Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '08

 
Kategori
Güncel
 

Birisi yeter desin bu ahlaksızlığa

Birisi yeter desin bu ahlaksızlığa
 

Nolur sırtını dönme bize küçük kız


Bu sabah çok güzel bir şarkı dinledim. Daha önce de, çalışma saatlerinde yoğun iş temposu aralığında, birkaç kez kulağıma çalınmıştı oysa bu ezgiler. Ama oturup sözlerini dikkatle ve bu kadar net dinlememiştim. Sözlerini Aysel GÜREL’in yazmış olduğu ve Şebnem FERAH’ın seslendirdiği bir şarkı bu. Bilemiyorum sizler de dikkat ettiniz mi etmediniz mi? Ama şuan birçok yazılı ve görsel medyada yer alan en güncel konuya çok güzel bir örnek teşkil etmesi sebebi ile bu şarkının sözlerini bir kez daha buradan yazmaya karar verdim.

ÜNZİLE

Ünzile insan dölü, on kardeş beşi ölü
Büyüdükçe unufak, ve gelir de görücü
İnci gibi dişi, görücü bilir işi
Söğüdüm ağlar gider, olur hatun kişi

Varmadan sekizine, ergin oldu ünzile
Hem çocuk hem de kadın, onikisinde ana
Bir gül gibi al ve narin
Bir su gibi saydam ve sakin
Susar kadın ünzile

Yağmuru kim döküyor, ünzile kaç koyun ediyor
Dayaktan uslanalı hiçbir şey sormuyor

Korkar durur gitmez, köyün en son çitine
İnanır o sınırda dünyanın bittiğine
Ünzile insan dölü, bilinmezlere gebe
Sırların mihnetini yükleyip de beline

Varmadan sekizine, ergin oldu ünzile
Hem çocuk hem de kadın, onikisinde ana
Bir gül gibi al ve narin
Bir su gibi saydam ve sakin
Susar kadın ÜNZİLE


Yağmuru kim döküyor, ünzile kaç koyun ediyor
Dayaktan uslanalı hiçbir şey sormuyor

Evet bahsettiğim konu tahmin ettiğiniz o iğrenç olay. Adını bile buradan anmak istemediğim bir şahsiyetin, daha kız demeye bile gönlüm varmayacak bir yaştaki çocuğumuza yaşatmış olduğu iğrençlikten daha iğrenci bir durum sonucu; şuan verilmiş olan 3 satırlık bir rapor sonucu serbest kalması.

Yüzyıllardır hep eksiketek, kaşık düşmanı, saçı uzun aklı kısa, diye adlandırılan kadınımıza yapılmış bir aşağılık harekettir bu yaşanan ve ne hayrettir ki o kadar da sessizlikle karşılanan. Biliyorum ki bu yaşananlar bir son olmayacak. Ama lütfen yeteri kadar sesimizi duyuralım ve kadınımıza uygulanan bu cinsel şiddetin bir şekilde önüne geçilmesi için bir adım bile olsa atalım. Ben o kız çocuğumuzu tertemiz anlından öpüyorum.

Artık bu tarz beyni olmayan düşünemeyen insan olmayan o varlıklardan toplumumuz temizlensin istiyorum. Birgün toplumumuzda kadının gerçekten değeri olması dileği ile...

 
Toplam blog
: 18
: 6266
Kayıt tarihi
: 22.09.08
 
 

Ülkemin en güzel şehri İzmir'de yaşıyorum. Evliyim, muhasebe mesleğini en iyi şekilde yapmak için uğ..