Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Birinin arkadaşıysanız sadece kendisiyle iyi olmanızı istiyor; başkasıyla iyi olmanızı istemiyor

Birinin arkadaşıysanız sadece kendisiyle iyi olmanızı istiyor; başkasıyla iyi olmanızı istemiyor
 

Başka arkadaşınız olabilir ama onunla aranız en iyi olacak. Eğer böyle değilse size tavrı değişebiliyor. “Benim arkadaşım sadece benim arkadaşımdır” anlayışı var.

Onun yanında çok sevdiğiniz diğer arkadaşlarınızdan bahsedemiyorsunuz. Hatta alınmasın diye kötülemek zorunda kalıyorsunuz. Çok sevdiğiniz diğer arkadaşlarınız için de durum aynı.

Arkadaşlık sevgili gibi bir şey, sahiplenme var. Diğer arkadaşlarınızı kıskanıyor, istemiyor. Hiç arkadaşınız yokmuş, tek arkadaşınız oymuş gibi gideceksiniz ona. Gerekirse arkadaşlarınızı ondan saklayacak yanında söz etmeyeceksiniz. Ve siz de öylesiniz.

Alam alam! Psikolojik vaka bu ya! İnsanın arkadaşı olmaz mı? Hepsinin değeri ayrıdır. Seninle arkadaşım diye başka arkadaşım olmayacak mı? Hem ne mahsuru var, sevgili değiliz ki kıskanasın. Ben hemen herkeste var olan bu psikolojik takıntıyı hiç anlamıyorum.

Benimle arkadaş ol. Daha bir sürü birbirinden değerli arkadaşların olsun. Ne kıskanması, ne çekememezlik, gurur duyarım. Ben değil de Mehmet en iyi arkadaşınmış. Olabilir. Eksiklik bende. Hem arkadaş bile olsak herkesin en çok sevdiği insan farklıdır. Değer verme bakımından ikinci olurum, üçüncü olurum. “En iyi arkadaşın ben olacağım” Hatta “Senin arkadaşın benim, başkasıyla arkadaş olamazsın” Bu ne saçma şey!

Bu kişilerde sorun var diyeceğim ama hemen herkes böyle. Birisiyle arkadaş oldun mu başka kimselerle arkadaş olamıyorsun. Manita gibi gizleyeceksin. Hele de samimi arkadaşsan karı koca gibisin. Valla bana normal gelmiyor.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..