Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Biraz Nazım, Biraz Uyar, Biraz Asaf, Biraz Süreyya

Biraz Nazım, Biraz Uyar, Biraz Asaf, Biraz Süreyya
 

Ankara gri bugünlerde…Güneş gri bulutlardan sıyrılıp göz kırpmaya çalışsada başaramıyor, yağmur yasam mı yağmasam mı modunda. Böylesi ağır, kasvetli havalarda şiirin büyüsü kaplar beni. En çok da Turgut Uyar, Özdemir Asaf, Cemal Süreyya, Nazım Hikmet dizeleri dokunur yüreğime. Zor zamanların, kötü havaların karamsarlığından kuş misali havalandırır bu dizeler beni. Kirli dünyadan “an”lık bile olsa uzaklaşmak öyle iyi gelir ki deli gönlüme. Cezbetti yüreğimi biraz Nazım, biraz Uyar, biraz Asaf, Biraz Süreyya…daha yüzlercesi.

Velhasılı; çok sevdiğim dizelerden tadımlık… kahvenizin, çayınızın yanına, bir de inceden müzik gelsin kulağınıza…keyifle okuyunuz:)

Önce Turgut Uyar’dan:

“Örneğin yaşınız kaç der birisi

Yani kaç yaşındasınız demek ister

Siz göğe bakarsınız o kadar.”

 

“Evet kimsesizdik ama umudumuz vardı

Üç ev görsek bir şehir sanıyorduk

Üç güvercin görsek Meksika geliyordu aklımıza”

 

“Kaç kilo çekerdi yalnızlık?”

 

“İnsan nasıl kurtulur kendini anlatmaktan?”

 

“Hüznümüzü büyük şeylerden sanırsanız yanılırsınız.”

 

“Günler geçer ve çalışır şafağın değirmeni, kim bilebilir ki kimi, neyi eskittiğini?”

 

“İşimiz bitiyor, oturup sevilmeyi bekliyoruz.”

 

“Senin bir yönün var, orada durur yaşarım”

 

“Hepinize iyi niyetle gülümsüyorum

Hiçbirinizle dövüşemem

Siz ne derseniz deyiniz

Benim bir gizli bildiğim var.

Sizin alınız al inandım

Sizin morunuz mor inandım

Ben tam kendime göre

Ben tam dünyaya göre

Ama sizin adınız ne?

Benim dengemi bozmayınız.”

 

“Şimdi bu Kış’a girişin hüznü müdür, o mudur?

Benim her duygum, biraz hüzün gibidir.”

 

“Şuramda bir sancı, şuramda, atların kişnemesi gibi asi.”

 

”Şimdi otobüs gelir biner gideriz.

Dönmeyeceğimiz bir yer beğen, başka türlüsü güç.”

 

”Ancak durursa anlaşılır saatin kaç olduğu.”

 

“İkimiz birden sevinebiliriz.

Göğe bakalım.”

 

”Herşeyden biraz kalır, diyor birileri,

Çoğulluk haklılıktır.

Kavanozda biraz kahve,

Kutuda biraz ekmek,

İnsanda biraz acı..”

 

 

Biraz Nazım…

“Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da, hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.”

 

“En güzel deniz; henüz gidilmemiş olandır.”

 

“Kelebek misalidir aşk; anlamayana ömrü günlük, anlayana bir ömürlük!

 

“Ben, sensiz yaşayamam diyenlerden değilim.

Sensiz de yaşarım; ama seninle bir başka yaşarım.”

 

“Her günüm mis gibi dünya kokan bir kavun dilimi; senin sayende.”

 

“Çok yorgunum, beni bekleme kaptan

Seyir defterini başkası yazsın

Çınarlı, kubbeli mavi bir liman

Beni o limana çıkaramazsın”

 

Biraz Özdemir Asaf

“Kim o, deme boşuna… Benim, ben.

Öyle bir ben ki gelen kapına ;

Baştan başa sen…”

 

”Günün en güzel saati bunlar… Yanımda kal.”

 

“Senden beni çıkarınca nasıl da herkessin..”

 

“Yine de beddua edemem sana;

Allah ne mutluluğun varsa versin.”

 

“Ağlamak, bazı acılarda yetmez.”

 

“İyi geceler canım, derdin.

Gecenin iyiliğinden çok,

Canın olma düşüncesi yeşerir dururdu içimde.”

 

“Sevilenin yanlışı görünmez, sevilmeyenin görüntüsü yanlıştır.”

 

“Gemilerin çoğu bir insan yüzünden batmıştır, deniz yüzünden değil..”

 

“Oysa ne çok ağladım tek bir gözyaşı dökmeden..!”

 

“İnsanın büyüdükçe mi artıyor dertleri ?

Yoksa insan büyüdükçe mi anlıyor gerçekleri ?”

 

“Bütün renkler aynı hızla kirleniyordu, birinciliği beyaza verdiler…”

 

“Bir bakmışsın saat üç , bir bakmışsın saat hiç.”

 

“Herkes fazlasıyla sevmiş, Ben eksikleriyle de sevdim oysa.”

 

“Sen bana bakma, ben senin baktığın yerde olurum..”

 

“Seni sevmek gibi büyük işlere kalkıştım.”

 

“Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir.

Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir.

Ve sevecekse sevilen; O hayat herşeye bedeldir.”

 

“Kolay mıdır bir anda her şeyden vazgeçip gitmek, yoksa her şeye rağmen gitmekten vazgeçip sevmek mi gerek? “

 

Ve  Cemal Süreyya

 

“Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı.”

 

“Hayat kısa, kuşlar uçuyor.”

 

 

“Üşüdüysen söyle sevgilim, seni bir kat daha seveyim!”

 

‘Sana yolculuk yapmak istiyorum, kes yüreğine giden bir bilet; can kenarı olsun!’

 

Sizin hiç babanız öldü mü? Benim öldü, kör oldum!

 

“Belki de konuşuyordur gözlerin, ama ben gözce bilmiyorum ki;

 

Sessizce biliyorum, usulca biliyorum, masumca biliyorum”

 

“Sesinde ne var biliyor musun

Söyleyemediğin sözcükler var.”

 

“Şimdi sen kalkıp gidiyorsun git.

Gözlerin durur mu, onlar da gidiyorlar

Gitsinler oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin”

 

“Seni bir kere öpsem ikinin hatırı kalıyordu, iki kere öpeyim desem, üçün boynu bükük…”

 

“Bazen sadece yorgun oluyor insan. Ne küs ne yalnız ne de aşık.”

 

“Herkes bir şeyler söyledi kendine göre

Bir kadın döktüre döktüre

Susuyordu.”

“Sesinde ne var biliyor musun? Ev dağınıklığı var.

 

İkide bir elini başına götürüp; rüzgarda dagilan yalnızlığını düzeltiyorsun.”

 

“Gitmekle gidilmiyor ki… Gitmekle gitmiş olamazsın; gönlün kalır, aklın kalır, anıların kalır.”

 

“Kimsenin öldüğü yok, yaşadığı da. Herkes biraz var, o kadar…”

“Ne kadar mutlu ettiysek, o kadar yalnız kaldık.”

 

Cahit Berkay'ın en güzel bestelerinden, fon müziğimiz olsun:))

http://www.youtube.com/watch?v=gJzRs1aNNgg

Sevgiyle kalın

(Görseller alıntıdır)

 

 
Toplam blog
: 184
: 2109
Kayıt tarihi
: 11.03.07
 
 

1974 Bremen doğumluyum. Hayatın Med-Cezir'lerle dolu olduğuna inanırdım; yaşaya yaşaya anladım ki ö..