Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Birkaç iki şey! (1)

Birkaç iki şey! (1)
 

www.karadenizvira.com


Büyüklerimiz şöyle der 

İki şey "Kalitesiz İnsan" ın özelliğidir : 

1- Şikayetçilik 

2- Dedikodu” 

Bugün ki yazıma herkese örnek olması bakımından ( bunu derken kendimi bu söylenenlerin dışında tutmuyorum) kalitesiz insanı özetleyen iki şeyden bahsetmek istiyorum. 

Zannedersem biraz bu tarz yazılarım devam edecek. 

O nedenle de Birkaç iki şey (1) dedim bugün ki köşe yazıma 

Şikayetçilik ve dedikodu ne kadar kötü bir huydur. 

Direk olarak insanın kalitesini düşürüyor. 

Keza dedikoduya varan eleştiri de bu değerlendirmede şikayetçilik kavramı içinde değerlendirilmelidir. 

Deyeceksiniz neye!... 

Bir çok kere hep eleştiren yazılarım oluyor. 

Daha önce yazıştım görevim bu diye!... 

Şadece şikayet etme ve dedikodu maksadı ile yazdığım asla söylenemez. 

Çünkü bir sürü çözümü aklım elverdiği ölçüde okurlarıma sunarken yöneticilerin de dikkatini çekmeye çalıştım. 

Yönetenler burun kıvırıp okumuyorlarsa ve yazılanları bir başkasının ağzından, yalakalarının ağzından dinliyor ve karar veriyorlarsa yapacak bir şey yok. 

Bir şey daha var her işin bir görünen birde görünmeyen yanı vardır. 

O nedenle bizzat ve birkaç kere okumak gerekiyor bazı yazıları… 

Yazdıklarıma yukarıdaki insanın iki özelliğinden bahsetmemin sebebi bir bakıma öz eleştiri yapmam içindi… 

Acaba insan olarak kalitemi düşürecek olana şikayetçilik ve dedikoduculuk yanım var mı? 

Aslın manasına bakarsak, başkaları hakkında özel denilebilecek kişisel konuları bir başkası ile paylaşmaktır dedikodu. Yakaladığı bir sırrı özenle ifşâ etmek olan kişiler ile dostluk kurmaktan sakınan biri olarak böyle insanlarla hiçbir sırrı paylaşmam. 

Ama işimiz gereği bazı durumları ele almak şikayetçilik anlamında alınmamalıdır. 

Her durumda şikayet ediyor sözünü kendim için inanılır bulmuyorum. 

Haklı eleştirileri dinliyorum. Kendimce bazı çözümleri araştırıyorum ve okuyucularımla ondan sonra paylaşıyorum. 

Ayyuka çıkan bir işe değinmediğim zaman taraf oluyoruz. 

Bu çok büyük kusurdur. 

İnsanın kalitesine tesir eden üçüncü bir unsurdur. 

Hepimiz için geçerli olan bu kurallara hayatımıza anlam katmak için daha çok dikkat etmeliyiz. 

Şikayetçi olmak kusur değildir eğer yerinde bir duruma müdahale ediyorsak ve toplumsal menfaat varsa!... 

Şahsi menfaat zaten anlaşılır. 

Sevgi ve saygılarımla… 

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..