Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '08

 
Kategori
Pazarlama
 

Bırakın müşterileriniz sizi pazarlasın!

Bırakın müşterileriniz sizi pazarlasın!
 

Firmamız, ürünlerimiz ya da hizmetlerimiz hakkında olumlu konuşulması mutlaka hoşumuza gider. Birçok firma sırf bu şekilde pozitif bir imaj bırakabilmek için binlerce YTL harcamakta. Çünkü kulaktan kulağa pazarlamanın gücünün herkes farkındadır. Ve eğer siz bu gücü iyi kullanırsanız hedeflerinize ulaşmanız çok daha kolay olacaktır.

Şimdi şöyle düşünün: Yanına bir arkadaşınız geldi ve size çok beğendiği bir ürünü anlattı ve hatta sizinde almanızı önerdi. Örneğin bugün eğitimime katılan bir arkadaşım benimde kilolu olduğumu görünce Nintendo’nun Wii ürünü ile satılan zayıflamaya yönelik spor aparatını alacağını ve benimde almamın iyi olacağı söyledi. Size, özellikle ilgileneceğiniz bir konuda getirilen tüm önerileri can kulağı ile dinlersiniz. Aynı şekilde arkadaşınız bir ürün yada servisten hoşlanmadığını, nefret ettiğini söylediğinde sizinde görüşünüz olumsuza dönebilmektedir.

O halde kulaktan kulağa pozitif bir şekilde kendinizi ya da ürün-servisinizi nasıl duyurabilirsiniz?

Firmanızı, ürün yada hizmetlerinizi beğenen müşterileriniz kendi çevresine sizinle ilgili olumlu görüşlerini kendilerince ve kendi kelimeleri ile SADECE istediklerinde ileteceklerdir. Bu yüzden müşterilerinize sizi ve ürünlerinizi arkadaşlarına önermelerini isteyebilirsiniz. Bunu yapmanın çeşitli yolları vardır;

1 – Öneri sistemi geliştirerek, önerileri üzerinden ödüllendirebilirsiniz. Bonus Card’ı Öner 5 YTL kazan vb.

2- eCard’lar hazırlayarak önemli günlerde müşterilerinizin bu kartları tanıdıklarına göndermelerini sağlayabilirsiniz. Böylece firmanızın reklamı gönderilen kartlarla beraber yapılmış olur.

3- İnsanların başkalarıyla paylaşmak isteyecekleri içerikler(fıkra, karikatür vb.) oluşturur ve paylaşmaları için gerekli platformu sunarsınız. Paylaşım yapıldıkça sizinde reklamınız yapılmış olur.

4- Firmanız, ürün veya hizmetleriniz ile ilgili başarı hikayesi, güzel bir anı vb. yarışmalar düzenleyebilirsiniz.

5- Müşterilerinizi sizin kendinizi duyurmanız ve pozitif imajınızın yayılması için getirecekleri önerileri toplayabilirsiniz. Yani müşterilerinizi dinleyebilirsiniz.

6- Müşterilerinize numune, örnek ürün vb. dağıtarak memnuniyetlerini ölçmeye çalışır, bu hizmeti ya da ürünü başkalarına önerip önermeyeceklerini, nedenleri ile sorgulayabilirsiniz.

7- Yaptığınız satışlar üzerinden belirli bir miktarı sosyal sorumluluk projelerine aktararak müşterilerinizin sempatisini toplayabilirsiniz.

8- “Neden benim firmamı ya da ürün-hizmetimi dışarıda olumlu bir şekilde çevreleri ile paylaşsınlar ki?” sorusuna yanıtlar üretirsiniz. Ucuz olma, kaliteli olma, fonksiyonel olma vb.

İyi bilindiğiniz sürece var olacaksınız unutmayın.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..