Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '14

 
Kategori
Güncel
 

Bir türkü tutturulmuş dinletiyorlar.. Kimler mi?

Bir türkü tutturulmuş dinletiyorlar.. Kimler mi?
 

Tam bi arabesk toplum olduk çıktık on yılda.

On yılda onbeş milyon yeni zengin yarattık cemaatla birlikte..Başta bütün dünyanın saydığı baronlar ile demir kasaları doldurduk yuro ve dolarlarla..Türk'e durmak yaraşmaz, Türk önde Türk ileri.!

Karşınızdaki insana güven vermenin en kolay en kestirme yolu selamünaleyküm. (Anadolu'da kahvehaneye içeri girdiğimizde verdiğimiz selamdan sözetmiyorum. Kültürümüzde selamünaleyküm var ve saygı duyuyorum) 

Selamlarla, Allaha emanet ol ve hayırlı cumalarla epey zengin olmadı değil ülke..

Yatırımlar yapıldı yeni zenginler eliyle..

Konut sorunu bir ölçüde giderildi.

İstihdam sağlandı..

Bu arada anti parantez şunu ifade etmeliyim ki, on yıl önce içi boşaltılan bankaların tekrar dünya kamuoyunda prestij elde edebilmesi için yeni zenginlere yeni işadamlarına mutlak ihtiyaç duyuluyordu.

Cemaat tam isabet.!

Ne oldu da demeyin..

Ne oldu da cemaat ile yollar ayrıldı? yok!

Yok efendim dersaneler falan filan..

Hepsi hikayeden ibaret..

"Bize devletin okulları yeter" deniyor şimdi seçim meydanlarında..

Güya cemaate darbe şeklinde algılanan dersanelerin kapatılması meselesi doğal bir gelişme sürecinin bitimi noktasındaki genel bir karar olduğunu düşünuyorum..

Her alanda olduğu gibi gerek istihdam gerekse vergi gelirleri bağlamında bilinçli bir şekilde yıllar öncesine dayanan kararların ürünüydü dersaneler.

Bizim öğretmen biraderin bir ilkeli duruşuna hayranım, gerisi fasafiso..

Çoğu öğretmenler ücret karşılığı öğrencilere ders verirken bizim birader israrlara rağmen "ben bir öğretmenim benim görevim öğretmek. Öğretmek için ücret alıyorum. Ücret karşılığı bilgilerimi satmak bana göre yanlış bir davranıştır"..

Dersanelerde büyük bir rant sağlanıyordu.

Önümüzdeki ders yılında kapatılacak mış..

Aslında kazın ayağı öyle değildir.

Avrupa uyum yasalarına göre düzenlenen yeni uygulamadan başka birşey değildir..

Ne diyor Avrupa?

Tıpkı biraberin dediği gibi "Devletsin sen. Eğitimi en üst düzeyde ücretsiz vermekle yükümlüsün".

Bu kadar açık ve net!

Peki soruyorum şimdi..

Yeni uygulamaya göre cemaatın elindeki dersaneler ne olacak?

Tabiki devlete devredilecekti.

Nasıl mi?

Önce cemaat ile hükümet arasında dersanelerle ilgili yapay bir gerginlik yaratılacaktı.

Elinde kalması büyük ihtimal dersanelerin devlet tarafından devir alınacaktı.

Alınıyor ve dersaneler kapatılıyor.

Şimdi "Devletin okulları bize yeterrrr" diye siyaset yapılıyor..

Ah benim ülkem vah benim ülkem..

Ah benim ortalama asgari ücret ile debelenen yurttaşım ah!..

Bir türkü tutturulmuş dinletiyorlar..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..