Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '07

 
Kategori
Bayramlar
 

Bırak giysin çocuk(2)

Bırak giysin çocuk(2)
 

Bırak Giysin Çocuk...

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=19557

Bugün erkenden uyandım, cam güzeli gibi geçtim camın karşısına. Geleni geçeni seyretmeye başladım.

Bayram namazından çıkan yoğun bir kalabalık vardı. Bazısının elinde seccade bazısının elinde ise gazeteler vardı.

Yol boyunca boyoz-gevrek satanlar, çiçek satan çingeneler, baloncular, kurbanlık satanlar.

Herkeste garip bir telaş vardı. Birde o telaşa ayak uydurmaya çalışan küçük adamlar. Babalarının elinden tutmuş onlara yetişmeye çalışıyorlardı.

Erkekler namazlarını kılmış önce simitçiden simit alıyordu. Öğretilmiş gibi sonrasında da çiçekçi kadınlardan çiçek alıyorlardı. Yanlarındaki küçük adamlara da balon almayı ihmal etmiyorlardı.

Bazıları da kurbanlıklarla savaşıyordu. Hayvanları boynuzlarından tutmuş sürükleyerek götürmeye çalışıyorlardı. Hayvanlar da bu durumdan çok hoşnutsuz görünüyordu.

Abimle yaşadıklarımız geldi aklıma.

Her bayram evde nedeni anlaşılmaz bir vukuat olurdu. Abim, bayramda alınan her pantolonu terziye götürmeden rahat edemezdi. Pantolonmu uzundu abimin boyumu kısaydı bilinmez ve sonrasında bayrama bir gün kala bayramlıkları üzerine geçirirdi ve evde kıyamet kopardı.

Annem prensipli kadın, ' Bayramdan önce olmaz '

Derdi demesine de dinleyen kim?

Abim de her defasında bayramdan önce bayramlıkları giyer evde kavgaya davetiye çıkarırdı.

Babam da anneme söylenirdi, ' Bırak giysin çocuk '

Halâ merak ederim. Annem bayramlıkların eskimesinden mi korkardı, yoksa bayramların eskimesinden mi?

Bunu hiç sormadım galiba da hiç sormayacağım.

Sadece bayramlarda hatırlananlardan olmamanız dileğiyle...

Bu yazı, 01.01.2007 - 10.09 da yayına girdi. 261 kişi okudu ve hiç yorum-mesaj almadı...

Tam bir sene sonra bugün yeni bir bayram yazısı yazdım. ' Bayramın Evi Nerde '

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=81748

Bu bayram yazımı 99 kişi okudu ve 6 yorum aldı.

Bayramın Evi Nerde

Yettim geldim.
Çalıştım bugün. Sonrasında koşa koşa eve geldim. Bir temizlik bir temizlik, sonrasında üşüyüpsoba karşısın da uyku ile uyanıklık arasında kaldım. Şeytan dürttü kalk bakalım dedi(aslında kesinmeleklerdir, şeytan güzel iş yaptırmaz) dostlarımın bayram girmeden kutlamalarını yapmalıyım dedim. Antidepresan şirketimizin mensuplarınıni tüm MB ailesinin ve tüm editörlerimizin bayramını kutlarım. Büyüklerin ellerinden(sanıyorum büyük fazla yoktur:P) küçüklerin gözlerinden öperim sayın yazarım. mutlu bayramlar Halide

SEVGiLi YAZARIM, BAYRMINIZ MUTLU OLSUN..!
MERHABALAR, BU ARiFE GUNU AKSAMI BUTUN UYE OLAN OLMAYAN ARKADASLARIMIN SiZiN BU BAYRAM BLOG SAYFASI KANALI ile BAYRAMLARINI KUTLAR, BUYUKLERIiZiN ELLERiNDEN, KUCUKLERiMiZiN ise GOZLERiNDEN OPERiM....! HEPiNiZE KUCAK DOLUSU SEVGi ve SELAMLARIMLA.... ANTiDEPRESAN T.A.S. Necip Köni - Adana / TR

