Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '13

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Bir yenilenme Rotası: Arberatum

Bir yenilenme Rotası: Arberatum
 

İstanbul'un fazla uzakta olmayan bir köşesinde cennet misali bir zindelik ve yenilenme rotası var: Arberatum..

Maslak'tan gelip, Sarıyer'e giden büyük caddenin karşı tarafına geçip, iki tarafı orman nefis bir asfalt yola saptığınzda onbeş dakikalık rüya gibi bir yolculuktan sonra Bahçeköy'e varırsınız.. Belgrad Ormanları'nın girişinde çarpık şehirleşme kurbanı Bahçeköy'den Kemerburgaz'a giden yola girdiğinizde Atatürk Arberatum'u solda hemen karşınıza çıkar. 1949 yılında Orman Fakültesi araştırmaları için kurulan bu arberatum ( Canlı ağaç parkı, ağaç müzesi, canlı ağaç laboratuarı anlamlarına gelir) adeta ilan edilmemiş bir küresel ağaç krallığıdır.Çünkü burada dünyanın hemen her köşesinden getirilmiş binlerce ağaç vardır. Amerika'dan, Afrika'dan, Asya'nın uzak köşelerinden: Çin'den Maçin'e, Hindistan'dan Sibirya ve daha nice diyarlardan.. Uzunu, kısası, yerlerde sürüneni, kırmızısı, sarısı ve yeşili.. Rengarenk bir ağaç cümbüşü içinde nereye bakacağınızı şaşırırısınız.

Bu güzellik hengamesinde birden bire karşınıza çıkan göletlere şöyle bir nazar ettiğinizde "Huzur denilen şeyin tanımı böyle olur galiba? "diye düşünürsünüz. Çevrede sessizliği bozan tek şey gölde yüzen ördeklerin çıkardığı gark gark sesleridir.

Geçenlerde tatil günümü değerlendirmek için arberatuma gittiğimde bu güzellikleri fazlasıyla yaşadım ama beni asıl şaşırtan şey eve geldikten sonra oldu. Çünkü kendimi inanılmaz rahatlamış ve hafiflemiş buldum. Halbuki oraya gitmeden önce üzerimde epeyce bir yorgunluk hissediyordum.

Belki de arberatumun " Dünyanın oksijenini salan " ağaçları ve çevrenin nihayetsiz dinginliği bu sonuca yol açmıştı.

Bu kadar  güzellik içinde tek can sıkıcı olan şey giriş ücretinin 10 TL. olması galiba? Ancak bunca güzel şey uğruna katlanmayacak kadar fazla değil..

  

 
Toplam blog
: 343
: 446
Kayıt tarihi
: 19.02.11
 
 

Marmara Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi mezunuyum. Teknoloji Yönetimi dalında mast..