Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Birine dokunmak

Birine dokunmak
 

Reklamda birine dokunduğumuzda onun dokunduğu herşeye dokunmuş oluruz diyor ve hayal dünyamıza dönüyoruz. Dokunmuş olabilecegi şeyler ve yerler yada yerleri geliyor aklımıza.

Sabah uyandığımızdan itibaren nelere dokunuyoruz bir bakalım:

1. Tuvaletin kapı kolu ve diğer kapı kolları : Evin en çok bakteri içeren yerlerinden birine girerken dokunduğumuz kapı kolu aslında en tehlikeli yerlerden biri. Tuvaletten ellerini yıkamadan çıkan birinin tuttuğu bu koldan çok kolay bulaşma olacaktır. Biz her ne kadar ellerimizi yıkamış olsak da  tuvaletten çıkarken  tekrar bulaşma olabilir. Özellikle aile bireylerinin dışında eve alışkanlıklarından emin olmadığımız bir misafir gelirse dezenfekte edilmesi gereken kritik bir nokta. Ayrıca gün içinde temas edeceğimiz tüm kapı  kolları.

2. Cep Telefonumuz: Gün içerisinde cep telefonunuzu nerelere koyduğumuzu bir düşünelim bakalım. Cep telefonunu sabah uyanmak için kullanmaya başladığımdan beri neredeyse yastığımın altında yada komodinin üzerinde uyuyorum öncelikle. Bir gıdacı olarak gün benim için çok erken başladığından ve her an telefon çalabilir stresinden tuvalete girdiğimde bile yanıma alıyorum. Sonrasında çantamın içi, arabada yan koltuğun üzeri, işyerindeki masamın üzeri, elim, kulağım ve tekrar masa, çanta, araba offf aman Tanrım daha fazla düşünmek istemiyorum.

3. Arabanın Direksiyonu: Arabayı sadece siz kullanıyorsanız neyse ama şirket arabasını biri  istediğinde bende şimşekler çakmaya başlıyor. Şimdi direksiyonu tutacak, acaba burnunu karıştırıyormudur, tuvaletten sonra ellerini yıkamış mıdır, öksürürken ağzını kapatıyor mudur ve daha neler neler. Bunları her ne kadar düşünsen de geçtiğimiz hafta tüm şirketin birden ağır bir gribe yakalanması da  mucize değil işte. (Şirkette çalışıp bu yazıyı okuyan arkadaşlar lütfen üzerine alınmasın, bence herkes bunları düşünürse bakterileri kontrol edebileceğimiz bir iş ortamı sağlayabiliriz)

4. Müşteri Ziyaretleri: İşte O an, tokalaşmak zorundasınız, asla bunu müşteriye açıklayamazsınız. Hele bir de bayansa sizi öpmeye bile kalkabilir. O’nun nelere dokunduğunu hayal ettiğimizde bir öncekinden farklı şeyler gelmeyecek aklımıza.

Birden bunları düşünmek biraz ağır geldi bana. Her ne kadar bunları biliyor olsanız da sürekli bunları düşünerek yaşayamaz insan. Ben şu yazıyı yazana kadar 3 kez ellerimi yıkadım. Antibakteriyel jelim neredeydi diye de çantalarımın içine bakıyorum.

Benim şimdilik aklıma gelenler bunlar.

Siz nelere yada nerelere dokunmadan önce düşünürsünüz bakalım?

 
Toplam blog
: 9
: 3011
Kayıt tarihi
: 01.03.12
 
 

Ege Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümünden  2004 yılında mezun oldum. 7 yıldır Gıda sektöründe..