Al Gülüm, Ver gülüm
Maalesef Kurban bayramı ile benim aram pek iyi değildir. Yazında belirttiğin nedenden dolayı (istisnalar hariç) pek çok kişi al gülüm ver gülüm yapmak için ya da başka bir ifadeyle gösteriş yapmak için kurban kesiyor.Oysa amaç o değil ki fakir'i doyurmak.Ayrıca, bayrama yakın kaza yada başka nedenlerden dolayı ölüm olayı yaşandığında , ölen kişinin ailesini ve ne kadar zor bir bayram ya da yeni yıl geçirecekleri aklıma gelir.Kısacası, aynı düşünceleri paylaşmaktayız .Bu arada senin aracılığınla ANTİDEPRESAN T.A.Ş. yetkililerinin de bayramını en içten kutluyorum. Sevgilerimle Işın Çavdar

ESKİ BAYRAMLAR...
Bizler "Eski Bayramlar"ın en çok özlediğimiz yanı "Dost ziyaretlerinde el öpme" tarafı idi. Şimdi büyüdük, elimiz öpülecek, kimse kalmadı. bayramınız kutlu olsun. Saygılarımla... İBRAHİM PEKBAY İBRAHİM PEKBAY

Bayramlar çok güzel
bayramı bayram gibi yaşamak nasip olsun hepimize. shalimar

Türk Hava Kurumu
Yoğun bayramlaşmalarla çok mutlu oluyoruz. Bu bayram tüm çocuklar,torunlar,yakındaki akrabalar bizim evdeler...Cümbür cemaat harika bir bayrtam geçiriyoruz.Kısa nefes aralıklarında iletilere yorumlara olabildiğince yanıt vermeye çalışıyorum.Az önce de komşulardan 'el koyduğum' onlarca kurban derisini THK'na ulaştırmaya çalışıyorum...Arayan,soran yok...Ben telefon ediyorum ya da arabama atıp götürüyorum...Antidepresan,üyesi olmanın sorumluluğunu bu kutsal görevde de icra etmeye çalışıyorum...Şimdi zil çaldı...Eveeet...derileri almaya gelmişleerr...Çookk güzeeell...İyi bayramlaarr.. teşekkürleer... Mesut Selek

BAYRAM MESAJLARIM DA VAR ...

Zeynep Gülay Kibaroğlu

Kurban bayramınızı kutlar sağlık, mutluluk, huzur getirmesini dilerim..Sevgi ve saygılarımla...

OKAN TINMAZ

Sevgili Esma Kahraman Bayramınızı içtenlikle kutlar, sevgi, saygı ve sağlıklı nice bayramla geçirmenizi dilerim

Süleyman EKİM

Sevgili Esma, Kurban Bayramının koyunlar için de bayram olmasını dilerim. Süleyman Ekim

Cemal Hüseyin Çağlar

Size çok tatlı bir hayat diliyorum... Sevgili Esma Kahraman, Mübarek Kurban Bayramı'nızı candan kutlar her zaman çok iyi olmanızı Allah'tan temenni ederim... Size ve ailenize selam ve sevgilerimle... Şen ve esen kalınız...

Ersen Gürpınar

Sevgili Esma Kahraman En iyi dileklerimle bayramınızı kutlar; sağlık, başarı ve mutluluk dolu nice bayramlar dilerim. Yüreğinizden sevgi hiç eksik olmasın

Yaşam Çiçeklerim

canım... sağlıklı huzurlu sevdiklerinle şeker tadında bır bayram geçirmeniz dileğiyle...kucak dolusu sevgilerimle canım...

Ermert Revsen

Mutlu bayramlar dilerim. Sn. Esma Kahraman'ın bu mübarek bayramda, , Küslüklerin, ayriliklarin, yalanlarin olmadigi Benlerin bize donusecegi, En onemlisi saglik, sevgi ve saygının oldugu nice bayramlar dileğimle...

s. aydın "susmak erdem değildir"

Esma hanım, Bayramınızı en içten duygularımızla kutlar, 2008 in sevdiklerinizle sağlık ve huzur içinde geçmesini dileriz. Aydın ailesi.

