Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '06

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Bir zamanlar Akbaba Dergisi vardı

Bir zamanlar Akbaba Dergisi vardı
 

Yetmişli yılların sonlarında Akbaba dergisinin kapandığını duyduğunda amcamın söyledikleri hep aklında. Son zamanlarda dergiyi almayı ihmal ettiği için derginin kapanmasından kendisini de sorumlu tutuyordu. O zaman, aslında benim onun yerine almaya devam ettiğimi ancak derginin ömrünün vefa etmediğini söylemiştim. Dergi 1977 yılında kapanmıştı. (1)

Çocukluğumda amcamın aldığı Akbaba dergilerini okumayı çok severdim. O zamanlardan aklımda derginin kapağında yayınlanan Cafer Zorlu’nun karikatürleri kalmış. Lise yıllarında gazetecide bulduğum zamanlarda ben de alırdım, ara sıra. Bir taşra kasabasında her istenilen dergiyi bulmak kolay olmazdı.

Karikatürler derginin içine serpiştirilmişti. Karikatürlerin çoğunlukla altyazıları olurdu. Akbaba dergisinde çok küçük puntolarla yazılmış uzun yazılar yayınlanırdı. Bir sayfalık yazıyı okumanın kitap okumak gibi uzun zaman aldığını düşünürdüm.

Derginin kapanış zamanları artık birşeylerin değiştiği yıllara denk geliyor. Okuma alışkanlıklarının azalmaya başladığı yıllardı. Akbaba o değişimlere ayak uydurmakta gecikmiş olabilirdi ama Akbaba’nın sonunu hazırlayan asıl neden o yıllarda çok popüler olan Gırgır, Fırt ve Çarşaf dergileri olmalıydı.

Akbaba artık geçen yüzyılın bir dergisi olarak tarihteki yerini aldı. Şimdi yalnızca bir kuşağın anılarında, o kuşak da yavaş yavaş gidiyor bu dünyadan.

(1) Akbaba, Yusuf Ziya Ortaç’ın mizah dergisidir. 1922-1977 tarihleri arasında, zaman zaman ara vererek yayın yaptı. Dergi hakkında ayrıntılı bilgiye İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi sayfalarından ulaşılabilir.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..