Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '06

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Bir yılda ne kadar geliştiniz? İşte yıl sonu testi...

Bir yılda ne kadar geliştiniz? İşte yıl sonu testi...
 

Bir yılı geride bırakıyorsunuz. Dolayısıyla şu soruların cevaplarını mutlaka merak ediyorsunuzdur:

- Acaba bir yıl benin kişisel yönden gelişmem için nasıl geçti?

- Acaba kat etmem gereken yolları kat edebildim mi?

- Kendimi gerçekleştirmek için bu sene neler yaptım? Gibi soruların cevaplarını merak ediyorsanız aşağıdaki test tam size göre.

Uygulayacağınız bu testin güvenilir olması için hiçbir etki altında kalmadan, objektif olarak cevap vermeniz çok önemlidir.

Aşağıdaki cümlelerin her birini dikkatle okuyun. Cümle sizin kişiliğinizi, duygularınızı ve düşüncelerinizi tamamıyla yansıtıyorsa "EVET" kısmına "X" şeklinde işaret koyun. Ancak bu durum size uymuyorsa "HAYIR" kısmına "X" şeklinde işaret koyun.

SIRA
SORULAR
EVET
HAYIR

1-Başarı ile ilgili en az üç farklı tanım yapabilirim.

2-Başarısızlık ile ilgili en az üç farklı tanım yapabilirim.

3-Başarısız olarak adlandırılacak bir durumu başarıya çevirebilirim.

4-Topluluk önünde güzel ve etkili bir şekilde konuşabilirim.

5-Pozitif düşünme yeteneğine sahip biriyim.

6-Kendime yazılı olarak ara ve ana hedefler belirledim.

7-Plansız ve amaçsız olarak hiçbir günümü hatta saatimi geçirmem.

8-Bir işi yerine getireceğim zaman mutlaka içten bir karar veririm.

9-Hayat bana göre yaşamaya değer hayatın benim için anlamı vardır.

10-Konuşmalarımda beden dilimi kullanmaya özen gösteririm.

11-Başladığım bir işi bitirmek için oldukça kararlıyımdır.

12-Kendimi geliştirmek için hiç çekinmeden para ve zaman harcayabilirim.

13-Çalışmak benim için eziyet değil zevktir.

14-Geleceğe yönelik hayat amaç ve stratejilerimi sistematik ve profesyonel olarak hazırladım.

15-Zekâmı ve beyin gücümü artırmak için kullanmam gereken teknikleri biliyorum.

16-Kendi kendimi nasıl motive edeceğim konusunda bilgi ve stratejiye sahibim.

17-Liderlik vasıflarının neler olduğunu ve bunlara nasıl sahip olabileceğimi biliyor ve uyguluyorum.

18-Karşılaştığım sorunlarla ilgili sistematik ve bilinçli çözüm yollarım var.

19-İrade gücümü geliştirmek için sistematik teknikler uygularım

20-Okuma alışkanlığı ile ilgili özel eğitimler aldım.

21-Hayat amaçlarımı gerçekleştirdiğim anları hayal gücümle canlandırırım. O anı yaşarım.

22-Başarılı insan olmak için Kendimi gerekli bilgi ve stratejiyle donattım.

23-Kendimi geliştirmek ve gerçekleştirmek için plan yaptım.

24-Stres ve kaygı ile baş edebilirim.

25-Kişiliğimi başarılı insanları model alarak geliştirmeye çalışırım.

26-Bir işe başlamadan önce o işi önce iç dünyamda yaşar ve başarırım.

27-Başıma gelen her şeyi kendi hayat amaçlarımı gerçekleştirmek için kullanırım.

28-Yapabileceğim şeyler varken yapamayacağım şeyler ne adar ilgi çekicide olsa uğraşmam.

29-Günlerim birbirine eşit değildir. Her gün başarı için kendimi yeniler ve geliştiririm.

30-Boş vaktim yoktur. Çünkü boş durmayı sevmem. Mutlaka yapmam gereken bir işle uğraşırım.

31-Kazandığım parayı amaçlarıma ulaşmak için planlı harcarım.

32-İnandığım gibi yaşar, yaşadığım gibi inanırım.

33-Yaptığım bir işi kimse görmese, takdir edilmesem bile bile en güzel şekilde yaparım.

