Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '07

 
Kategori
Balıkçılık
 

Bir zamanlar bende balıkçılık yaptım

Bir zamanlar bende balıkçılık yaptım
 

Karadeniz sahilinin şirin ilçesi İnebolu, hele birde Boyran Sahili denilince, işte balık işte deniz diyebiliriz.

Trafik kazasında kaybettiğim canım abim balık avına çok meraklıydı. Lacivert ve beyaz renklerde sahil gülü adıyla bir sandalımız vardı. Sabah güneş doğmadan kalkarak denize ağlarımızı atardık tabiki direksiyonda yani kürekte ben vardım. Bütün ağları denize atardık, abim işe giderdi. Bende akşama kadar pencerenin önünde hava nasıl olacak, bozacak mı, deniz nasıl olacak, rüzgar inecekte dalgalanacak mı diye bekler dururdum. Abim işten gelene kadar rüzgar çıkmasın diye dua ederdim. Rüzgar çıkarsa ağlarımız denizde kalmasın, parçalanmasın diye dua ederdim. Çünkü arkadaşlarımı toplayarak denize sandalı itip tek başıma o ağları denizden toplamak işi bana düşecekti. Birde çıkan gengeçler çarpan balıklarıda cabası tabiki. Onlara elimi süremezdim korkudan biri çarpacak yengeçte elimi ısıracak diye çok korkardım. Bazende o yemyeşil deniz marulları yosunlar sarmazmıydı ağlara allahım deli olamamak elde değil.

Bir sabah denizden ağları topladık hava güzeldi. Balıkları ağlardan çıkardık tekrar ağlar denize tabiki. Abim işine gitti. Karadeniz havası hiç güven olmaz tabiki demeye kalmadı rüzgar fırtına şimşek derken bizim o kadar emek verdiğimiz ağlarımız denizde kaldı. Annem babam koştuk sandala. Babam beni deniz tutar gelemem dediği an iş başa düştü tabiki. Haydi sandal denize ben küreklere sarıldım ama şimşek çakmasından korktuğum kadar hiç bir şeyden korkmam. Altı tane ağı karadenizin azgın sularında parçalanmaktan kurtardım bende kurtuldum tabiki.

Abimle son balık tutuğumuz günü hiç unutamam. Sıcak denizde barbunya balığı olmaz ama biz abimla son kez temmuzun sıcağında barbunya tuttuk ve çok şaşırdık. Halen bir anlam veremem o balık nereden geldi. Belkide denize ve balıkçılığa vedalaşacağımın habercisimiydi acaba. Abim ondan dört ay sonra kazada hayatını kaybetti. Mekanın cennet olsun abicim. Ama inan İneboluya emekli olup dönersem bir sandal alıp balıkçılığımızı sürdürmeliyim diye düşünüyorum.

 
Toplam blog
: 118
: 3309
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, normal adamı şaşırtır, küçük adamıysa kibirlendirir.. ..