Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '11

 
Kategori
TV Programları
 

Biraz da magazin: Ahu, Banu, Oya ve ilk gençliğim…

Biraz da magazin: Ahu, Banu, Oya ve ilk gençliğim…
 

Aslında o kadar meraklısı değilimdir magazin yada sohbet programlarının… Karşılıklı atışmalar ve havada dört dönen hakaretler canımı çok sıkar… Oturdukları sözde ünlü koltukları hiç haketmeyen isimler, saatlerce meşgul eder medya platformunu…

Yani kısaca ve özetle usanç veren deneyimlerdir magazin programlarını seyretmek ya da sözüm ona ünlülerin kapıştıkları sohbet programlarını izlemek… Aralarında kaliteli yayın yapan bir elin parmağını geçmeyecek özel programları, bu sözlerimin dışında tutmak istiyorum…

İşte öylesi özel isimlerden birisi olduğunu düşündüğüm Saba Tümer‘in sohbet programına denk geldim geçenlerde TV karşısındayken… Hani zap yaparken yakalanmak derler ya, öyle bir andı yaşadığım… Alışkın olmadığım için zamanını da bilmem Saba‘nın programının saatini…

Konuklarına takıldım ve hiç alışık olmadığım halde kalakaldım ekran başında… Banu Alkan , Oya Aydoğan ve Ahu Tuba bir aradaydı aynı programda… Açıkçası çok şaşırdım hepsini bir arada görünce… Gözlerime inanamdım ve izlemeye başladım…

Özellikle ikisinin yani Oya Aydoğan ile Banu Alkan ‘ ın 35 yıldır kavgalı olduklarını biliyordum… Yan yana oturuyor olmaları ilgimi çekti… Ne de olsa çocukluğumun ve ilk gençliğimin yıldızlarıydılar… Onlara biraz vakit ayırmanın bir mahsuru yoktu…

Programı seyrettikçe zaman makinası çalışmaya ve hatıralar canlanmaya başladı… O zamanların tek kanalın olduğu Tv dünyasında, her gün ekranın tozunu atarlardı bu muhteşem üçlü… Güzellik ikonu olarak, her Türk gencinin hayallerini süslüyorlardı…

TV ler dışında sinemayı da hegomonyalarının altına almışlardı… Çekilen bütün filimlerde bu üçlünün en az birini görebilirdiniz her zaman… Fiziki görünümleri de fit olduğu için, düşündüğümüzde o ekranda görmeyi istediğimiz başka hiçbir kadın geçmezdi bizlerin aklından…

Yıllar geçtikçe hem ekrandaki hem de gönlümüzdeki yerlerini kaybetti bu mahşerin 3 atlısı… Artık sadece anıların vazgeçilmezleri arasında yer alıyorlar… Saba Tümer‘in programı boyunca, geçmişin tatlı hatıralarında da yolculuklara çıktılar kendi aralarında…

Öyle olunca, karşılıklı atışmaları görmek de kaçınılmaz hale geldi… Özellikle Oya ile Banu arasındaki çekişme yıllara damgasını vurmuş bir ekişmedir… Meseleleri 35 yıl önce yapılan Sinema Güzeli Yarışmasına dayanır…

O yarışmayı Oya Aydoğan kazandığı halde, son gün yarışmadan çekilen Banu Alkan, yıllarca  kendisini Oya‘nın önüne koyup birinci saymıştır… Didişip durmuşlardır senelerce boş boş… Bunu biraz da gündemde kalmak için yapmışlardır…

Programın sonuna doğru sular durulup, konuşmalar aşk meselesine geldiğinde, kavga durumunu değiştiğini ve kadın dayanışmanın atışmaların önüne geçtiğini fark ettim… Erkekleri çekiştirmek saç baş yolmaktan daha lezzetli olsa gerek, yılların küsleri birden bire barış imzalayıverdiler…

Kadın her zaman kadın, erkek ise her zamanki mazlum erkek… Bunu bir kere daha görmek o kadar şaşırtmadı… İnsan doğasının spot ışıkları altında bile olsa, kendisini göstermesi karşısında şapka çıkarıyor ve böylesine keyifli bir programa imza attığı için Saba Tümer ‘i kutluyorum…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL

www.hayatveinsan.com/biraz-da-magazin-ahu-banu-oya-ve-ilk-gencligim.html

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..