Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '21

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Bir Yardım Hikâyesi

Bir Yardım Hikâyesi. Yardım etmek çok güzel ihtiyacını karşıladığınızdaki gönül rahatlığı harika. Bu işler uzmanlık işi Kızılay İHH Deniz Feneri Ribat Vakfı İnsan Der ve diğer kuruluşlar uzman ekipler oluşturuyorlar.

Biz görmeyenler için hele de çok zor. Geçenlerde ev mobilyaları verilecekti. Bizde duyurusunu yaptık sonradan öğrendik ki ürünler eskimiş. Yani bazen insanlar çöpe gideceğine başkaları alsın mantığında oluyor. Dünde bir koltuk vardı epey taliplisi oldu. Doğuştan görmeyen biri Messenger den yazmış bende vakit nakittir deyip aradım. Demez mi ben görüntülü görüşmüyorum. Bende hiç görmediğimi işlerin hızlı bir şekilde yürümesi gerektiğini anlattım.

Herkesle tek tek yazışacak mıyım? Tanımadığım kişiye yardımcı olmak istemiyorum. Peki, kimseye yardımcı olmak istemiyor musunuz hayır bizim önerimiz engelliler ve aileleri bize üye olsunlar. Zamanla zaten tanış olunuyor ve kimin neye ihtiyacı olduğunu biliyorsunuz o zamanda tanıdığım kişiye yardım etmenin gönül rahatlığını yaşıyorum.

Ağlayan çok. Ben Mekke’de dilenip Medine’de dağıtma dernekçiliğini sevmiyorum. Çünkü bu dağıtımlarda ayarı tutturamazsanız ciddi sıkıntılar oluyor. Ben dernekçilik faaliyetlerinde masa kasa nisa imtihanlarını kaybederek yıkılıp giden arkadaşlarımı gördüm. O yüzden akçeli işleri sevmiyorum. Hak arama eğitim kültür sosyal etkinlikler projeler geliştirmek gerekir.

İnsanları yardıma alıştırarak atıl hale getirmek doğru değil acil durumdaki yardımlar hariç insanları uğuşturduğunu düşünüyorum. Süt dağıtacağına keçi dağıt yani sürdürülebilir olsun. Bize yardım gelirse dağıtırım ama bize yardım edin diye ilana çıkmam. Gelen yardımı da üye olan ve şartlarını bildiğim kişiye yaparım.

Öncelikle yoksulluk ve yoksunluğun kaynağını kurutmak gerek. Eğitim ve kurslarla insanların başı dik üretken hale gelmesini sağlamak gerek. Bir insanı ne kadar sırtınızda taşırsınız. İhtiyaç nedir. Benim annem derede küllü suyla çamaşır yıkardı tabi ki biz bebek beziyle değil kaputa sarılarak büyüdük sütte ihtiyaç bebek bezi de daha birçok şey hayırlısı yardım işleri çok hoşlanmadığım ama maalesef zaman zamanda kendimizi bu işlerin içinde buluyoruz. Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..