34-Bir işe başlamadan önce her olasılığı düşünür, amaçlarımı kesinleştirir ve kararlı bir şekilde başlar en kısa sürede bitirmeye çalışırım.

35- Yapmak isteyip de yapmadıklarımın benim geleceğimi biçimlendireceğinin farkındayım.

36-Şu anda yaşadığım hayat benim şu ana kadar yaptıklarımın sonucu olan hayattır.

37-Başarılı ve mutlu olmanın öğrenilebileceğinin farkındayım bu nedenle başarılı ve mutlu olmayı öğrendim.

38-İç dünyamı dış dünyamı biçimlendirecek şekilde kullanmayı biliyorum.

39-Yaptığım işlerin daha iyi nasıl yapılabileceği konusunda kafa yorarım.

40-Düşüncelerim benim kontrolüm altındadır.

41-Hayatımı düşüncelerim ile planladığımın farkındayım.

42-Kendimi sınırlandıran değil güçlendiren inançları seçerim.

43-Bir işi niçin yapmam gerektiği üzerinde düşünür bir iç motivasyon gücü elde etmeye çalışırım.

44-Başarıyı hayal etmek ile yetinmem mutlaka onu elde ederim.

45-Karşıma çıkan problemler karşısında uygulayabileceğim problem çözme stratejim vardır.

46-Başkalarını anlamaya özen gösterir, önyargısız olarak onu o şekilde kabul ederim.

47-Öğrenmeyi nasıl öğreneceğimi biliyor ve yeri gelince uyguluyorum.

48-İş hayatının kurallarını biliyorum.

49-İşimi seviyorum ve her gün yaptığım işi dünkünden daha iyi yapmaya özen gösteriyorum.

50-Girişimcilik yeteneğimi geliştirmek için her fırsatı ve imkânı kullanırım.

51-Sağlığımı korumak için kişisel sağlık planım vardır.

DEĞERLENDİRME

Test sonucunda verdiğiniz evet cevaplarını toplayın. Ne kadar evet cevabı vermişseniz puanınızda odur.

EĞER

1 – 17 ARASINDA EVET CEVABI VERMİŞSENİZ "Ben bu yıl kişisel gelişim için hiçbir şey yapmamışım."

Bu yıl sizin için hiçte verimli geçmemiş. Açıkçası yılın her gününü boşa harcamışsınız. Bu da sizin hem mutluluğunuzu hem de başarınızı olumsuz yönde etkilemiştir. Ancak üzülmenize gerek yok çünkü önümüzdeki yıllar sizin gelişim yılınız olabilir. Testin sonunda kişisel gelişiminizin verimli geçmesi için neler yapabileceğiniz konusunda öneriler verilmiştir.

18 – 34 ARASINDA EVET CEVABI VERMİŞSENİZ "Ben bu yıl kişisel gelişim yönünden kendime kısmen yatırım yapmışım."

Kişisel Gelişiminiz adına kendinize yatırım yapmaya çalışmışsınız. Ancak bu oldukça yetersiz. Çünkü neyi yapabileceğiniz biliyorsunuz ama uygulamada birtakım sorunlar yaşıyorsunuz. Kişisel gelişim durumunuzu yeniden gözden geçirip daha etkili bir plan yapmalısınız. Daha sonra harekete geçip hazırladığınız bu planı uygulamaya başlamalısınız.

35 – 51 ARASINDA EVET CEVABI VERMİŞSENİZ "Ben bu yıl kişisel gelişim yönünden kendime yatırım yapmışım."

Kendinize kişisel gelişim yönünden önemli yatırımlar yapmışsınız. Bu sizin için oldukça güzel bir durum ancak önümüzdeki yıllarda kişisel gelişiminizi daha ileriye götürebilirsiniz. Çünkü kişisel gelişim, insanın kendini gerçekleştirme sürecidir. Bu nedenle sürekli kendinizi yenilemeli ve geliştirmelisiniz. Yani kişisel gelişimin "son"’u yoktur.

Ahmet Yıldız / Psikolojik Danışman

 
Toplam blog
: 12
: 10796
Kayıt tarihi
: 10.09.06
 
 

25/07/1978 yılında Trabzon’da doğdum. İlk ve orta öğrenimimi Samsun’da tamamladıktan sonra (1984-..