Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

salih haluk reşat şentürk

http://blog.milliyet.com.tr/shr

02 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir Urfa anısı...

Bir Urfa anısı...
 

Geçtiğimiz yaz aylarında iş amacıyla Urfa'ya gitmiştim. Güneydoğuya daha önce de gitmiştim ama Urfa'ya ilk gidişimdi. Orada bulunan müşterimizin mağazasının önünde onu beklerken, çevreye bakıyor, insanları, alışveriş alışkanlıkları, tercihleri açısından incelemeye çalışıyordum.

Bir ara gelen kadın ve erkeklerin aynı renk ve aynı desenli poşuları taktığını fark ettim. Poşu eflatun renkli ve üzerinde beyaz ufak çiçek figürü olan bir kumaştan yapılmıştı. Doğrusunu isterseniz resimde de gördüğünüz gibi oldukça farklı bir tercihti. Çevreye daha dikkatli bakınca çok sayıda aynı poşuyu takan kadın ve erkek gördüm.
O kadar bariz bir görüntü idi ki, mağazadaki kişilere sormak zorunda hissettim kendimi...

Aynı aşiret, belirli bir yöre insanı falan gibi bir yanıt bekledim ama ne yazık ki kimsenin bir yanıtı yoktu. Bende İstanbul'da arkadaşlarımla paylaşmak amacıyla bir kaç fotoğraf çektim. Döndüğümde de bazı arkadaşlarımla paylaştım bu gördüklerimi. Kısa bir süre sonra arkadaşlarımdan biri bir gazete haberini iletti bana, haber aşağı yukarı şöyle idi;

" Urfa'da aynı renkte ve desende poşu takarak dolaşan insan sayısının dikkati çeken boyuta ulaşması emniyet güçlerini harekete geçirdi. Bir örgüt veya toplu bir hareket şüphesi ile araştırma yapan emniyet kuvvetleri, yaptıkları araştırmanın sonunda çeşitli semt pazarlarında ve yöresel alışveriş noktalarında çok fazla miktarda uzakdoğudan ithal edilmiş,çok ucuz fiyatlı poşu olduğunu
tespit ederek,araştırmasını sonuçlandırdı."

Yani öküz altında buzağı aramanın altında sadece ekonomik bir sonuç çıkmıştı. Hemde öylesine bir sonuç ki, ucuz fiyat nedeniyle erkekler bile alışkanlıklarının dışına çıkarak eflatun renkli ve çiçekli poşular takmaya başlamıştı.

Bakalım daha neler yaşayacağız...

 
Toplam blog
: 136
: 750
Kayıt tarihi
: 18.02.07
 
 

Devlet Güzel Sanatlar Akademisi mezuniyeti ve askerlik sonrasında başladığım iş hayatım aynı kuru..