Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '17

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Biri Bizi Kandırmaya mı Çalışıyor

Biri Bizi Kandırmaya mı Çalışıyor
 

Salih Arıkan kitap okurken


Değerli arkadaşlar Konak Kent Konseyi Engelli Meclisinin deniz gezisi faaliyetini eleştirmiştim. Tek araba olması ve her dernekten sadece iki kişinin götürüleceğini yazmıştım.

Konak Kent Konseyi Başkanı Sayın Hamit Mumcu talep edilmediğini bana yazdı. Engelli Meclisindekiler de tek araba verildiğini söylediler.  Eğer tek araba istendiyse engelli meclisindeki arkadaşların beceriksizliği ama tek araba istenmediyse lütfen yönetim bizi kandırmaya çalışmasın.

Ben Konak Kent Konseyinden yakın zamanda gezi için araba isteyeceğim bakalım verecek mi. Biz yaz döneminde Gençlik Spordan sadece üyelerimizi götürdük 16 kişilik bir arabayla. Bilseydik Konaktaki tüm arkadaşlarımızı götürürdük.

Ekim ayı içinde de Engelli Engelsiz birlikte Çanakale'ye gideceğiz. Konak Kent Konseyi çok fakirse biz Konaktaki engelli arkadaşlarımızı da götürürüz. Her türlü faaliyeti yapıyorlar muazzam paralar harcıyorlar; sadece engellilere gelince kısıtlamalara gidiyorlar. Kusura bakmayın bu biraz da engelli derneklerinin hak mücadelesi vermemesinden kaynaklanıyor.

Bir tabak pastaya bir bardak kolaya kendini satanlar varken biz daha engelli mücadelesinde mesafe kat edemeyiz. Bu saygısızlığı kadın meclisine yapsalardı İzmirde'ki tüm kadınlar toplanır kendilerine tepki verirlerdi.

İzmir'de en çok engelli derneği Konak İlçesinde. Lütfen samimi olalım ve ona göre faaliyetler yapalım; mış gibi faaliyetlerle insanların gözünü boyamayalım.

Konak Kent Konseyi ve engelli meclisi Konak Belediyesi engellilerle ilgili hangi faaliyetleri yapıyor. Ben bunların kamuoyuna açıklanmasını istiyorum. Konak Belediyesi bir yıl kaç para harcadı; bu kalemler içinde engellilerle ilgili faaliyetler var mı bunları lütfen açıklayınız. Engellilerle ilgili bir danışma merkezi var mı, sorumlusu kim, engellilerle ilgili spor faaliyeti var mı, engelli bakımı ve rehabilitasyonu ile ilgili çalışması var mı, engelli dernekleriyle projeler yapıyor mu, Konak Belediyesi engellilerle ilgili kurslar düzenliyor mu?

Sahi engelli meclis başkanının ismi neydi; hiç toplantılara çağırılmadığım için bilmiyorum. Konakta engelli erişimiyle ilgili neler yapıldı. sosyal yardımlardan engellilere ne kadar aktarıldı, Konak Belediyesi engelli farkındalığıyla ilgili hangi faaliyetleri yaptı? 

Bu sene Ekpss kursları Konak Belediyesinin himayesinde olamaz mı? Birçok arkadaşımız var; bu sınavla memur olmak istiyorlar. Belediye öncülük etsin biz seve seve danışmanlık yaparız.

Evet, bazı maddi sıkıntılar olabilir. Ama şu da iyi bilinsin çok para harcamadan da engellilerle ilgili faaliyetler yapılır. Zaten biz engellilerle ilgili ayrı faaliyetler yapılmaktansa tüm faaliyetlerin içine engellileri davet edilmesini doğru buluyoruz. Tüm geziler piknikler ve tüm sosyal faaliyetlerin içine dâhil edilsin toplum birbirini tanısın.

Değerli arkadaşlar 15 Ekim beyaz baston özgürlük ve güvenlik günü. Sayın başkanımız Hamit Mumcu'ya lütfen iletiniz; en azından bir basın açıklaması yapabilir.

Bizim amacımız daha güzel bir Konak. Bu şehir hepimizin güzelleştirmek daha yaşanılabilir hale getirmek görevimiz. Ben Konak Belediyesi'nin tüm engelli dernekleriyle etkili bir iletişim halinde olmasının tüm konağa fayda getireceğine inanıyorum.

Salih ARIKAN,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..