Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '13

 
Kategori
Sosyoloji
Okunma Sayısı
145
 

Bir ülkede farklılıklar kavgaya neden oluyorsa anlayışlara göre bölünme düşünülmeli

Bir ülkede farklılıklar kavgaya neden oluyorsa anlayışlara göre bölünme düşünülmeli
 

İnanç ve düşünceler sadece inanç ve düşünce olarak kalsaydı bu yazıyı yazmazdık. Ülkemizde halkın birbiriyle kavgasının siyaset kavgası olduğu, ayrı partilerdeki insanların birbirleriye kavga ettiği söylense de yıllardır devam eden zihniyet kavgasıdır. Ve farklı zihniyetteki kimseler aynı ülkenin insanları olsalar bile Yunan, Türk, Ermeni gibi birbirlerine yabancıdırlar. Ateistle Çarşamba hacısını Allah bile bir araya getiremez. Bunların selamı bile hikâyedir.

Şu çok güvendiğiniz insanlık duygusu insan olanları bir araya getirir. Ama ülkemde sizin dediğiniz türden insan kalmadı ki. Hepimiz kurbağaya benzesek dediğiniz olurdu. Şimdi artık herkese değerler yüklendi. Bir ateist, bir hacı artık başka bir kişilik. Sizin dediğiniz normal(sıradan) insan kalıbından çıkmış onlar. Çarşambanın ateistle kavgasını duydunuz mu? Çünkü Çarşamba kendisini bir bölgede izole etmiş, ateistle hiç işi olmaz. Ama sizin deyiminizle bir arada kardeşçe yaşayan ateist-hacı kavga ederler, kavga yoksa inanç ve düşünceden taviz verme vardır. Yani bu durumda hacı hacı değil, ateist de ateist değildir. İkisi de kavga etmeseler bile mutsuzdurlar.

Kerim Korkut da birlikte yaşayalım diyor ama onun kastettiği birlik farklı; sadece aynı ülkede yaşayalımı kapsıyor. Birbirimize tahammül edelim, farklılıklarımıza saygı gösterelim gibi saçmalıklar içermiyor. İnsanlar beğenmedikleri, kabul etmedikleri hatta nefret ettikleri yaşam anlayışlarına niye tahammül etmek zorunda olsunlar ki. Üç günlük hayatımızda onun bunun şeyini mi çekeceğiz? Koca ülke; herkes benzerini alıp bir tarafa gitsin.

Hayvanlar bile bizden akıllı; benzer özellikte olanlar bir arada yaşıyorlar. “Elimde ayet, adamın/kadının affedersin şeyinde şeyi gözüküyor, katlanacakmışım” Ya da “Böyle aşağılık bir düzen olamaz ya. Dedikoducu mahalle karıları evin önünde nöbet tutuyorlar. Mini etekli şeyden geliyor diyecekler korkusuyla evime girmek için gece olmasını bekliyorum” Çoğu cahil siyasetçileriniz hala diyorlar ki birbirimize saygı gösterelim. Oysa görüyorsunuz birlik ve beraberlik masalıyla avutulan ülkemde ne dramlar yaşanıyor!

Tabii,  Kerim Korkut’u anlamak kolay değil. Aptalın biri o, siz akıllısınız. Sivas Madımak otelinde 37 kişi işte bu nedenle yakıldı. Ülkemde her gün birileri bu nedenle dövülüyor, öldürülüyor. Ateist olun, Erzurum’da yaşayın; sonra gelin konuşalım. Tabii rakınızı tuvalette içerseniz sorun olmaz! Niye ben rakımı tuvalette içeyim ya! Niye namazımı kılarken utanayım!

Kerim Korkut yeni bir din gibi ortaya çıktı nutkunuz tutuldu, cevap veremiyorsunuz. Sizler “Vatan bölünmez bir bütündür, birlik ve beraberlik içinde kardeşçe yaşayalım” diyorsunuz; ama o tam tersine farklı yapıdaki (inanç, düşünce ve anlayış farklı olduğu zaman farklı yapıda demektir) insanların birlikte yaşamalarının sorun yaratacağını, bunların inanç, düşünce ve yaşam anlayışlarına göre bölünmeli bir hayat şekli oluşturulması gerektiğini söylüyor. Kitapları kapatın. Ona buna da sormayın. Sizin aklınız yok mu? Beyninizle cevap vereceksiniz.

Kerim Korkut benzeri olmayan düşüncelerin savunucusu olup, misyonu dünyada yeni bir din gibi algılanmalıdır.

Not: Bu tür yazılarımızın az okunması normal; çünkü bunlar içerik bakımından herkesin anlayabileceği basitlikte değil. Zaten bu tür yazılarımızı okuyup değerlendirenler de sıradan insanlar değil. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sayın Korkut, merhaba. Dünyanın her yerinde, her ülkesinde, şehrinde ve aynı ailede bile farklı düşünen, inançları farklı insanlar var. Bunların bir çoğu birlikte yaşamayı başarmışlar. Ülkemizde de fazla bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Medya bir miktar abartıyor. Sivas olayları provakatörlerin ve fanatiklerin işidir. Halkın böyle (ayrı-gayrılık)bir sorunu yoktur. İçiniz rahat olsun devletimiz laik bir devlettir. Her fikre, her inanca ve ferde saygımız vardır. Erzurumda evinizde, içkili lokantada, barda, meyhanede içki içebilirsiniz. Ordakiler hiç alkollü içki içmiyor mu sanıyorsunuz? Ateizim de elbette bir dindir. İslam dininde zorlama yoktur, islamı kabul edip etmemek serbesttir. İnanan inanmayan birbirimize saygılı olduğumuz sürece bir sorun olmaz. Oluyorsa cehalettendir ve bunun da yaptırımı vardır. Selam ve saygılarımla.

Dr Atanur Yıldız 
 03.10.2013 12:56
Cevap :
Erzurum'da 6 sene kaldım; muhafazakar, inançlı bir şehrimiz...Olumsuz anlamda söylemiyorum; yani orası öyle demek istiyorum.Sağlık ve mutluluk dilerim efendim.  05.10.2013 8:57
 

Eskiden ayırım yokmuydu tabiki vardı herkesin kendine göre fikri vardı ama şimdi öyle mi kafalara vura vura dank dank artık karşıt guruplar oluşturuldu düşünce kimlikleri ellerine verildi ve yandaş olamaynların bir bir cezaları kesiliyor. Benim aklım firarda bu düzen beni delirtecek...selam ve sevgiler haftaya yazı ve yorumlarda görüşmek üzere inş. :)

Tülay EKER 
 01.10.2013 18:43
Cevap :
"Aklım firarda" çok romantik bir deyim...  02.10.2013 10:07
 

eskiden oldugu gibi derebeylik, satolar falan heyyyt en cok yasamak istedigim yasam sekli bende zirh kusanip kilic sallamayi severim bir kac sivri bulduk mu benim gibi neden olmasin?

Newyorker 
 01.10.2013 18:00
Cevap :
Tam da sizin dediğiniz gibi...Evrende milyarlarca dünya varmış bana ne...Benim yarattığım dünyalar önemli.  02.10.2013 10:06
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 3988
Toplam yorum
: 11493
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 679
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster