Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '20

 
Kategori
Tarım / Hayvancılık
 

Bir Yerin Güneyi Daha Verimli

Gözlemlerim, tecrübelerim ve mantığım da böyle diyor.

Ha bu arada bir yerin güneyinin daha verimli olduğuna dair kimseden bir şey duymadım.

Tabii ki bu genel bir tespit, istisnalar olabilir; arazi düzdür, toprak kuvvetlidir, su vardır vs.

Burada güneş en önemli faktör; ısı ve ışık. Güney ön taraftır bu nedenle sıcaktır, aydınlıktır.  Kuzey arkada kalır, doğrudan güneş görmeyebilir; soğuk ve karanlıktır.

Evlerin pencereleri güneye bakar.

Bu tespit doğruysa literatürde yer almalıydı çünkü özellikle tarımla ilgili önemli bir konu.

Nedense yazdığım şeyleri sadece ben gündeme getiriyorum. Ziraat uzmanları bunun doğru olmadığını (eğer öyleyse tabi) söyleyebilirler.

Bir yerin güneyinin sıcak ve aydınlık olması da izaha muhtaç. Bu “bir yer” engebeli olması lazım ki güney yamacı kuzey yamacı olsun. İddiamız bu koşulda geçerli. Doğal olarak güneş ışıkları önce dağın ön yüzüne vurur.

Yine de ben bu iddia ettiğim konuyu hiçbir yerde duymadım.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..