Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Bisiklet Günlükleri

Bisiklet Günlükleri
 

Bisiklet Günlükleri


“Bisiklete binmeyi ve bir bisikletim olmasını çocukken çok isterdim ve bu benim çocukluğumun en büyük hayaliydi” dediniz mi?

Hayallerimizi süsleyen, çocukluk anlarımızın vazgeçilmezi, dağ, tepe, mahalle ve ara sokakların iki tekerlekli keşif araçlarımız.

Zamanın tüm oyunlarının önüne geçen;top, gazoz kapağı, çelik çomak, yakan top vs. vs. gibi çocuksu grup oyunlarının önünde olan tutkumuz, tek ve gerçek aşkımız bisiklet..

“ 3 tekerlekliyle başlayan, küçük çanta kadar kadar bir bmx lerle devam eder, yaşa ve ailemizin ekonomik durumuna göre şekilller alırdı şüphesiz.

Diğer oyuncaklarımıza oranla pahalı olması nedeniyle bisikletin alınma kriteri olarak İlkokuldan mezun olmamız beklenirdi galiba..

Ve galiba benimde öyle oldu. Bindokuzyüsaltmışaltı yıllarında bir gündü.O gün Bolu’ya babamla birlikte gittiğimizde ne olacağını ne için gittiğimizi bilememiştim.

Taa ki; Ahmet Taşman’ın dükkanının önüne varana kadar ve taa ki; babamın değişik model ve tiplerdeki bisikletleri göstererek “beğen bakalım” demesine kadar.

“Golden” marka kırmızı bir bisiklet beğenmiştim .

Tüm karşı çıkmalara ve üstelik tel firenli olmasına rağmen “kırmızı golden” benimdi artık.

Maşa firen ve çift didon geleneksel olarak bisikletin olmazsa olmazları sayılırdı.Bu detaylara ve abimin baskılarına rağmen kendimce bir devrim üretmiştim bisikletimin modeli konusunda.

Çok mutluydum çok.

Altmış kilometrelik dönüş yolu, yöremizin günlük posta taşıyıcılığını yapan, meşhur burunlu “toros” otobüsüyle bir türlü bitmek bilmemişti.

Sevinç ve heyecanımı o an ifade etmek mümkün değildi elbette.

Bu sevinç ve heyecanları ilk defa ve/veya yeniden yaşayanları Mengen’in sokaklarını, tepelerini keşfeden bisiklet tutkunlarını gördükçe mutlu oluyorum.

O çocukların aşklarını çok iyi anlıyorum.

Tutku denizlerindeki sörflerini, tepelerden süzülüş öykülerini, sokak aralarındaki çılgın kahkahalarını, çeşme başlarında susuzluk giderdikleri anları ve hasretlerini biliyorum.

Çünkü hala daha o yıllarda olduğu gibi heyecanla bisiklete biniyorum.

Sevinç ve sağlık dileklerimle bisiklet aşkınıza saygı ile eğiliyorum çocuklar..

 
Toplam blog
: 62
: 690
Kayıt tarihi
: 04.01.07
 
 

Aşçıları ile ünlü Mengen doğumluyum. Beden Eğitimi Öğretmeni, güzel sanatlara ilgili, sporu mesle..