Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '07

 
Kategori
Haber
 

Birleşik oy pusulası bir reformdur

Birleşik oy pusulası bir reformdur
 

Bugün mecliste kabul edilen anayasa değişikliklerinden en olumlusu “Birleşik oy pusulalarına bağımsız adayların da adlarının yazılması” ile ilgili anayasa değişikliğiydi (1).

1982 Anayasa oylamasından buyana bütün genel seçimler, yerel seçimlerde, ve referandumlarda oy kullandım. Sabah oyumu kullandım ve akşam oylar sayılırken oy kullandığım sandığa sahip çıktım, sayım işlemi bitene kadar başında bekledim.

Oy kullanırken bağımsız adayların oy pusulalarının ayrı olması hep rahatsız ederdi. Daha önceden dağıtılmış bağımsız oy pusulalarını ellerine alıp gizli bölmeye gidip oy kullanmalarının “gizli oy” ilkesinin çiğnenmesinden başka birşey olmadığını düşünürdüm.

Akşamları oylar sayılırken bağımsız adaya ait oy pusulası çıkan zarftaki birleşik oy pusulasında da EVET mührü olduğunda sorun çıkardı. Oy sayımında sorun olup yeniden sayılması gerekirse bağımsızların oy pusulaları kafaları karıştırırdı.

Sonuç olarak bağımsız adayların ayrı oy pusulaları olması “gizli oy” ve “açık sayım” ilkelerini düzgünce uygulanmasında engeldi.

Bugün meclisteki birleşik oy pusulası konusunda yapılan anayasa değişikliği seçimlerle ilgili önemli bir reformdur. Hiç kimse bunun kendilerine karşı yapıldığını düşünmemelidir. Bu bir eksiklikti ve bugün o eksiklik tamamlandı.

(1) Birleşik oy pusulası 430 oyla kabul edildi: http://www.milliyet.com.tr/2007/05/10/son/sonsiy20.asp

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..