Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '12

 
Kategori
Futbol
 

Bir zamanlar bu takımlar da Spor Toto Süper Lig''deydi...

Bir zamanlar bu takımlar da Spor Toto Süper Lig''deydi...
 

Tam 14 sezon Türkiye Süper Ligi'nde mücadele eden Vefaspor artık İstanbul Süper Amatör Küme'de yer alıyor ne yazık ki


Türkiye Spor Toto Süper Ligi'nde, kurulduğu 1959 yılından, önümüzdeki sezon oynanacak olan 2012 - 2013 sezonuna kadar, 68 ayrı futbol takımımızın mücadele etmeye hak kazandığını biliyor muydunuz?

Ya peki, İstanbul'un eski, tarihi bir semtinin takımının, Yeşildirek adında bir semt takımının, şu an amatör liglerde mücadele etse bile, 1961 - 1962 ve 1962 - 1963 sezonlarında bu gün adı Süper Toto Süper Ligi olan, ulusal futbol ligimizde oynadığını biliyor muydunuz?. Ben bilmiyordum; ne yalan söyliyim şimdi.

Bugün nerelerde olduğunu, ne yaptığını pek de kimselerin bilmediği, Taaaa 1919 yılında kurulan, Feriköyspor'un 1959 - 1968 yılları arasında, aralıksız 9 sezon boyunca, ligimizin en renkli takımlarından biri olduğunu, ama artık ancak amatör liglerde mücadele edebildiğini de biliyor musunuz peki?

Bir zamanlar İstanbul'un 3 büyüklerine kafa tutan, şu aralar amatör bölgesel liglerde oynasalar da, Vefaspor'un, 1958 - 1963 ve 1965 - 1974 yılları arasında tam 14 sezon Türkiye 1. Ligi'nde yer alması, sizin de yüreğinizi burkmadı mı; tıpkı benim yüreğimi de burktuğu gibi?

1924'te, Altay'dan takım kaptanı Hamit öncülüğünde ayrılan futbolcular tarafından kurulan, tarihin büyük Türk imparatorluklarından birinin adını alan Altınordu futbol takımımızın, tam 10 sezon boyunca, Türkiye Süper Toto Süper Ligi'nde mücadele ettiğini bilmek ya da şu anda öğrenmek, size ne düşündürdü, ne hissettirdi acaba? En azından Altınordu, Türkiye 2. Ligi'nde mücadele ediyor şimdilerde... Bazı dönemlerinde amatör liglerde mücadele etmek zorunda kalmış olsa bile...

Birbiriyle çok da bir bağlantısı yokmuş gibi gözüken bu takımları, neden mi biraraya getirdim, bu yazımda şimdi ben?

Şu yüzden efendim... Yukarıda örneklerini verdiğim  semt futbol takımlarımızın, birçok temsilcisi, neredeyse Türk Futbol Arenasından silinip gittiler ne yazık ki.

Bazen şehir takımları, bazen de zamanla şehirlerine malolan, kendilerinden daha popüler olmayı başaran, bu yüzden kısa zamanda daha çok taraftara ve ekonomik güce kavuşan başka semtlerin  takımları yüzünden... Tıpkı Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş örneklerinde de olduğu gibi...

Bu saatten sonra, o semt takımlarının eski parlak, o şaşalı günlerine dönebilmelerini beklemek, ya romantizmin ya da hayalperestliğin sınırlarını zorlayak mümkün olabilir belki...

Kendine özgü koşulları sayesinde, tekrar Türkiye Spor Toto Süper Ligi'ne dönen Kasımpaşaspor'u konu dışı tutarak söylüyorum tabi ki bütün bunları...

Ama en azından, Türk Futbolu'nun kurulması ve yaşamasında büyük emeği olan bu semt takımlarımızın, varlıklarını sürdürebilmesi için, tarihi değerlerini koruyabilmesi için, belediyeler ya da il özel idareleri kendi bütçelerinden ayıracakları özel ödeneklerle yardım edemezler mi?

Türk Futbolu'na büyük emeği geçmiş bu güzide kulüplerimize, yaşam hakkı istemek, onları yaşatmaya çalışmak fazla mı haddini aşmak olur acaba?

Yoksa ahde vefanın en güzel örnekleri olarak Türk Spor, Türk Futbol Tarihi'ne mi geçer acaba?

Takdir sizlerin... Ben sadece içimden gelenleri, hali yüreğime dert olanları söyledim. Sesim nereye kadar gider, bilemiyorum ama... En azından Türk Futbol'unun bu ulu çınarları için, şu an elimden ne geliyorsa onu yaptım. Ruhum, vicdanım çok rahat o yüzden.

 Dilerim, ellerinde bu ülkenin tüm gücünü bulunduranlar da, Türk Futbol'unun bu saygın, bu tarihi semt takımları için, ellerinden gelen her şeyi yaparlar. Bekliycez ve görücez.

Not: Yazıda kullanılan görsel www.amatorfutbol.blogspot.com adresinden alınmıştır.

 

 

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..