Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

16 Ocak '13

 
Kategori
Güncel
 

Bir Türk olarak yazıyorum "Niye susuyorsunuz ki"

Bir Türk olarak yazıyorum "Niye susuyorsunuz ki"
 

NİYE SUSUYORSUNUZ Kİ?

Ülkede bir Kürt sorunu var mı var, ama kardeşim sadece onların sorunu yok ki, Çerkezlerin de var Abazaların da Arapların da Lazların da romanlarında, ama dikkat ettiyseniz hiçbir gurubun arkasında eli kanlı silahlı bir terör örgütü yok…

Çok tanıdığım var çok dostum hatta hem kan kardeşim var Kürt çocuğu olarak hem eniştem var. Zerre-i miskal kadar sorunumuz yok, o kadar mutlu ve gururluyum ki onlarla bu dünyaya kırk kere daha gelsem yine onları kardeş ve enişte olarak seçerim…

Bir TÜRK olarak KÜRT kardeşlerimize;

Bildiğim tanıdığım kadarıyla hiç biriniz korkak değilsiniz, gözü pek yüreği mert insanlarsınız, bu ülkeyi de burada yaşamayı da seviyorsunuz ancak şöyle bir bakın etrafınıza Kürt denildiğinde yaptıklarına sessiz kaldığınız terör örgütü yüzünden bakın nasıl tanınıyorsunuz;

Bu ülkede başka kaçakçılık yapan yokmuş gibi tüm “kaçakçılar” Kürt olarak biliniyor, tüm geçiminiz buradan kazanıyormuşsunuz gibi tanıtılıyor. Uyuşturucu ticaretinde de öyle. Çünkü bu tür olayların altından terör yandaşı mutlaka bir “Kürt” çıkıyor…

Ülkede ne kadar yasa dışı illegal yapılanma var kapkaç var tecavüz var sizden biliniyor neden acaba? Cehalet denilince sefalet denilince ne yazık ki kız çocuklarını bedel karşılığı satan kan davası güden kız çocuklarını insandan saymayan kişiler olarak ilk akla sizler geliyorsunuz…

Ülkemizdeki doğanın en acımasız kış şartlarını yazın en sıcak aylarının yaşandığı bir bölgedesiniz, buna rağmen hem eğitim de hem ekonomik alanlarda kendi bölgenize yatırımdan hizmetten kaçınan insanlar olarak tanınıyor,

Ülkemizde birçok etnik yapının yapmadığı işleri yaparak- ki bunların çoğu terör örgütü tarafından yönetilmektedir- dürüst ilkeli namuslu vatansever insanlarla aranıza set çektiriyorsunuz…

Geçenlerde yurt dışına giden bir arkadaşınız vardı, ne zaman döneceksin diye sorduğumda bana dedi ki gittiğim ülkede “Kürt” olduğumu söylersem hem oturma izni hem de vatandaşlık hakkı veriyorlar, öyle yapacağım galiba hiç gelmeyeceğim dedi… Üzüldüm yani yurt dışındaki birçok birim de sizleri bu ülkede yetişen ekmeğini yiyen ama yediği tabağa pisleyen “hain” olarak görmeye başladılar. Bu ülkeyi kötülemek ne kadar doğru?

Hepimiz kardeşiz bu ülkenin ekmeğini yiyor suyunu içiyoruz, beğenin ya da beğenmeyin Türkiye Cumhuriyeti büyük bir devlettir ve hep öyle kalacaktır. Ancak siz kardeşlerinize yani askerlerimize silah sıkan şehit eden tamamı yurt dışı örgütler ve illegal yapılarla desteklenen terör örgütlerinin arkasına sığınıyor onları alkışlıyor ve saklıyorsunuz. Sizce kardeşlik bu mu?

Bu ülkenin topraklarından bu ülkenin iş yerlerinden bu ülkenin kaynaklarından kazanıyorsunuz ama sizi bahane eden kullanan terör örgütüne hayır diyemiyorsunuz, sizin adınıza yapılan her türlü yolsuzluğu hırsızlığı ahlaksızlığı pisliği görmezden geliyorsunuz ya da başkalarının düşündüğü gibi “destekliyorsunuz.”

Onlar sayesinde Kürt olmak pislik içinde yüzmekle ihanetle hainlikle eş anlamlı olmaya başladı bu sizleri rahatsız etmiyor mu? Çocuklarımız hatta tüm dünya sizi böyle tanımaya başladı bundan korkuyor musunuz beyler bayanlar?

