Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '15

 
Kategori
Yılbaşı
 

Bir yeni yıl tebriği

Bir yeni yıl tebriği
 

Bir yıl daha geçti ömrümüzden. Aslında bir yıl daha yaşlandık. Geçmiş yıllarda dostlarımızın, arkadaşlarımızın ve sevdiklerimizin yeni yılını kumlamak için kartlar, kartvizitler, kartpostallar hazırlardık. Bunların içinde Anadolu'nuin il ve ilçelerini, tüm güzelliklerini  ve evreni  bilinen,bilinmeyen güzellikleriyle önümüze getiren ilgi çekici görsel manzaralar vardı.

Bunları bir köşe de saklardık. Tanıdık arkadaşlarımızdan bazıları bunların koleksiyonlarını yapanlar da vardı. Hata bazıları da kendi güzel yazılarıyla veya kendilerine gelen kartları, kartpostalları bir araya getirip, daha değişik kartlar yapanlar da vardı. Bunlardan Ankaralı şair dost İlkan San’ın bizzat özenerek hazırladıklarını hiç unutmuyorum. Özene, bezene bu kartları değerlendirirdi.  Ne güzeldi o günler… Ben bir yılbaşında dost ve arkadaşlarımın yeni yılını kutlamak için 100 kadar bir kartvizit hazırlamıştım. Bu kartvizite “ yeni yılınızı en iyi dileklerimle kutlarım “ diye yazmıştım. Bunu 100’e yakın dostlarıma postalamıştım. Bayramlarda aynen yapıyorduk bu kutlamaları. 

O yılarda posta masrafı 10 krş idi. Şimdi teknoloji sayesinde bunlar da tarihe karıştı. Şimdilik gençler bir birlerine cep telefonla veya bilgisayar ortamında masaj atıyorlar. Ben şahsen bu işi pek beceremiyorum.  Teknoloji bu işin tadı ve tuzunu bırakmadı daha doğrusu… Zaten gönderen yazan da çok az oluyor… Geçenlerde Milliyet Blogdaşlarımızdan öğretmen Nahide   Çelebi’inin     bir yeni yıl   bağlamında  bir şiirli tebriki  bilgisayar   kanalı ile  bana ulaştı. Saygıdeğer hocamıza   teşekkürlerimi   sunuyorum. 

Nahide  Çelebi bu  yeni yıl tebrikinde:  Sevgiyi, saygıyı, hoşgörüyü, barışı, yeni yılda  sağlıkla girmeği, vicdanların tertemiz olmasını  ve    savaşsız günlere erişmeği     düşlüyor şiirinde.  Dileklerinin aynen yerine gelmesini diliyorum.  Nahide Çelebi öğretmenimizin bu ufak ama manidar şiirini sizlerle paylaşmak istiyorum.

BİR YENİ YIL TEBRİĞİ

Bir rüzgâr esse yaşanmamıza

Sevgiyi hoşgörüyü

Dürüstlüğü getirse

Güller açsa gönüllerde

***

Yeni yıla sağlık ve mutluluk

Vicdanlar tertemiz, savaşsız girsek

O zaman yeni yıl yaşanmaya değer

Milletim bayram eder…

                            Nahide ÇELEBİ

***

Bu vesileyle tüm dostlarımıza ve bütün insanlığa sağlık, mutluluk, sevgi ve saygı dolu barış yüklü bir yıl diliyor, selam ve saygılar  gönderiyorum.

 

Abdülkadir GÜLER

04.01.2015.

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..