Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '21

 
Kategori
Şiir
 

BIRAKTIĞIN YERDEN...

Hala seni bekliyorum

Bıraktığın yerden

 

Bir göl uçuşu sanmıştım

Okyanus kenarından

“Medcezir ayrılığında kumsallar yıkanırken

Sular dans edermiş

Ay dünyayı öptüğünde

Görmezden gelirmiş”

Böyle mısralara dalmış

arkandan dalgalarına

Karışmıştım.

Yüzüme vuran bir serpintiyle

Uyanıp gözlerimi açtım ki;

üç beş ışıltılı akşamlar sonrası

Ayazlar yer

döner sanmıştım.

 

Anladım ki,

En masum dalgınlığınla

Çocuk sevdalarına karışıp gittin

Benim gibi büyük gölgelerden,

sıkılıp kalmıştın.

 

İkimiz de seyrederdik Güvercinlikten

Bu dağlar, bu denizler, bu gizemler

At gibi cirit atılası yerler

Kıyıdan uzaklaşmayı göze almak isterken;

horoz tavuk misali

tıkılıp kalmıştık evlilik kümesine

Bilgisizce…

 

kaçıp kurtulmak isterken

doruk deneyimler arzulamıştın

yalnızca...

seni büyük aşkla sevdiğimi bile bile

alıp giden sevdanın

görmezliğinden gelemezdim

sırtım dönük

 

Ama nerden bilirsin

Hayatın kalbinden gelen bir sesle

Sana sevdalandığımı

Belki de çocuklarımız bizleri çağırmıştı

Yaşam bulmak arzularıyla.

Bizleri mahkum mu bırakmıştı?

 

Bilemezsin...

 

Aslında,

Hayatın kızları ve oğullarıydık

Baş başa mücadeleye katılmalıydık

Sessizce.

Kalplerimize sunulan

En çoşkun mükafatı gördük

çocuklarımızla...

Ayrıca,

Aşk’ı beraberce öğrene bilirdik

Tadına varmaktı geceleri

Gizlice...

 

Sere serpe dalmalıydık yaşama

Olduğumuz gibi.

Kimimizin ruhunda çizikler yok ki

Kimimiz ister ki,

Bu derme çatma kafalarla yaşamayı

Hangimizin çocukluğu öldürülmedi ki;

Sadece anamızı emerken,

Tüm heyecanlarımızı anamızın memesinin

Ucunda bırakarak kaybolmadık mı,

Öylece.

 

Ayrılığımızın

soru ve cevaplarında,

seni sevmeyi daha çok arzuladım.

Ve

o bıraktığın gölgem küçüldü

Hasretine alışmak zor tazeliğinde

Bende ne var ne yok

Eridi.

 

Bir haberin aldım;

sevgili sevdam

Karşı ülkenin kıyısından.

Seni,

Kalbi çatlak,tek kürekli,tek yürekli

balıkçı teknesinde bulmuşlar...

Halbuki,

üç kürek üç yürekle

Benim limandan gitmiştin

 

Bir gece,

Seni düşlerimde gördüm

bıraktığın yerden.

Gidişin uzunluğunda özlemle sarılmışım

Seni unutmamışım.

Bir yürek bir kürek katılmak istersen

Bize eğer,

Sana sesleniyorum gel...

Üç yürek

Dört kürek

Balıkçı teknemizden

 

(14.06.2021 ankara kıyısından

 
Toplam blog
: 164
: 239
Kayıt tarihi
: 23.02.09
 
 

Kalenderce yaşarım. Okurum, gezerim, Çocukluğum şanslıydı; özgürlük en büyük mükafatım. Hiç bir kal..