Sizlerin aranızda senelerce yaşadım, o kadar muhteşem dostluklarım arkadaşlıklarım oldu ki,  bu süre içinde bir tekinize ne bir baskının ne işkencenin ne de haksızlığın yapıldığını gördüm. Çoğunuz Karun kadar zenginsiniz, bir eliniz yağda diğer eliniz balda. Ne acıdır ki köyleri bağları bahçeleri olan köy ağalarınız ya da beyleriniz bu ülkeye beş kuruş vergi vermemekteler. İçinizde çok kişi kaçak elektrik su kullanmakta, sizin ödemediğiniz elektrik su paralarınızı bizler ödüyoruz…

Şimdi sizleri arkasına aldığını söyleyen bir terör örgütü bu ülkenin temeline dinamit koymaya çalışıyor, gül gibi geçinirken yalandan bir anadilde eğitim diye tutturarak “Bağımsız Kürdistan” diyerek aramıza nifak sokmaya çalışmakta bu ülkenin Kürt veya Türk alevi ya da Sünni ne fark eder yaklaşık kırk bin vatandaşının ölmesine neden olabilmektedir. İçiniz hiç sızlamıyor mu?

Her türlü pisliği “Kürt” kimliği ile birleştirmeyi başarmış, hepinizi eli kanlı terör örgütüymüş gibi sunmuş, bu ülkenin Türk vatandaşlarına düşman rejime muhalif bayrağa saygısız davranmaya teşvik etmiş bir örgütün tüm yaptıklarına “niye susuyorsunuz ki?”

Yıllarca sizlerle birlikte futbol oynadım askerlik yaptım aynı iş yerinde rahatlıkla huzurla ve sevinçle çalıştık, bir tek gün aklıma sizin “Kürt” olduğunuz gelmedi. Birlikte yedik birlikte eğlendik içtik gezdik tozduk acıları da sevinçleri de birlikte yaşadık. Anadilimizi konuşamıyoruz diyorsunuz ama benim orada olduğum sürede sürekli Kürtçe hatta Arapça konuştunuz ben size niye konuştunuz diye sormadım bile, bana da açıklamanızı bekledim o kadar. Şimdi neden yaygara koparılırken “hayır biz istediğimiz zaman ve yerde anadilimiz kullanıyoruz” diyemiyorsunuz. Korkuyor musunuz yoksa bu ülkenin parçalanmasına kardeşin kardeşi kırmasına razı mısınız?

Ne kötülüğümüzü gördünüz? Bu ülkede Banka müdürü de başbakan da milletvekili de hatta Cumhurbaşkanı da oldunuz, bu ülkenin kaymağını yiyen birçok kurum ve kuruluşun da sahibisiniz, sizin edinimlerinizi için ne zaman engel konuldu ne zaman yasak kazanmayın sahip olmayın denildi?

Ben çoğunuzu yakından tanıyorum çoğunuzla hala birlikte yaşıyorum burası Adana sizin en çok para kazandığınız en fazla yerleştiğiniz en fazla palazlandığınız yer, bugüne kadar Kürt olduğunuz için kim sizi dışladı kim size iş vermedi kim istediniz de kızını vermedi? Birkaç densiz saygısız cahil olabilir sizin içinizde yok mu?

Bulunduğunuz yerlerde yaşam kaliteniz düşük olabilir ama bunlara yaklaşık 40 senedir bu ülkenin askerine kaymakamına öğretmenine kundaktaki bebesine kurşun sıkanların ve onların elebaşısının neden olabileceğini hiç düşünmediniz mi?

Siz kalkmışınız bu ülkenin Başbakanı Cumhurbaşkanı dururken aynı adamı kırk bin insanın katilini lider olarak seçtiğinizi söylüyor, bu ülkenin anlı şanlı bayrağı varken örgütün dayattığı bayrağa sarılıyorsunuz, bu ülkede hangi ulustan hangi ırktan mezhepten olursanız olun ayrı bir devlet olmayacağını neden kabullenmiyorsunuz?

Eğer bu vatana millete bayrağa rejime saygılı iseniz “niye susuyorsunuz?” bağlı iseniz niye mücadele etmiyor sessiz kalıyorsunuz.

Şahsen ben hepinizi seviyorum, sizleri de herkesten daha çok anlıyorum, size yapılanları da çok iyi biliyorum, çok kötü zamanlar hiç hak etmediğiniz sürgünler yaşadınız ama şuna emin olun ki bu sorunlar sadece Türk halkının düşünüp yapabileceği şeyler değil…

Birlikte huzur mutluluk ve refah içinde yaşamak istiyoruz, siz de istiyorsanız elimizi uzatıyoruz. Gelin bir yürek bir yumak olalım.

Şimdi susmayın sesiniz çıksın, ülkeye ve kardeşliğimize sahip çıkın, geçmişte yapılan haksızlıkları ayrışmaları yok saymıyoruz ama lütfen kusuru devlette değil biraz da kendinizde arayın…

Hala susacak mısınız hala bu ülkede yaşayan herkesin kini nefretini mi alacaksınız? Karar verin lütfen, yarın çok geç olabilir…yine soruyorum; “HALA SUSACAK MISINIZ?”

Bu ocakta ışık ve ateş bir sönerse bir daha yakacak bir tek çakmak kibrit hatta umut bulamazsınız haberiniz olsun. Şimdi seçin; ya benim dost ellerim ya da o kanlı eller…

Erdoğan Özgenç

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..