Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Birden Başı Şiddetli Ağrımaya Başlayan Yaşlı Kadının Öyküsü

Birden Başı Şiddetli Ağrımaya Başlayan Yaşlı Kadının Öyküsü
 

Yaşlılarda da Baş Ağrısı Başlayabilir


Şiddetli Baş Ağrısı Her Zaman Başlayabilir!..

Şiddetli baş ağrısı beyin kanaması benzeri bazı acil durumlarda olabilirse de bu durumlara çok nadir rastlanır.  Migren ve küme baş ağrısı şiddetli baş ağrısı atakları yapar. Küme baş ağrısı en şiddetli baş ağrısı olarak bilinir.  Çok nadir rastlanır ve kitaplarda genç erkek hastalığı olarak geçer.  5 gündür şiddetli baş ağrısı çeken 75 yaşındaki yaşlı teyzede migrene benzeyen ağrılar çok şiddetliydi. Temelde küme baş ağrısının tüm özellikleri vardı.

“Ağrıdan ölüyorum. 5 gündür dayanılmaz. Soldan birden giriyor, gözümden yaş akıyor. Işığa bakamıyorum.  Yatamıyorum.  Bazen yarım saat sürüyor ama tekrarlıyor. Sabaha kadar kıvranıyorum.  Belli bir saatleri var.  Gece daha çok oluyor.  Eşimin ellerini sıktım, dizlerine vurdum.  Hemşireyi bile azarlamışım.

Her gece acildeyiz. Tomografi, emar çektiler, beynimde bir şey yokmuş.  Yüzüm, gözüm, sol taraf çenem hepsi ağrıyor.  Hayatım boyunca baş ağrısı nedir bilmedim. Bu ağrı beni öldürecek.  İlaç, iğne fayda etmiyor.”

Çok sıkıntılı olan hasta günlerdir neredeyse doğru dürüst uyumamıştı. Eşi, oğlu ve torunu da sıkıntılıydı. Bir çok doktor görmüştü ama tanı konulamamıştı. Aslında bulantısı, ışığa hassasiyeti gibi migren özellikleri olan küme baş ağrısı vardı. Küme genelde gençlerde görülür ama ileri yaşta başlayan nadir hasta olabilir. İlk defa bu kadar ileri yaş hastada gözlemledim.

Gökmen Yaklaşımı ile değerlendirilen hastada; sol alt azı dişinin kemik içindeki bölümünde iltihap olduğu düşünüldü. Tedavi edildi ve ağrıları kontrol altına alındı. 

Unutmamak gerekir; her hastalık her yaşta görülebilir. Hastayı değerlendirirken her şeyi düşünmek zorundayız. En önemlisi hastayı dinlemeliyiz. Küme baş ağrısı dişlerden kaynaklanır. Küme baş ağrısı hastasında dişi ağrımasa bile dişlere bakılmalı ve profesyonel çalışılmalıdır. 

Küme baş ağrısı bilgisi için;  http://www.emelgokmen.com/hastaliklar/bas-agrisi/ 

Gökmen Yaklaşımı nedir? için;  http://www.emelgokmen.com/gokmen-yaklasimi/gokmen-yaklasimi-nedir/

Migrene Çözüm Var kitabı içinde küme baş ağrısı ayrıntılı anlatılmaktadır. Kitap hakkında bilgi için; http://www.emelgokmen.com/hakkimda/migrene-cozum-var/migrene-cozum-var-hakkinda/

 
Toplam blog
: 120
: 1777
Kayıt tarihi
: 07.05.14
 
 

Klasik tıp eğitimi ile integratif tıp bilgilerini birleştirerek “Gökmen Yaklaşımı” adını verdiği ..