Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Bir yaz akşamı menüsü

Bir yaz akşamı menüsü
 

Yaz akşamları... O kadar kısa sürüyor ki yaz akşamları; akşam kısmı ne zaman, gece kısmı ne zaman ayırt edemiyorum doğrusu. Böyle belli belirsiz yaz akşamları için belli belirsiz, hafif, serinletici bir şeyler hazırlamak istedim bu akşam için. Vaktinden önce gelmiş bir yaz akşamında, balkonda... Bir de çay demledim yanlarında. Etkilemek istemem ama biz beğendik. Umarım siz de bağenirsiniz.

Geçen gün tarifini yazdığım kuskus salatasına Ayten Dirier Hanımın yazdığı yorumda bahsini ettiği salatayı denedim bugün. Kuskusu haşladım, süzdürdüm. Sarımsaklı yoğurt hazırladım. Diğer taraftan semizotuna sızma yağ, limon, tuz katıp karıştırdım. En sonunda da kuskus, yoğurt, dereotu, konserve mısır, semizotunu büyük bir kasede karıştırdım.

Taze patetesi iyice yıkadım. Kabuklarını soymadan, elma dilimi gibi dilimledim. Kırmızı pul biber, tuz, sızma zeytinyağı ile soslayıp teflon tepsi ile fırına sürdüm. 250 derecede patatesler kızarana kadar pişirdim.

Dondurucan çıkardığım milföylerin arasına yine dondurucudan çıkardığım kavrulmuş kıyma harcından koyup nuska şeklinde börekler hazırladım. Galeta ununa bulayıp, fırında pişirdim.

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..