Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '20

 
Kategori
Deneme
 

Bir Yerlere Gelmek Görev Almak

Zeki ve akıllı kimselerin illa da bir yerlere gelmeleri gerektiği düşüncesi bunu yapamayanları/yapmayanları rahatsız ediyor.

O “bir yerlere” dedikleri yeri de merak ediyorum. Herkesin bakış açısı farklı. Senin için önemli olabilir benim için değil.

Sadece bir yerlere gelenlerin zeki ve akıllı oldukları düşüncesi ise beni delirtiyor. Bunlara göre bir yerlere gelemeyenler akıllı değiller; yok ya!

Yemişim senin mevkiini!

Akıllı olmanın karşılığı bir yerlere gelmekse ve biz de bir yerlere gelememişsek akıllı olduğumuzu başka nasıl göstereceğiz?

Bir yerlere gelmek görev almaktır, görev insanları farklıdır; üstelik akıllı olmaları da gerekmez.

Akıl akıllı yaşamaktır.

Bir yerlere gelememiş fakat parmakla gösterilen nice değerli kimseler olduğu gibi işe yaramayan mevki sahibi insanlar da var.

Sağlıksız yaşayan, etrafına zarar veren ve ayakları üzerinde duramayan kimselerin ancak akıllı olmadıkları söylenebilir.

Ben bir yazımda kaza hariç geçmişten gelen bir rahatsızlığı olmadığı halde 90 yaşının altında ölen kimselerin bu durumunun bilinçli kişiliğe ölçü olabileceğini yazmıştım.

Kaza hariç diyorum, onda bile %50 fark eder. Akıllı kişi hastanenin ve mahkemenin yolunu bilmez. Akıllı deyince işte vali oldu, yok böyle bir şey. Çoban olsun ama hakkıyla.

 

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..