Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '17

 
Kategori
İlişkiler
 

Birbirimizi Değiştirme Hastalığından Nasıl Kurtuluruz?

Birbirimizi Değiştirme Hastalığından Nasıl Kurtuluruz?
 

Kadın erkek ilişkilerinin temel sorunu ne biliyor muyuz? Biliyoruz. Biliyor ve bile bile bu sorunu tetikliyoruz. Neden?

Kadın ve erkek tanıştıklarında birbirinin belli özelliklerine aşık olurlar.

Örnek; ‘Ne kadar özgür ruhlu bir kadınsın, hayranım sana!’

Örnek; ‘Hep beni sahiplenen bir adam olsun istemiştim hayatımda, seni seviyorum!’

… aradan geçen aylar, yıllar ile bu cümleler yerini...

‘Evli bir kadın olduğunun farkında mısın? Kız arkadaşlarla dışarı çıkmak ne demek!’

‘Kıskançlığından ve korumacılığından bıktım, beni biraz rahat bırak!’ haykırışlarına bırakır.

Peki neden, gerçekten neden? Ne değişiyor da bayıldığımız özellikler yerini katlanamadığımız kabuslara bırakıyor?

Kadınlar ve erkekler birbirinden ne istiyor?

Sahiplenmek ve hayatlarımızı birbirimize entegre etmek bize ister istemez ‘benim gibi olsun’ dedirtiyor galiba.

Karşımızdaki insanın hayatını kontrol altına alıp, onu istediğimiz forma sokmak ve dış görünüşünden konuşmasına, insan ilişkilerinden yaptığı işe kadar her şeyi hakkında fikir beyan etmek istiyoruz. Sizce bu biraz hastalıklı değil mi?

Elbette ortak hayatı paylaşan insanlar birbirine göre ve birbiri ile evrilir, evrilir de.. devrilmez.

İlişkiyi bir güç savaşına dönüştürmek, ‘benim dediğim olsun’ diye kendini parçalamak ne kadar yorucu bir düşünsenize. Hayatımıza giren insanın girdiği gibi çıkabileceğini, eğer yaşam şekli, hayata bakışı, hayalleri, alışkanlıkları ve ideolojileri bize uygun değilse yollarımızın ayrılabileceğini unutuyorsak, unutmayalım.

Kendimizi değiştirmek için bile ne kadar fazla çaba sarf ediyoruz. Başka birini değiştirmeye çalışmanın boş bir çabadan, zaman kaybından ve adaletsiz bir yaklaşımdan ibaret olduğunu fark edelim şekerler.

Güzelim ilişkilerimizi ‘dediğim olsun’ hırçınlığı ile heba etmeyelim ;)

Günün Sorusu:Hayatınızdaki insanı değiştirmek isteme sebebiniz nedir?

Papatya Somer

papatya.somer@milliyet.com.tr

instagram.com/papsmood

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 104
: 199
Kayıt tarihi
: 09.04.15
 
 

Papatya Somer ..