Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '11

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Bir yıl boyu yüzmek

Bir yıl boyu yüzmek
 

 

Sağlıklı yaşamanın en önemli gereği spor ve dengeli beslenmektir. Spor yapan bir vücut ise her zaman zinde kalacak, bizi mutlu kılacaktır. Bizim sağlıklı olmamızın ruh halimizle de ilgisi olduğu düşünürsek, günlük hayatımızda sporu eksik etmememiz gerekiyor. Peki hangi spor? Bu sorunun cevabı birçok şekilde verilebilir. Yaşımız ve kilomuza göre farkllık gösterebilir.

Ben burada haliyle düşüncelerimi size sunmak istiyorum. Çocukluk yıllarımda futbolü saymazsak en çok sevdiğim spor yüzmektir. Yüzmek haliyle yaz aylarında imkan oluyor, geriye kalan dokuz ay yüzmeyi gündemden çıkarıyorduk. O güzelim spora uzun ara veriyordum. Cümlemden de anlaşılacağı gibi bugün bu olay geçmişte kaldı. Maltepe'de bir spor merkezine üye olduk. Ve yıllardır bir rüya olan gerçek oldu, aklıma estikçe yüzüyorum. Bugüne kadar geçen yıllara yanıyorum.

Spor merkezinde farklı hareketlerinde yapıldığı yağları eritme yeride var. Kimi zaman band üzerinde hızlı yürüyor, kimi zaman olduğun yerde pedal çeviriyor, sözde bisiklete biniyorum.Benim aşırı kilom olmadığı için bu tür faaliyetlere fazla rağbet etmediğimi itiraf ediyorum. Yüzme sevgiden dolayı daha ağır basıyor.

İstanbul gibi dünya şehirinde niye bu tür yerlerin çok az olduğunu düşünüyorum. Ve niye bu tür faaliyetlerin maliyeti yüksek oluyor. Bu sorunun cevabı arzın az oluşu. İstanbul ve diğer illerimizde bence en az her ilçede bu tür spor merkezleri olmalı. Bilenler anlatıyor gelişmiş ülkelerde bu tür alanlar oldukça fazla ve ekonomik. Devlet bu tür faaliyetleri destekliyormuş. Aşırı kilolulara göre yağ eritme merkezlerinin sayısı son zamanlarda oldukça artı. Ama içinde kapalı ve açık yüzme havuzlarının bulunduğu yerler hala çok az. Belediyelere iş düşüyor.

Umarım bu tür yerler kaliteden ödün vermeden artar. Yüzen, suya kulaç atan bir toplum gelecek için çok sağlıklı olacaktır. Sağlıklı her yaşa uyan bu spor umarım yaygınlaşır, terlemeden spor yapmanın keyfini çıkarırız. Kış'a girdiğimiz şu günlerde bu tür konuları konuşmamız iyi değil mi?

Bu işin maliyeti için şöyle bir örnek vereyim. Kelle başı bir yıllık sporun fiyatı bir I phone'dan daha ucuz. Bir Iphone almak mı, yoksa bir yıl yüzmek mi tercih sizin.

Bir yıl boyu yüzmek neden olmasın...

 

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..