Ahmet YILMAZ

Esma Hanım (Pek sayın Yazarım) Hepimize, anlamını farkedecek kadar bilinçli bir hayat, hakettiğimiz kadar sevinçli bir bayram ve bayram tadında günlerle dolu bir ömür diliyorum. Sağlığımız, mutluluğumuz, huzurumuz ve tebessümümüz hiç eksilmesin. Birbirinden farklı, birbirinden önemli ve birbirinden üzücü pek çok olay sığdırdığımız bir yılın ardından, heyecanlarımıza, sevinçlerimize, özlemlerimize cevap verecek yepyeni bir yıl geçirmemizi, yaratıcımızdan niyaz ederek sevgiler, saygılar, selamlar sunuyorum. Mesajınız için teşekkür ediyorum.

Sema GÜZEL

Mutlu Bayramlar... Bayram demek, günümüzde tatil anlamına gelse bile, aslında bayram demek, en sevdiklerimize sıkı sıkı sarılmak demek... Doya doya geçireceğimiz, tadı damağımızda kalıcak özel anlar diliyorum size ve bize....

Yapukay

Sevgi ve barış Sevgi ve barış duygularımla bayramınızı kutlarım.

KEMAL TİPİOĞLU

Sana da iyi bayramlar Sevdiğin herşeyle dolu dolu...

Efsane FB 1907 Baterist Metin

Sayın yazarım... Sevdiklerinizle sağlıklı, mutlu nice bayramlar geçirmeniz dileğim ve sevgilerimle...

Sema Çürük

:) SEVGİLİ ARKADAŞIM; GÜLEN YÜZLERİN DOĞDUĞU, DOST YÜREKLERİN BIRLESTIGI, BELKI DURGUN, BELKI YORGUN, YINEDE MUTLU, YINE DE UMUTLU, YINE DE SEVGI DOLU NICE BAYRAMLARA AİLENİZLE VE TÜM SEVDİKLERİNİZLE BİRLİKTE. SEVGİLER, SELAMLAR, SEMA ÇÜRÜK

Akdenizli

Merhaba, teşekkür ederim. ben de bayramınızı yürekten kutlarım. en içten saygılarımla, sağlıcakla kalın.

ay-can-zmr

Mutlu bayramlar, sevdiklerinle birlikte sağlıklı huzurlu bir bayram diliyorum.sevgiler.

Oktay DEMİR

Dilerim; Bayramınız, bayram lezzetinde geçsin. Sevgiler...

Arif ÖĞÜTÇÜ

Bayramda çalışacakmıyız? Bayram mesajınız için teşekkürler.Bende sizin bayramını en içten dileklerimle kutlar sağlık ve mutluluk dolu bir yaşam temeni ederim.

tijhal

Sağlık, huzur, mutluluk dileklerimle kurban bayramınızı kutluyorum.

beenmaya

tüm sevdiklerinle beraber nice bayramlar dileğiyle...sevgi ve selamlar...

murat ertaş

Bayramınız kutlu olsun. Bir dağ ne kadar ulu olsa Bir kenarı yol olur Buna bayram günü derler Dostla düşman bir olur.

Metin Özkaya

Bende sizin bayramınızı kutlar, daha nice bayramlara sevdiklerinizle sağlık ve mutlulukla girmenizi temenni ederim.

Ahmet Balcı

Kurban Bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım. Sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

cevodem1957

Çok naziksiniz, yazım hakkındaki nazik ve ince yorumunuzu aldım. Teşekkür ederim. Çok iyisiniz.

Ayrıntıda gezinmek

Çok Teşekür ederim Esma'cım. Ne güzel gülmüşsün öyle. Ben de sana saygılar sunar, mutlulukar dilerim.

Yüksel Lektemur

Buradan saygılarımı sunacağım tabiki lütfedip kabüllenirlerse.


:) Demek ki neymiş?
Hiçbir başarı tesadüf değildir. ( MİŞ )

Sevgili dostlarım hepinize teşekkür ediyorum. Kurban Bayramınız kutlu olsun...

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..