Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '07

 
Kategori
Tarih
 

Bir yaprak buldum

TARİHTEN BİR YAPRAK BULDUM ;

Sultan II.Murat Han, Edirne yi ziyaretinde Hacı Bayram-ı Velî Hazretlerine; Ben İstanbul' u almak istiyorum. Bana duada bulununuz der. Hacı Bayram-ı Velî biraz düşünür ve cevaben;´Hünkârım bu şehri sen alamayacaksın! Belki ben de göremeyeceğim. İstanbul' un fethi şu beşikteki şehzade ile bizim Köse ye nasip olacaktır.

Bunun üzerine Sultan II. Murat Han bu işten vazgeçip, oğlu Mehmet' e sık sık Ak Şeyhle birlikte İstanbul' u alacağını söyler. Bu telkinlerle büyüyen Mehmet Ak Şeyhe, bunun ihtimali var mı dır diye sorarken fer bulmak ümidi var mı dır diye danışmış. Şeyhin verdiği cevap Cemaziyel-Evvel ayının yirminci Salı günü seher vaktinde filan taraftan yürüsünler… O gün fethedilen Konstantiniye nin içine ezan sesleri dola..

Bu tarihi Kuran da ki Belde tün Tayibe tün harflerinin ebced hesabında rakam toplamının 857 oluşu ve Hicri o tarihin de Miladî 1453 e rastlaması pek tesadüfe benzemiyor.Sonradan bir çok araştırmacı da ve bu olayları yeni keşfeder gibi açıklamaları sayesinde bir çoğumuz Kuran-ı Kerim i anlamaya yöneldi .neyse …Eskiden dokunursan çarpılırsın diye korkutulan ve sanki sadece bazıları anlarmış sandığımız kişiler yok artık ….

 
Toplam blog
: 165
: 856
Kayıt tarihi
: 17.10.07
 
 

Edebiyet fakültesi  mezunuyum. Öğrenmenin yaşı yoktur diyerek çeşitli kurslardan da el sanatları ..