Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '07

 
Kategori
Güncel
 

Bir yılı geride bırakırken

Bir yılı geride bırakırken
 

BİR YILDA İKİ KURBAN BAYRAMI GEÇİRDİK.

Miladi yılın sonu olunca , herkeste bir şeylerin bitmesi ve başlaması gibi duygular sıklaşır böyle zamanlarda... Yazılar genelde eskiyen yıl analizleridir. Bu yıl neler oldu gibi. Ama en önemlisi bir yılda iki kurban bayramı oluşu ve yetmez dercesine nice kanlar dökülüşü anılacaktır.

Ben bardağın dolu tarafından bir haber sunmak istiyorum. Antalya doğal güzellikleri yanında mevsimin ılımlılığı bir yana tarihi ve mistik açıdanda zengin bir yapıya sahip olunca turistlerin ilgisini yaz kış çekiyor yıllardır.

Turizmin bir ülkenin kalkınmasında ne kadar önemi olduğunun bilincinde olan AKDİM (Antalya Kültür ve Dayanışma Merkezi)Farklı din, dil vb düşüncelere mensup kişileri bünyesinde toplayarak örnek bir çalışma sergilemiş... Kurban bayramında Antalya'da yaşayan yabancılar Kurban bayramımızı kutlarken, aralarında toplaşıp nafile kurban kestirerek etlerini de ihtiyaç sahiplerine dağıtmışlar. Kurbanın anlamını kendi dillerinde paylaşıp şarkılar ve ilahilerle el öptüren bahşiş veren yabancılar...

Türk kültürünün tanımı için bu kadar ilgi ve gayret gösteren Japon , Alman, Fransız , Rus, Avusturyalı, Hollandalı vb. kişiler farklı satatülerde olmalarına rağmen , bunun birlik ve beraberliğe asla engel olmıyacağını vurgulamışlardır.

Bir İsveçli aile ile sohbete daldığımda onlara Meryem suresini okumuştum.Ve İsa nın peygamberliğini bizim de kabul ettiğimizi hatta diğerlerininde gönderilen meleklerin, peygamberlerin, kitapların, hiçbirini ayırmadığımızı Amentü ye İman olarak açıkladım.Şaşırdılar önce.Onlara İngilizce Kuran hediye ettim, Onlar da bana İncil hediye etti. Karşılaştırma amaçlı iki yıl çalıştım. Ortak noktaları benzerlerle kaynaştırarak onlara değişmesine rağmen temelde aynı ilkelerin olmasında anlaştık. Bir yıl sonra yine geldiklerinde Türkçe sözlüğü ezberlemeye çalışıyorlardı .Onlara yardımcı oldum ve cümle yapımızı öğrettim. Bir gün kapının önünde hat çalışıyordum, mürekkep çabuk kurusun diye elimdeki kamışı görünce onlara üyküsünü anlattım . Ve bazı meşkleri açtım. Çok etkilendiler. Benden Kuran harflerini öğretmemi istediler. Neticede onlara bir Besmele yazıp hediye ettim .Ve onu kendileri okuyabildiler.Onlara 29 harfi öğrettim ve heceleyip durdular. Onlara hem Türkçe hem Kuran öğretmiştim desem yalan olur. Onlar öğrendiler. Ben de şaşırdım.İkisi de Müslüman oldular.Onları caminin hocasına götürdüm. Kelimei şehadet ederken harfleri mahreçlerine göre çıkarışlarına hoca da şaşırmıştı.

Akdenizde yabancılarla evlenen Türk gençleri onların Müslüman olmalarına vesile olurken bir sentez oluşturuyorlar yabancı ailelerle akrabalık bakımından. Şimdi bunun neresi kötü? Çin gibi seddin arkasında mı saklanalım. Soyutlanalım. Bir bölücülük bir irkçılık bir düşmanlık gidiyor. Eskiden ayıdan post gâvurdan dost olmaz diye peşin hükümlüler insanlara silah yoluyla değil gönül yoluyla yaklaşabilselerdi.Tek olanı , tevhid gerçeğini çeşitliliğin farkını anlayabilselerdi .

Bölücü ve ırkçı zihniyet, Hz.Musaya tüm kutsal kitaplarda şöyle ikaz vardı.Elini göğsünden çıkar ey Musa ve bak.Evet o elde bakılacak şey beş parmağın beşininde bir olmadığı hatta parmak izi denen ayrıcalıkta genetik ayrımda çeşidim bol ve çeşitli olanın bir koldan çıkmasını anlamaktı belki. İşte bu yüzden bir mozaikteki farklı şekillerin birleşip bir desen oluşturduğu gibi olamıyoruz neden

Ve Demre de yaşamış bir veli bir aziz bir din adamı Sn Nicholas veya lokman veya HIZIR ne fark eder. Edep diye , hak diye dolandıysa. Şimdilerde bir ayrım daha .Bakın davranışlara... Noel kutlanmazmış. İnkardasınız. Hz.İsa Allah'ın gönderdiği peygamber değil mi? Okuduğunuz Kuran'da La nuferriku beyne ehadim min rusulih diyen kim.(Hiç birini ayırmayız gönderilen resullerin)Anlamını bilmeden mi okuyorsunuz hala? Hala üfürerek iyi mi olunacak sanıyorsunuz.Hala akan kanların mı Allaha ulaşacağını sanıyorsunuz?

Artık insanlar gözlerindeki perdeyi kaldırıp çevreye bir de akıl süzgeçinden baksınlar Hala Allah C.C ile kul arasında Örtüyle uğraşıyorlar. Yeni yıl yeni umutlar değil geniş ufuklar getirsin bakış açılarınmıza... Tabi ki takvime uyarak tüm işlerin ona göre ayarlandığı zamana biz de uyacağız.Öyle veya böyle 2007 güle güle.

 
Toplam blog
: 165
: 856
Kayıt tarihi
: 17.10.07
 
 

Edebiyet fakültesi  mezunuyum. Öğrenmenin yaşı yoktur diyerek çeşitli kurslardan da el sanatları ..