toplam blog
: 240
: 2494
Kayıt tarihi
: 13.04.07
 
 

6 Mayıs, bir Hıdırellez günü "Merhaba dünya" demişim. Geçen elli küsur yıl. Bir şarkı vardır Osma..